Lan-merkatuak hainbat aukera eskaintzen ditu gazteentzako, hala nola, praktikak, bekak edo Formakuntza Duala. Z belaunaldia (1994tik 2010ra jaioak) Millennials-ak zaharrak uzten ditu eta talderik atraktiboena bihurtzen dira enpresentzat. Randstad-en azken informaren arabera, 25 urte baino gutxiako duten %66,5 lanean daude. Hamarkadaren daturik hoberena da zalantzarik gabe.
Sektorearen arabera, hauek dira datuak:
● Eraikuntza, %15,6
● Zerbitzuak % 8,5
● Industria % 2,9
Gaur egun martxan dauden gazteentzako ekintza batzuei buruz hitz egingo dugu:
Leroy Merlin
Aurreko urtean 1.421 ikasle (unibertsitate eta lanbide-heziketakoek) praktikak egin zituzten Leroy Merlin-en. Hoietatik 440 enpresan lan egitera geratu dira, hau da %31. Era berean Lanbide-Heziketa Dualaren barruan ordaindutako praktikak eskaintzen dituzten, biltegian edota komertzial edo salmentan lan egiteko. Graduatuen Programan helburua unibertsitateko ikasleak erakartzea eta fidelizatzea da gero zuzendaritza postuetan geratzeko. Espezialista Programa bat ere dute Leroy Merlin-en.
Heineken
Profil digitalak, berritzaileak, gauzak beste modu batera egiten dituztenak, disruptiboak, urratzaileak, komunikatzeko gaitasun handiak dituztenak eta pertsonen arteko harremanak, hizkuntza, espiritu kritikoa, ameslaria, sormena, berritzailea, enpatikoa, sinsortzailea, konprometitua da Heineken eskatzen duen gazteen erretratu robota.
Garagardotegiak hainbat akordio ditu Espainiako unibertsitate ugarirekin eta Dual, GrowPRO! komertzial eta produkzio areak dituena eta Sevillako, Madrilgo, Valentziako eta Jaengo fabriketan lan egin daitekeela. Trainee bezalako titulu bat dute ere, kanpoan bi urtez ikasteko aukera ematen duena. Beste ekimen ezagunenetako bat Cruzcampo Ostalaritza Eskola da, 2000. urtean ireki zenetik 15.000 ikasle baino gehiago izan dituena. Programa globalen artean, talentu gazteei zuzendutako AGB (International Graduate Programme) nabarmentzen da.
Hiru urteko esleipena egiten du konpainiak eta espezializazio-arloetako prestakuntza du (marketina eta salmentak, ABE, giza baliabideak, harreman korporatiboak, finantzak, logistika eta hornidura-katea).
Maho San Miguel
Enpresa honek sortu duen azken ekimenetako bat, ostalaritzan aukerak sortzea izan da, eta Madril, Bartzelona, Bilbo, Burgos eta Granadan prestatzeko aukera ematen du 18 eta 28 urte bitarteko gazteei (esklusio soziala izateko aurriskua dutenei zuzenduta dago).
Hiru modalitate eskaintzen dituzte: FPDual, profesionaltasun-ziurtagiria eta talentuari laguntzeko bekak. Lehenengo lau edizioetan, ia 500 gazteek lortu dute titulazio ofiziala, lan kualifikatua lortzeko gaitasuna ematen dien titulazio ofiziala, eta %89ko eta %100eko laneratzea ahalbidetu du, Lanbide Heziketako modalitatean.
Nestlé
Nestlé needs youth da multinazionalak 30 urte baino gutxiago dituzten pertsonen enplegagarritasuna sustatzeko duen programaren izena. 2.500 gazteek baino gehiagok etekina atera dute konpainiak eskaintzen dituen lan eta prestakuntza aukerekin, eta horien erdiek baino gehiagok kontratu motaren bat sinatu dute Nestlé enpresarekin.
1.500 ikasle baino gehiagok -unibertsitate- eta lanbide-heziketan-, Espainian prestakuntza-programa batera sartu dira. Ekimen hau abian jarri zutenetik, Lanbide Heziketako 400 ikaslek egin dituzte praktikak Nestlé (Guadalajara) enpresan, Esplugues de Llobregat (Bartzelona), Gijón, Girona, La Penilla de Cayón (Cantabría) edo Sebares (Asturias). Multinazionalak 2017-2020 aldirako iragarritako 1.400 enplegu eta prestakuntza aukeretako bi heren inguru eskaini ditu.
Beste ekintza batzuk
Enplegua lortzeko aukeren artean, nabarmentzekoa da Jobandtalentek egin duena, Ironhackekin elkarlanean (teknologia eta diseinu digitaleko eskola).
Teknologian prestakuntza sustatzeko asmoz, 300.000 euroren truke laguntzak eskaintzen dituzte. Hautagaiek 7.000 euro balio duten sei beka eskuratu ditzakete, eta beste batzuk, berriz, 1.500 euro, guztira. Lotura horrekin, edozein pertsona berrasmatzea nahi dute, web garapenaz, UX/UI edo data analytics-en bidez.