Motor elektrikoak bizikleta tolesgarrietara iritsi dira. Hiri-inguruneetarako pentsatua den belozipedoen bariante honek gurpil txikiak ditu, baina laguntza artifizialak konpentsatu egiten du.
Izan ere, hirietako kale eta etorbideetatik mugitzea, normalean jendez beterik daudela, XXI. mendeko hiriek aurrean duten erronka handienetako bat da. Aurreko mendean auto pribatua mugikortasunaren eta aurrerapenaren ikonotzat hartu zen, baina egun, lekuko hori ibilgailu elektrikoetara pasatu da, hala nola carsharingeko ibilgailuetara, patineteetara, motoetara eta, jakina, bizikletetara.
Baina belozipedoak ez dira jada gurpil pare bat, kate bat, koadro bat, aldagailua eta balazta batzuk; aitzitik, smartizatu egin dira. Eboluzio horren aldaera batek motor elektrikoak (geroz eta eraginkorragoak eta arinagoak), argi-sistema adimenduak edo aginte landuak hartzen ditu barnean. Peugeot Design Lab-en, osagai horiek guztiak hartu zituzten oinarritzat, diseinua gehitu zioten eta 2016an beren lehen bizikleta tolesgarri elektrikoa eta minimalista sortu zuten. Firmak eredu hori gaurkotu du Peugeot EF02-rekin, eta 1.499 eurotik aurrerako saltzen du.
Proba pandemiak hiritarrak etxean mantentzea derrigortu baino lehen egin zen. Pedalei eragitean aireak aurpegian euforia eta askatasuneko sentsazioak inpregnatzen badu, esperientzia bera hori gertatzen da bizikleta elektriko bat eramatean, bidaia ezberdin batean zehar.
Abiadura maximoan, (ia 30 kilometro inguru orduko), bizikletak elektrifikatua irauten du 60 kilometro. Pedalei eragitea bultzatzen duen motore horrek (nahiz eta ez ordezkatu, beti mugitu behar baitira hankak), laguntza ematen dute semaforoetann berriz abian ipini behar denean, baita aldapetan ere. Energia-txute bat da, isla geratzen dena denboraren aurrezpenean: ibilbidean 60 minutu eman ordez, elektrikoan 40 minutu inguru ematen dira.
Zehaztapen teknikoek markatzen dute behin bateria agortu denean, nahikoak direla bi ordu eta erdi birkarga egiteko korronteko entxufe batean. Ezkerreko heldulekuko display-a piztean, sistema elektrikoa kontrolatzen duena, aurrekaldeko eta atzekaldeko LED argiak konektatzen dira. Pantailan begiratu batean abiadura (0tik 4ra) edo bateria maila erakusten dira. Eskuineko aldean aldaketak agertzen dira: zortzi piñoi, ondo egokitzen dira hiriaren erritmora eta, laguntza elektrikoarekin batera, gurpilen tamaina txikia ordezkatzen dutenak (tolesgarria da), pedalei gehiago eragitea eramaten dutela.
“Modelo ikoniko baten bigarren belaunaldia da, bere aurrekoaren ezaugarri guztiak garatzen dituena”, azaltzen dute Peugeotetik. Egia da EF02k ez duela aurrekoak zuen akabatu artie hori. Estetikari baino, praktikotasunari begiratu zaio gehiago: “Bere kanpoko itxura sendoagoa da, aulki erosoago batekin, eta bost segundotan toles daiteke”, argitzen dute firmatik. Erosotasunaren aldeko apustua egin arren, bizikletak sofistikazio apur bat jariatzen du bere aluminiozko xasisarekin, eta karbono-zuntzeko akabatu batzuekin. Hirian barrena egitean, hori egiaztatzen dute oinezkoen begiradek, beste bizikletetako erabiltzaileen galderek edo gidarien jakinminak.