Toyota fabrikatzaile japoniarrak hidrogeno-zelula trukagarrien sistema ezarri nahi du ibilgailu eta etxeetan, erregairik gabe geratzen garenean gasolindegi edo kargagune batetik pasatzeko beharrik izan ez dezagun.
Toyotak hidrogenozko kartutxo eramangarri bat aurkeztu zuen Japan Mobility Bizweek azkoan, urriaren amaieran, eta hurrengo belaunaldiko hidrogenozko erregai-pilen ibilgailu elektrikoak elikatuko dituela dio. Hidrogeno-kartutxo eramangarri berria 2022an jada aurkeztu zuten Japoniako markako ingeniariek eta, azken hau, hidrogeno-zelularen bertsio berria da. Egungo bertsioa, Techradarrek bildutako adierazpenetan diotenez, tamaina eta pisua murrizteko lanari esker garatu da, bere erregai-pilen ibilgailu elektrikoetan erabiltzen diren hidrogeno-tangak. Hala, eredu berria arinagoa eta garraiatzeko errazagoa egin dutela adierazi dute.
Hidrogeno-kartutxo trukagarriek, Toyotak azaldu duenez, ibilgailu eta eguneroko objektu ugari elika ditzakete, desplazamendu txikiagoko motozikletetatik hasita autoetara eta baita etxetresna elektrikoak ere. Fabrikatzaile japoniarrak uste du teknologia honek etxeko energia-iturri gisa ere balioko duela edo baita sukaldaritzarako sua ere emango duela.
Toyotaren ideia da etorkizuneko auto elektrikoek bateria trukagarriekin funtzionatzen dutela jostailuzko autoak balira bezala. Bateria eramangarri trukagarri hau urtetan hedatuta egon da Asian, batez ere bizikleta eta moto elektrikoetarako.
Sistema ere duela gutxi iritsi da Espainiara Silence enpresari esker, harpidetza bidez bere kargaguneetan bateriak trukatzeko zerbitzua eskaintzen baitu.
Toyotak bermatzen du kartutxo hauekin gidariek bateria kargatuta eraman dezaketela eta erregairik gabe geratzen denean zaharragatik azkar aldatu dezaketela. Horrek, diotenez, gasolindegi batean hornitzea eragozten du, erregai fosilez elikatzen den kotxe batekin edo litiozko bateriak dituztenen kasuan kargatzeko gune batekin egin ohi den bezala. Kartutxoak, Toyotak dioenez, ez du CO_ isurtzen azpiproduktu gisa, ur-lurruna soilik, eta zero produkzio-helburuetara lagundu dezake energia-iturri berriztagarriak erabiliz, hala nola haizea eta eguzkia, eta ez erregai fosilak erabiliz ekoizten bada.
Japoniako konpainiak teknologia honekin duen anbizioa ez da garraio-ibilgailuetara soilik mugatzen. Toyotaren asmoa da hidrogenozko erregai-kartutxo hauek autotik kendu daitezkeen energia-iturri alternatibo bihurtzea, larrialdietan edozein gailu elikatzeko.
Kartutxo trukagarri hauek, diotenez, hidrogenoa garraiatzeko modu merkeago eta erosoagoa sor dezakete, hodi sare handi eta garesti bat ezarri beharrik gabe. Hidrogenoa, Toyotak ziurtatzen duenez, etxean elektrizitatea sortzeko ere erabil daiteke, bai etxean dauden gailu elektrikoak elikatzeko, bai sukaldaritzarako erabiltzen diren gasaren ordezko gisa. Bere banaketa egiteko, fabrikatzaile japoniarrak janari eta bestelako elementuekin batera bidal daitezkeen kargatutako hidrogeno-kartutxoetarako etxerako entrega-sistema bat irudikatzen du. Bateria berria entregatzearekin batera, agortutako bateria ere bilduko da hura kargatzeko eta prozesua berriro hasteko.
Silencen bateriak trukatzeko lehen sistema
Silence moto elektrikoen fabrikatzaileak bateriaren alokairua eta trukea eskaintzen du hilean 15 euroren truke.
Silencek bateriak trukatzeko sistema bat aurkeztu du kargaguneetan erabiltzaileentzako harpidetza zerbitzu baten bidez funtzionatuko duena.
Bi gurpilen sektorean aitzindaria den negozio-eredua da -Europan abian jarri den lehena-, bezeroari ibilgailuaren erosketa prezioa murrizteko eta egiten duen erabilerara egokitzeko aukera ematen diona.
Orain arte, automobilgintza eta motozikleta industriak euren produktuak osorik merkaturatu dituzte. Momentu honetatik aurrera bide berri bat zabaltzen da: alde batetik motoa eskuratzea, eroslearen jabetza izango dena, bateria Silencerena izango den bitartean.
"Errekuntzako motozikleta arrakastatsuenekin lehiatu nahi dugu eta orain, lehen aldiz, prezio baxuagoan egin dezakegu", azaldu du Carlos Sotelok, Silenceko zuzendari nagusiak.
Silence S01 - 2021ean Espainian gehien saldu den moto elektrikoa - Battery as a Service (BaaS) programarekin eta Moves III Planaren 1.100 euroko deskontua 2.750 euro baino ez du balioko (konparagarri batek baino 1.000 euro baino gehiago).
Bateriarik gabeko moto elektriko bat erosten duten erabiltzaileek hilean 15 euroren truke harpidetuko dute sistemara eta bertan bi karga egin ahal izango dituzte, bateria-truke-guneetan kargatzeko ziklo gehigarri bakoitzak bost euroko osagarria eta kostua izango du. Gutxi gorabehera 5,8 euro etxean kobratuz gero.
Bateriak trukatzeko sistema geltokietan motozikleten bateriak aldatzean datza, moto elektrikoak kargatuta gelditzen direnean eta erabiltzaileek aldez aurretik erreserbatu ahal izango dute 'Batery Station' aplikazioaren bidez.