Busturialdeko gazteek proposatutako negozio-ideien bederatzigarren edizioa itxi zen joan den abenduaren 15ean, Busturiako BBK Klima Abenturan, Iñigo Arruabarrena ibarrangelutarra koroatuz, zeinaren Haziberriak izeneko proiektuak lehen saria irabazi zuen, 3.000 eurokoa. Bigarren saria Urdaibai Surf Centerrentzat izan zen, Unai Romero busturiarrak plazaratu zuen ideiagatik -2.000 euro jaso zituen-. Lehen sektoreari lotutako proiektuaren saria, berriz, Etxetu Tomatiek-ek jaso zuen, Jon Gerrikaetxebarria gernikarraren eskutik.
Era berean, Zuresku izan zen oinarri teknologikoko start-up kategorian sortu edo garatu beharreko ideiarik onenaren saria jaso zuen ekimena. Hamar izan ziren lehiaketara aurkeztutako proiektuak, non epaimahaiak nabarmendu zuen "lehiaketako ideien kalitate handia".
Lehiaketako epaimahaiak Busturialdeko gazteek erakutsitako sormena nabarmendu zuen: “interes handiko ideiak bidali dizkigute”. Bermeoko eta Gernika-Lumoko gazteria zerbitzuek antolatzen dituzte sariak, eskualdeko gainerako udalerri txikietan Urremendi landa garapen elkarteak ematen dituenez gain. Eta inguruko gazteen artean ekintzailetza sustatu nahi dute, beren sormenari hegoak emanez enpresa-ekimen berriak abian jartzerakoan.
Hau da Haziberriak ideiaren sortzailearen kasua. Zerbitzu berri hau, natur espazioen diseinuan eta instalazioan oinarritzen dena, “bai permakultura eta bai nekazaritza eta abelzaintza birsortzailetik egin daitezkeen ekarpenak kontuan hartuta”. Bigarren irabazlearen kasuan, Urdaibai Surf Centerren kasuan, irristaketa kirol-parke tematiko kontzeptu berri bat ezartzean oinarritzen da ideia. Haien praktika erraztu nahi du olatu-igerileku batekin -400 eta 600 metro koadro arteko azalera duena-, pump track gune batekin batera -skate parken antzeko zirkuituekin-, denak monitore espezializatuekin.
Hirugarren saria Etxetu Tomatiekentzat izan zen. Mila euroz hornituta, tomateen salmentan oinarritzen da kontzeptua, modu berritzailean bada ere. Bere sortzaileak, Jon Gerrikaetxebarriak, azaldu zuenez, dagoeneko saltzen duen produktu nagusia "tomatea da, berrogeita hamar urte daramatza bere hazia mantentzen eta gordetzen duen tomatea". “Premium produktua nahi duen bezero bati zuzendutako janaria da”.