CPENek eta Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak hitzarmena sinatu dute Korporazioa osatzen duten 18 sozietate publikoetan Lanbide Heziketako ikasleen prestakuntza sustatzeko. Sareko Informatika Sistemen Administrazioa, Abeltzaintza eta Animalien Osasun Laguntza, Administrazio Kudeaketa, Informatika eta Kudeaketa Laguntza espezialitateetako profilak sartuko dira.
Nafarroako Enpresa Korporazio Publikoak (CPEN) eta Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak abuztuaren 22an Korporazioa osatzen duten hemezortzi enpresa publikoetan lanbide- heziketako ikasleen prestakuntza sustatzea helburu duen lankidetza-hitzarmena sinatu zuten. Horren bidez, 2021ean Nafarroako hainbat hezkuntza-zentrorekin lankidetza-ildoa finkatu zen, eta haiekin hitzarmenak sinatu ziren beren ikasleen prestakuntza osatzeko eta enplegagarritasuna hobetzeko, Nafarroako enpresa-sektore publikoak hartzen dituen askotariko jarduera-esparruak aprobetxatuz.
Sinadura abuztuaren 22an egin zen Hezkuntza Sailean eta bertan izan zen Carlos Gimeno Hezkuntza sailburua; Lanbide Heziketako, Digitalizazioko eta Hezkuntza Zerbitzuetako zuzendari nagusia, Luis Calatayud; eta CPENeko zuzendari nagusia, Francisco Fernández.
Hitzarmenean ezarritakoaren arabera, Korporazioko 25 profesional bakoitzeko plaza bat eskainiko da LH Dualeko ikasleentzat. Hala, 64 gaztek ikasketak eta prestakuntza presentziala uztartu ahal izango dituzte gizarte publiko ezberdinetan. Orain arte, Agroforestal Integratua, Mariana Sanz, Donapea eta Lizarrako politekniko zentroekin lan egin dute, Sareko Informatika Sistemen Administrazioa, Abeltzaintza eta Animalien Osasun Laguntza, Administrazio Kudeaketa, Informatika eta Kudeaketa Laguntza espezialitateetan.
LH, erronka nagusia Nafarroarentzat
Francisco Fernández CPENeko zuzendari nagusiak uste du prestakuntza hau aukera bat dela beren zentroetan eskuratzen dituzten ezagutzak osatu eta indartu nahi dituzten ikasleentzat: “Nafarroan LH Dualaren garapenean gure hondar aleak laguntzen jarraitu nahi dugu, hezkuntza-zentroen eskura jarriz gure 1.600 profesionalek baino gehiagok jarduera-sektore askotan duten esperientzia eta sektore publikoak Nafarroarentzat garrantzi handia duen arloak ezagutzeko aukera emanez". Modu berean, LH Duala sustatzearen garrantzia nabarmendu zuen: “Lanbide Heziketaren sustapena erronka erabakigarria da Nafarroarentzat eta gizarte publikoek, erakunde publiko gisa, horren parte izateko betebeharra dute. LH ekosisteman parte hartuz bakarrik sartu gaitezke belaunaldi berrien berrikuntzaren eta gaitasun profesionalen garapenaren zirkuituan".
Bide beretik, Carlos Gimeno Hezkuntza sailburuak azpimarratzen du enpresek prestakuntza programetan parte hartzeko beharra dutela: “LH Dualak aukera ematen digu ikasleen lanbide-profilak enpresaren behar zehatzetara egokitzeko. Horrek ikaskuntza kurba murrizten du, belaunaldi aldaketa errazten du eta enpresa osoan kualifikazioak hobetzeko orientazioa bultzatzen du".
Bere aldetik, LH, Digitalizazio eta Hezkuntza Zerbitzuetako zuzendari nagusiak, Luis Calatayudek, gogoratzen du LHko profesionalak "ezinbestekoak" direla enpresaren funtzionamendurako eta bilakaera zuzenerako, eta gaineratzen du lanbide heziketako sistema sendoa bat egiten dela ekonomia handiko herrialdeekin, garapenarekin eta ongizate sozialarekin. Gainera, nabarmentzen du Nafarroa dela Espainiako eskualde bakarra eta EBko 16 eskualdeetako bat non Lanbide Heziketako tituludunen enplegagarritasun-tasa % 94,5 gainditzen duen, Eurostaten berriki egindako ikerketa baten arabera.
Etorkizunera begira, LH Dual modalitatea gizarte publikoetan zabaltzeko lanean jarraitzea da helburua. Horretarako, Hezkuntza Sailaren eta CPENen artean analisi bat egiten ari dira, lanbide-profil berriak txertatzeko eta, ahal den neurrian, espezialitate gehiagok onuradun izan dezakete hitzarmenaren onuradun.
LH Duala, etorkizuneko apustua Nafarroan
CPENek Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuko Lanbide Heziketako Zuzendaritza Nagusiaren laguntzarekin koordinatzen duen LH Dual modalitateak gizarte publikoan eta prestakuntza-zentroan irakatsi eta ikasteko prozesuak uztartzen ditu. Era berean, irakasten den txandakatze-erregimenaren ezaugarria da, lan-zentroaren eta hezkuntza-zentroaren artean iraupen aldakorreko egonaldi-ordu edo egun batzuk izanik.
Modalitate honen helburua da enpresa publikoek eta lanbide heziketako zentroek euren loturak sendotzea, indarrak batzea eta ikasleen laneratze handiagoa sustatzea. Horretarako, ikasleek gutxienez 660 orduko praktikak egiten dituzte enpresetan, plan baten eta enpresa bakoitzeko tutore baten jarraipenaren arabera.
CPEN-i buruz, Nafarroari zerbitzua ematen dion korporazioari buruz
Nafarroako Gobernuak garatzen duen zerbitzu publikoa bermatzeko eta Foru Komunitatearentzako aberastasuna sortzen laguntzeko, Nafarroak enpresa-sektore publiko garrantzitsu bat du, 18 enpresek eta 1.600 profesional baino gehiagok osatua, Nafarroako Enpresa Korporazio Publikoan integratuta daudenak.
Sozietate nagusia den heinean, CPEN enpresa publikoen funtzionamenduaren koordinazioaren, jarduteko politika eta jarraibide komunen finkapenaren eta horien jarraipenaren bermatzailea da, enpresa-sektore publiko erreferente, orekatu eta jasangarri bat lortzeko helburuarekin. Horretarako, eraginkortasuna eta balioa sortzeko irizpideak betetzen ditu.
Era berean, Korporazio Publikoa funtsezko tresna da Nafarroako berrikuntza eta lurralde eta gizarte egituraketa sustatzeko, erantzukizun publikoko baloreen transmisio-elementu gisa eta Nafarroako Gobernuko departamentu ezberdinen politiken exekuzioaren bideratzaile gisa.