Aurtengo martxoan osasun-alerta agindu zenetik, egoera berri hau ikasleen prestakuntza-beharretara egokitzeko xedearekin aritu da MondragonLingua. Horren erakusle da behin osasun-alerta deklaratu eta astebetera enpresatan, hezkuntza-zentroetan edo Mondragon Linguako zentroetan banatutako 8.000 ikasle baino gehiagok beren prestakuntza prozearekin jarraitzeko aukera izan zutela, formatu telematiko desberdinak erabiliz beren etxeetatik.
Erronka zorrotz hau MondragonLinguak 2018an jada eraldatu zuen estrategia digitalari esker gainditu zen eta horrek tresnak, baliabideak, metodologiak eta, funtsean, bere ikasleei eta bezeroei langileekin lan egiteko, trebatzeko eta elkar eragiteko buru-esparru berria eskaini zien bere ikasleei eta bezeroei.
Ikasleek hizkuntza menperatzea eta segurtasunez egitea ahalbidetuko duten berrikuntza eta formula berriak sortzeko ariketa horretan, Irakaskuntza Metodologia Hibrido berritzaile bat diseinatu eta martxan jarri du MondragonLinguak 2020-21.
Abiapuntua
Alarma egoera adierazi eta ikasle guztiak teleprestakuntzarako formatura igaro ondoren, MondragonLingua Pedagogia Berrikuntzako taldea 2020-2021. ikasturterako aurreikus zitezkeen hainbat agertokietara modu eraginkor eta seguruan egokitzeko metodologia definitzen eta diseinatzen hasi zen; betiere, metodologiak komunikazioan, interrelazioan eta zuzenketan oinarritutako hizkuntzaren ikaskuntza eta praktika ahalbidetu behar zuela aintzat hartuta.
Hainbat hilabetetan pilotoak egin ondoren, non pedagogoez gain, MondragonLinguako garapen eta IKT taldeak modu intentsiboan parte hartu zuten, teknologiaren bidez, ikasleen talde bakoitzaren barruan eta aldi berean erantzutea ahalbidetzen duen formula sortu zuten, aurrez aurreko edo teleprestakuntzarekiko sentsibilitate eta lehentasun ezberdinei eraginkortasuna murriztu gabe.
MondragonLingua Metodologia Hibridoaren Ezaugarriak
- Ikasle heldu, gazte eta txikientzako diseinatua, 8 urtetik aurrera.
- Talde bakoitzeko ikasleen zati bat ikasgelara bertaratuko da. Ikasleen beste zati batek bideokonferentzia formatuan parte hartuko du klasean MondragonLingua Ikasgela Birtualaren bidez.
- Irakasleak beti emango ditu klaseak ikasgela fisikoan.
- Bi formatuak aldi berean irakatsiko zaizkio taldeari dagokion ordutegian: ohiko klasea izango da, ikasle batzuk fisikoki ikasgelan egongo direla eta beste ba-tzuk birtualki izango direla.
Bertaratzen diren ikasleak:
- Ez dute inoiz ikasgela bakoitzaren edukiera gaindituko eta osasun agintariek ezarritako gutxieneko segurtasun tartea mantenduko dute.
- Irakaslea eta ikasleak maskara behar bezala jarrita egongo dira uneoro.
- Ikasleak horretarako adierazitako lekuetan eseriko dira.
- Material didaktikoak izango dituzte formatu fisikoan.
MondragonLinguara Ikasgela Birtualaren bidez joaten diren ikasleak:
- LinguaCampus Ikasle Atariaren bidez sartuko dira klasera, inolako programa motarik deskargatu behar izan gabe.
- Banaka egingo dute beren gailuaren bidez.
- Material didaktiko berdinak izango dituzte, formatu digitalean.
Irakasleak ikasgela birtualetik emango du klasea eta fisikoki ikasgelan dauden ikasleak eta bideokonferentzia bidez joaten direnak inplikatuko ditu. Horretarako izango ditu:
- Pantaila bat ikasgela fisikoan, ikasgelan fisikoki dauden ikasleek bideokonferentzia bidez parte hartzen duten ikasleak ikus ditzaten.
- Arbel digitala, irakasleak uneoro erabiltzen duena izango da, ikasle mota biek eskuragarri eta ikus dezaten.
- Material didaktikoak (testuliburua, ariketak, bideoak, podcastak) fisikoak zein birtualak, bi modalitateetarako berdinak izango direnak.
- Kamera digitala, bideokonferentzia bidez bertaratzen diren ikasle guztiei ikasgela fisikoan gertatzen den guztia ikusi eta entzuteko aukera emango diena.
- Haririk gabeko teklatuak eta saguak.
Metodologia hibridoaren abantaila nagusia:
- Presentziarekin edo urruntzearekin lotuta dauden pertsonen lehentasun eta sentsibilitate desberdinei erantzuten die.
- Prestakuntza prozesua etenik gabe mantentzen du ikasle guztientzat, nahiz eta norbait aldi baterako mugatu edo berrogeialdia egin behar izan.
- Ikasle eta irakaslearen arteko lotura sendotu eta mantentzeko, modu pertsonalean parte hartu nahi duten ikasleak txandakatzeko aukera ematen du.
- Prestakuntza inolako etenik gabe jarraitzea ahalbidetzen du, konfinamendu globalagoak gertatuz gero.
- MondragonLingua metodologia mantendu eta aplikatzea ahalbidetzen du eskolak emateko.