New York Magazine-n ustetan %40ko Interneteko trafikoa bots-ek egiten dute, eta ez pertsonak. Orain arte, fake news-etan hitz egiten zen, edota jarraitzaile faltsuen profiletan sare sozialetan baina badirudi ere, webgune batzuen trafikoa ere, faltsua izan daitekeela.
Josep Lluís Micó-ren ustez, URL-en kazetari irakaslea dena, datu hauek motzak geratzen direla dio. Micó-ren ustez, trafiko artifizial honen erdia, hau da, %20 eta %25a gutxi gora beherea, impersonators-ak dira, imitatzaile batzuk pertsonalitate faltsuak sortzen dituztenak iruzur egiteko eta norekin harremanetan gauden ez jakiteko ere gaitasuna dute. Erabilera batzuk legezkoak dira, Google-k egiten duena adibidez, webguneak indexatzeko. Gemma Vallet-en ustetan, berritzaile-zuzendaria PHD Median eta irakaslea La Salle -URL-en “Etorkizunean, enpresa handien %60a bot bat izango dute”. Gauzak okerrera doazte bot-en asuntuekin, pertsona baten ospea handitzeko erabiltzen direnean edota webgune baten bisitak handitzeko erabiltzen direnean: publizitatearen neurrietan eragin zuzena baitute.
Jarraitzaile faltsuen erosketa zaharra da jadanik, arazoa da gaur egun, iragarleei iruzur egitea saiatzen ari direla, publizitatea egiteagatik gehiago ordaintzeko asmorekin. Beldurra dute gainera, trafiko gehiena bots-ek sortzen baldin badute. The New York Times-ek 2013an azaldu zuen Youtuberen trafiko erdia bots-ek sortua zutela.
Etorkizunean neurketa kualtitatiboak kuantitatiboak baino garrantzitsuagoak izango dira. Urte honetan, diotenez, telebistan egiten den publizitatea baxuagoa izango da Interneten egiten denarekin alderatuta. Enrique Dans-en ustean publizitatea gaur egun inbaditzailea da, uste delako bestenaz ez duela talka egiten. Publizitatea Interneten nonahiko da baina ez da ahalguztiduna; trafikoa behar du, webguneetara joaten den jendea eta iragarkiak ezartzen diren edukiak ere.
Suertatzen ari den guztiarekin, kantitatea alde batera utziko da eta kidetasuna kontutan hartuko da bakarrik. “Markarekin baloreekin antza duten pertsonak bilatuko dira” dio Vallet.
Artikuluan hitz egiten dutene iritziz, Internet gure gizarteren ispilua da, bots-en atzean pertsonak daude eta gaizki erabiltze horren atzean ere noski, pertsonak. Gure gizartean bertan aurkitzen dugun erabilera okerak bezala. Internet gune libre, arau gabe eta gobernuen menpe egon behar ez zena irudikatzen zen arren, azkenean, arauak behar ditu ere dena gezurra ez izateko.