blockchainWorld

Metabertsoa etorkizuna ala iruzurra da?

Gaur egun, "metaunibertsoari" buruzko pentsamendu iturririk ezagunena Ferno Wenqi matematikari eta informatika aditu estatubatuarra da. 1981ean argitaratutako "Real Name" eleberrian, sormenez irudikatu zuen garun-ordenagailu interfaze bat. Sartu eta lortu zentzumen-esperientziaren mundu birtuala.

Kontzeptu honen bultzatzaile ofiziala Neil Stephenson zientzia fikzio maisu estatubatuarra da.

Stephensonek Wen Qi irakaslearen ideia sublimatu zuen. 1992an, "Avalanche" eleberri ospetsuan, meta-unibertsoaren prototipoa proposatu zuen, mundu errealaren paralelo ziberespazio bat, "jarri entzungailuak eta begiztagailuak, aurkitu konektatutako terminala, eta gero klon birtuala pasa dezakezu. Sartu ordenagailu batek simulatzen duen eta mundu errealarekiko paralelo den espazio birtualean”.

Gaur egun, ikerketa-txosten eta artikulu ezberdinek euren iritziak ere plazaratu dituzte. Hala ere, ez da zaila aurkitzea azken mendean zientzia-fikzioko bi maisu hauek meta-unibertsoari buruzko ideiak oraindik zaharkituta ez daudela.

Meta-unibertsoaren kontzepzioaren eta kontzeptuaren "arkeologia"ren bidez, meta-unibertsoa denboraren eta espazioaren, benetakotasunaren, independentziaren eta konexioaren lau alderdietatik gurutzatu daiteke.

Denboraren eta espazioaren ikuspegitik, meta-unibertsoa espazioan birtuala eta denboran erreala den mundu digitala da. Benetakotasunaren ikuspegitik, mundu errealaren kopia digitalak eta mundu birtualen sorkuntzak existitzen dira meta-unibertsoan; independentziaren ikuspuntutik; sexuaren ikuspegitik, meta-unibertsoa kanpoko mundu errealarekin estuki lotuta dagoen eta oso independentea den espazio paraleloa da; Konektagarritasunaren ikuspegitik, meta-unibertsoa estaldura zabaleko unibertsoa da, sarea, hardware terminalak eta erabiltzaileak barne hartzen dituena. Errealitate birtualeko sistema.

"Zer den metabertsoa"ri buruz eztabaida dagoen arren, metabertsoaren oinarrizko ezaugarriak orokorrean aitortu ditu industriak.

Oinarrizko ezaugarri horien artean daude murgiltze-esperientzia, murgiltze-esperientzia sentsorial bat izatea; avatar birtualizatua, mundu birtualeko identitate bat edo gehiago izatea; sorkuntza irekia, sorkuntza birtualeko jarduerak egiteko baliabide digital masiboak eskura izatea; gizarte-atributu sendoak, mundu erreala baino gizarte-eredu dibertsifikatuagoa eta interaktiboagoa du; sistema sozial ekonomiko birtual seguru, egonkorra eta ordenatua du.

Metaunibertsoa proposizio faltsua al da?

Gaur egun, meta-unibertsoak berpizkundea piztu duen arren, polemika ere sortu du.

Batzuek proposatu dute meta-unibertsoa proposamen faltsua dela, eta beste batzuek ere uste dute meta-unibertsoa kapital-iruzur berri bat baino ez dela. Horien artean, Appleko Cook zuzendari nagusiak Metaverse-n emandako hitzaldiak arreta handia erakarri du.

Cookek duela gutxi egindako elkarrizketa batean esan zuen: "Ez hitz egin meta-unibertsoari buruz, errealitate areagotua (AR) da".

Izan ere, ez da Metaverse bakarrik, Applek beti izan du jarrera zuhurragoa teknologia berriekiko eta kontzeptu berriekiko. Adibidez, teknologia digitalaren erraldoi gisa, Apple beti izan da "hotza" blockchain-en.

Egia esan, oso lotuta dago Apple-ren aplikazio praktikoak azpimarratzeko duen estilo pragmatikoarekin. Oro har, ez da erraza teknologia oso heldua ez den esatea.

Cook-en hitzek Applek etorkizuneko meta-unibertsoko eszenatokien onarpena baino ez du erakusten, baina bere ustez eszenatoki horiek AR teknologiaren bidez gauzatu beharko lirateke.

AR Applek biziki sustatzen duen teknologia da. Azken bost urteetan, Cookek jendaurrean hamar aldiz baino gehiagotan aipatu du baikorra dela AR teknologiari buruz. Aldi berean, Appleren lehen AR entzungailuak datorren urteko bigarren hiruhilekoan masiboki ekoitziko direla espero da.

Hori dela eta, AR meta-unibertsoa gauzatzeko teknologia nagusienetako bat dela kontsidera daiteke, baina ezinezkoa da eszena ekonomiko eta sozialaren simulazio handi bat gauzatzea, ARan oinarrituz soilik.

Ikertzaile batzuek adierazi dutenez, meta-unibertsoko aplikazioek dituzten bi oztopo nagusiak amaiera-puntuak eta sareak dira. VR eta AR bezalako teknologia interaktiboak urte askotan garatu diren arren, oraindik distantzia dago murgiltze-esperientzia guztiz gauzatzeko; meta-unibertsoko aplikazioen prozesuan, berriz, mundu fisikotik informazio-espaziorako informazioa denbora errealean sinkronizatzeak transmisio-kopuru handia du, eta egungo sare-azpiegiturak ezin du eskaera bete.

Sei industria kaltetuak

Teknologia berriek industria-eredu berriak esan nahi dituzte.

Merkatuaren aurreikuspen onak. berez industria inbertsiorako gune bero bihurtu dira.

Beraz, zein industriak eragingo eta bultzatuko ditu horrek?

Lehenik eta behin, meta-unibertsoaren aplikazio-eszenatokiak gauzatzean eragiten duen teknologia-industria zuzena da.

Meta-unibertsoaren eszena gauzatzea proiektu sistematiko konplexu bat da, eta software eta hardware teknologien kluster batzuen laguntza integrala behar du,  XR (errealitate hedatua), NFT (token homogeneoak), AI, 3D, ahotsa eta aitorpena. keinuak, mapa espaziala, biki digitalak eta zuzenean erlazionatutako beste teknologia batzuk. Teknologia hauen heldutasunak zuzenean baldintzatzen du metaunibertsoaren eszenaren aurrerapena.

Bigarrenik, meta-unibertsoaren eszenaren funtzionamendua onartzen duen azpiko teknologia-industria.

Meta-unibertsoaren eszenatokian, eskala handiko erabiltzaileak sarean egongo dira aldi berean eta denbora errealean elkarreragin egingo dute latentzia baxuarekin, eta horrek azpiko teknologia ugariren integrazio sakona eskatzen du, hala nola blockchain, hodeiko informatika, big data. , etorkizuneko sareak, erdieroaleak eta azpiko beste teknologia batzuk, eta erlazionatutako azpiegitura-teknologiak, teknologia horiek zuzenean zehazten dute meta-unibertsoko sistemak egoera egonkorrean funtziona dezakeen ala ez.

Hirugarrena, konexio birtual eta errealaren teknologiaren industria.

Hau da, mundu birtuala eta mundu erreala lotzen dituzten erlazionatutako teknologiak, hala nola, konputazio espaziala, ertzeko informatika, gailu eramangarriak, txertatutako teknologiak, garun-ordenagailu interfazeak, mikrosentsoreak eta birtualaren eta birtualaren pertzepzio interaktiboa hobetzen duten beste teknologia batzuk. birtuala. mundu erreala. Teknologia hauek meta-unibertsoaren eszenan erabiltzaileen murgiltze esperientzian eragiten dute.

Laugarren, industriaren esperientzia Metaverse aplikazio agertoki desberdinetan.

Matthew Bauer-ek, Metaverseko ikerketa-aditu senior batek, adierazi duenez, "Metaverse Internet mugikorren maila bereko kontzeptua da". Internet bidezko erosketak, entretenimendua, interakzio soziala, ikaskuntza eta bulegoa bezalako azpisail desberdinak dauden bezala, Metaverse-k egungo Interneteko aplikazioen hainbat eszenatoki estali eta gaindituko ditu arlo hauetan esperientzia eguneratzeak eskainiz.

Bosgarrena, sormen-industria simulazio bisualaren pean. Meta Unibertsoaren garapena ziberespazio tradizionalean oinarritzen da, ikuspegi, eduki, zerbitzu eta prozesuetan hobekuntza integralak eskainiz, eta sormen-ekonomia mota berri bat osatuko du, hala nola, animazio diseinua, ikus-entzunezko produktuak, jokoen ekoizpena, diseinuak, etab.

Multimedia

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".

Ikaskuntza-emaitzak egiaztatzea blockchain teknologia disruptiboaren bidez

blockchainandramari
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.