Mercedes Benz-ek CES 2020 azokara eraman zuen VISION AVTR izeneko bere azken fabrikazio-modela. Ibilgailu berriaren izena VISION AVTR da, James Cameronen "Avatar" pelikulan inspiratuta dago eta bere xedea da mugikortasun ekologikoa eta bidaiariaren eta bere autoaren arteko interakzioa irudikatzea, material ekologiko berriak erabiltzeaz gain.
Diseinuari dagokionez, modelo berri horrek ez du batere antzik Mercedesen egungo gamarekin. Automobilen fabrikatzaileak dio 2009ko zientzia fikziozko filmaren harreman sinbiotikoak izan zirela ibilgailuaren ezohiko estetika inspiratu zutenak.
Mercedesek deskribatutakoaren arabera, norabide anitzetan mugi daitezkeen gainazaleko 33 elementu daude atzeko aldean. Narrasti baten ezkatak ekartzen dituzten gogora, eta uhindu egiten dira, autoari keinuen bidezko komunikazioa gehitzeko.
Mercedesek lagungarritzat jotzen ditu ere energia txertatzeko ibilgailuan. Hau bateria organikoko zelula batean metatuko da eta horren ondorioz, VISION AVTR-en elikatze-pila metal eta material arraroz aise egongo litzateke.
Mercedes-ek larru DINAMIC beganoa erabili du ere - ingurumeneko jasangarritasuna promes egiten duen mikrozuntz bat, bere ekoizpen zikloaren bidez - eserlekuen tapizeriarako. Lurrean, berriz, Karuun egurra erabiltzen da.
VISION AVTR lateralki mugi daiteke 30 gradu ingurutan, adibidez bere aurreko eta atzeko ardatzak mugituz, norabide berdinean edo aurkakoan. Mercedes-ek "karramarroaren mugimendua" bezala deskribatzen du eta modu berezian erabilgarritzat jotzen du bere arintasunerako zonalde altutan, esate baterako hiri metatuetan.
Ibilgailuak funtzio anitzeko kontrol bat du erdiko kontsolan. Eskua bertan ipintzen bada, autoak gidariaren arnasketa-patroia ezagutzen du eta sistemak esnatzen ditu. Eskua altxatzen du eta VISION AVTR-ek esku-azpian kontrol ezberdinetako menu bat proiektatuko du. Bidaiarien aurrean ere pantaila makur bat egongo da ere.
Jabeen detekzioa
Autoak detektatzen badu familia bat barruan dagoela, automatikoki pantailak erakusten hasiko da aurreko eserlekuetako helduentzat, kontrola ahal dezaten atzeko aldean haurrak egiten ari direna. Gurasoen pultsua bere eserlekuetako atzeko aldean kokatuak dauden argiztapeneko patroien bidez erreproduzitzen da. Mercedes-en ustez, hauek eman beharko lukete "konexio eta segurtasuneko sentsazio bat".
Horretaz aparte "Magic Pool" dago ere, atzeko eserlekuetako pantailetan dauden VISION AVTR-en bertsioak. Eskaintza honek errealitate handituko joko eta esperientziak ditu, egokituak bidaiari gazteetara, adibidez paisaia interesgarrien aurkezpena.
Baliteke VISION AVTR-en kontzeptu hau inoiz ez iristea ekoizpenera, baina mugikortasun kontzienteago baten moduen inguruan irudikatzen dituen gai batzuk zuzenduak omen daude Mercedes-en etorkizuneko bide-orrian.
Hastapen bitxia
Gaur egun automobilen marka prestigiodun hau Mercedes-Benz izenarekin ezagutzen dugu, baina bere jatorrian, 1926an bat egin zuten bi enpresa ziren.
Autoen firma aleman honek 11 urtetako neska bati zor dio bere izena. Haurraren izena ez zen benetan Mercedes, izan ere bere izena Adrienne Manuela Ramona Jellinek zen, baina bere etxean denek modu maitekorrean Mercedes deitzen zioten eta urteekin lehen izentzat hartu zuen, nahiz eta jaiotza-agirian hori ez agertu.
Bere aita Emil Jellinek (1853-1918) zen, negozio-gizon garrantzitsu eta kontsul diplomatikoa, bere alaba modu kutsuan maite zuena, baita automobil lasterketak ere, modan ipintzen hasi zirenak XIX. mendeko azken urteetan.
Berria eWorld aldizkarikoa da