Mendeberri 2025 hezkuntza modelo berria aurkeztu du Mondragon Unibertsitateak
Hezkuntza-eredu berriaren esparru pedagogikoa berritzailea da eta belaunaldi berriei egokitua. Ibilbide akademiko malguak eta pertsonalizatuak diseinatzen ditu, egungo eta etorkizuneko erronkei erantzuteko. Prestakuntza modularra eta prestakuntzaren etengabeko ebaluazioa; ibilbide akademikoa pertsonalizatzea; diziplinartekotasuna eta prestakuntza-esperientzia; horiek dira hezkuntza-proiektu berri honen hiru esparruak.
Unibertsitateak enpresen, erakundeen eta gizartearen premiei erantzun behar die, eta, are gehiago, horiei aurrea hartu behar die, aldaketa horren eragile aktibo gisa, etengabe aldatzen ari den gizarte batean. Orain dela 75 urtetik hona, Mondragon UNIBERTSITATEAren urratsak gidatu ditu, eta berriro jarri da agerian Orona Ideo campusean; izan ere, unibertsitateak Mendeberri 2025 hezkuntza proiektu berria aurkeztu du, eta, gaur egungo eta etorkizuneko gizartearen aldaketek dituzten beharrizanetan oinarrituta, Mendeberri 2025 hezkuntza-proiektua berrdiseinatu du. Mendeberri 2025 hezkuntza-berrikuntzarako eredu disruptiboa da. Esparru pedagogikoa da abiapuntua, ibilbide-orria, eta curriculum gehiago eta zehaztugabea eskatzen du orain.
Mondragon Unibertsitateko errektoreordea, Jon Altuna, hezkuntza-eredu berri horren gakoak aurkeztu ditu, eta horrek gaur egungo paradigma irakaskuntza- eta ebaluazio-arloan berrikusiko dela esan zuen. Hezkuntza-berrikuntzan oinarritutako eredu bat da, informazioaren teknologiekin sortu eta hazi direnak bilatzen ditu eta etengabeko prestakuntzan oinarritutako gizarte baten etorkizuneko erronkei laguntzea du helburu.
Gogoeta hauen emaitza Mendeberri 2025 da. Mondragon Unibertsitateko errektoreordeak adierazi duenez, "Unibertsitateak fokua jarri nahi du ikaslearen garapen integralean, bai bere alderdi profesionalean, bai pertsonalean, bai unibertsitatearen beraren baitan, baita gizartearen balioekin bat egitea ere: lankidetza, parte-hartzea, gizartea eraldatzeko pertsonaren garapena eta gizartearen erantzukizuna da".
Horrela, Mendeberri 2025 aurrerapauso bat da Mondragon UNIBERTSITATEAren helburuan, hezkuntza berrikuntzaren buru izateko eta gizartean, enpresetan eta erakundeetan gertatzen diren aldaketei erantzuteko. Mondragon Unibertsitatearen aurreko hezkuntza-proiektua, Mendeberri, 2004an jarri zen abian eta hezkuntza-iraultza ekarri zuen, besteak beste, unibertsitateko irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak eraldatu zituelako. Izan ere, Mendeberri ezartzeak, Mondragon UNIBERTSITATEAk, ia automatikoki, Goi Hezkuntzaren Europako Esparrura egokitzapen ia automatikoa ahalbidetu zuen, lehen euskal unibertsitatea eta Europako eskakizun berrietara egokitu zen estatuko lehenengoetakoa. Mendeberri 2025ek urrats bat gehiago eman du unibertsitatearen paper berritzailean hezkuntza-prozesuen buru izateko.
Jon Altunak Mendeberri 2025 buruzko hiru esparru garatu ditu: diseinu modularra eta formazioaren ebaluazioa; Mondragon Unibertsitatearen etorkizuneko ikasleen eta egresatuen profila definitzen duten sei ardatzak eta prestakuntza, pertsonalizazioa eta trebakuntza-esperientzia.
Lehenengo esparrua prestakuntzaren diseinu modularra eta etengabeko ebaluazioa da, eta, horretarako, ikasleek garatu behar dituzten konpetentzietan oinarritutako ikaskuntzarekin lerrokatuta dago. Metodologia aktiboak inplementatuz, ikasleek garatu behar dituzten konpetentzietan oinarritzen da, hala nola, ikaskuntza autonomoa eta kooperatiboa.. Horrek ikaslea ikaskuntzaren erdian jartzen du eta irakasleengan eta ikaslearen pentsamoldean rol aldaketa dakar.
Bigarren eremua, ibilbide akademikoa pertsonalizatzeaz eta malgutasunaz arduratzen da; bertan, konektibitatea, digitalizazioa, autoerregulazioa eta prestakuntza pertsonalizatzea dira horren giltzarriak.
Eta hirugarren eremua, diziplinartekotasuna da, ikaskuntza integratuagoa eta diziplinen eta prestakuntza-esperientziaren arteko aberastasuna sustatzen duena.
Hiru esparru horien eta ikasleentzako funtsezko izango diren gaitasun eta trebetasunen ondorioz, Mondragon Unibertsitateak sei ardatzetan zabaldu du Mendeberri 2025:
1. Munduko herritarra: bere sustraiak ezagutzen ditu, eta, aldi berean, munduko herritar sentitzen da.
2. CABO. Identitatea eta helburu pertsonalak: nork bere burua ezagutzen du, nork bere burua gainditzeko dituen aukerak, erronka pertsonalak marrazten ditu eta modu aktiboan jazarri nahi ditu, identitate gero eta libreagoa eta independenteagoa lortzeko.
3. Aprendiz malgua: aldaketara eta berrikuntzara irekita, sormena eta ilusioz eta testuinguru zalantzagarrien aurrean jarrera liluragarriaz betea.
4. Aprendiz aktiboa: bere prozesuaren protagonista eta ikaskuntza-estrategiak ezagutzen ditu, bizitzan zehar ikasteko jarrera proaktiboa izanik.
5. Komunikatzailea eta komunikazioa errazten duena: hizkuntzak, teknologiak eta komunikabideak ezagutzen ditu, eta kultura desberdinetako pertsonekin komunikatzeko aukera ematen du, erronka konplexuak eta askotarikoak ulertzeko eta horiei aurre egiteko gaitasuna du ere.
6. Kooperatiboa: komunitate bateko kide sentitzen da eta bere printzipio eta balioak onartzen ditu. Ondasuna guztion ondasuna da, eta gizarte-eraldaketaren alde egiten du, pertsonen justiziaren eta duintasunaren mesedetan.
Unibertsitateak Xavier Aragay hezkuntza eraldaketako aditua egon zen ere jardunalidan. Mendeberri 2025 hezkuntza proiektuaren diseinuan lagundu du, eta 25 urte baino gehiagoko esperientzia du hezkuntza sektorean.
Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko. Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.