Mikel Mendibe Iurretako (Bizkaia) naturala da, 47 urte ditu eta Coprecin lan egiten du 2015eko otsailetik. Copreci enpresan sartu zen, Txinako lantegiaren zuzendaritzaz arduratzeko, Aretxabaletan prestakuntza aldi baten ondoren
Zein izan da zure ibilbidea Copreciraino iritsi arte?
Antolakuntzako ingeniaritza teknikoa ikasi nuen Mondragon Unibertsitatean, eta, hainbat lan-esperientzia izan ondoren, 2000. urtean Mondragon Korporazioarekin harremanetan hasi nintzen, eta, gero, Txinara joan nintzen, ezarpen berri baten ekoizpen-zuzendaritzarekin hasteko; han, beste 6 urte egon nintzen. Urte bat eman nuen eszedentzian eta 2015ean Copreci sartu nintzen eta urte horretan Copreci Txinara etorri nintzen.
Zein da Copreci Txinaren egoera une honetan, bezeroari, merkatuari.... dagokienez?
Une honetan Copreci Txina 4 negoziotan zatituta dago: garbiketa, BBQ (barbakoak), Negozio tubularra eta Gas Asiako sukaldaritza. Gas Asiako Lavado y Cocción gas Asia negozioetan bezero garrantzitsuenak BSH eta Sakura dira. Aldiz, tuberkulu eta BBQ negozioetan, bezeroak beste motatakoak dira. Azken bezeroa estatubatuarra da, baina mihiztatzaileak Txinako enpresak dira. Coprecik merkataritza akordioak azken bezeroarekin egiten ditu eta piezak bidaltzen dizkie txinatar mihiztatzaileei BBKn gure piezak muntatzen eta zehaztutako helmugara bidaltzen dituztenak. Hemen gure bezero nagusiak WEBER eta CHAR BROIL dira.
Oro har, 2017tik aurrera, urte oso ona izan zen Copreci Txinan, eta bertan lortu genuen gure salmenten errekorra, 20M inguruko lerro batean kokatuz. 2018. urte honetan egoera konplexuagoa izan da. Munduko egoera ekonomikoa, Txinak eta AEBk egiten ari diren pultsu ekonomikoak eragin handia izan du eta BBQren negozioaren merkatuan eragin handia izan du. AEBetako gobernuak Txinatik datozen produktuei aplikatzen dizkion aduana-tasak (%25eraino iristen dira) barbakoen negozioaren salmentetan eragin zuzena izan du. Gure azken bezeroak neurriak hartzen ari dira tasek beren produktuetan izan duten eragina arintzeko eta horrek, guk ere aldaketa horietara moldatu behar gara.
Eta zeintzuk dira etorkizuneko erronkak?
Arestian esandakoarekin bat etorriz, etorkizuneko erronkak funtsean barbakoen merkatuaren egoera berrietara egokitzea dira, eta oso aldakorra izaten ari denez, malguak izatea eskatzen digu. Gainera, Cocción Gas Asiako negozioan haztea eta erreferentea izatea nahi dugu, Europako eta Amerikako merkatuetan garen bezala. Berrikuntzaren eta prozesuen automatizazioaren erronka ere badugu, eskulanaren kostua gero eta pisu handiagoa izaten ari baita gure produktuen errentagarritasunean.
Eremu pertsonalean, txinatar kulturara, bizimoduarekin, ohituretara,... joan zara?
Dagoeneko 10 urte igaro dira Txinara etorri nintzenetik, eta, beraz, nahiko normala da niretzat. Nire emaztearekin bizi naiz, duela 8 urte Shanghain ezagutu gine elkar. Nire ustez, aldaketa bortitzena baserrian bizi izatetik etxe orratz erraldoiez inguratuta bizitzea izan zen. Baina ohitzen zarenean ere abantailak ikusten dituzu.
Astegunak lanean eta joan-etorrietan igarotzen zaizkit . Gero eta trafiko handiagoa dago eta denbora gehiago kostatzen zaigu fabrikara iristea. Asteburuetan, nire emaztearekin denbora egoten saiatzen naiz eta gure etxetik hurbil dauden lekuetan afaltzeko aprobetxatzen dugu. Zhuhain-go janaria, uste dut Txinako onena dela.
Zenbatero etortzen zara etxera? Zure jendearekin harremana mantentzen duzu?
Ahal dudan guztietan, Euskadira itzuli naiz. Bi edo hiru hilabetero etxera joateko zortea daukat eta horri esker, hemen 10 urte egoteko kapaza izan naiz. Etxera itzuli eta koadrilarekin eta familiarekin egotea da dagoen poztasun handiena.
Zeintzuk dira zure etorkizunerako planak?
Oraindik urte batzuk geratzen zaizkit Txinan. Euskadira itzultzea beti dago nire buruan, baina horrelako erabakiak denborarekin hartu behar dira eta enpresarekin adostu. Oraingoz, erronka garrantzitsuak daude Txinan. Beraz, hemen jarraituko dut.
Informazio-iturria: tulankide.com