Iruñeko Udalak Ordenantza bat sortu du udal administrazio elektronikoa sustatzeko, horrela, herritarrek eskubidea izango dute administrazio publikoan jatorria duten dokumentuak ez aurkezteko. Modu honetan administrazioaren eta herritarren arteko harremanetarako identifikazio elektronikoa erabiltzea bultzatu nahi da. Proposamen hau herritarren partaidetza prozesu batean aurkeztuko da.
Lege proposamenan udalerriko hainbat arlotako talde batek lan egin du eta beren testuak burokrazia eta tramiteak egitera bultzatu nahi ditu, gardentasuna handitu, administrazio jardueraren kontrola erraztu eta beste administrazio batzuekin koordinazioa bultzatu.
Herritarren eta udalaren arteko erlazioa
Iruñeko Udaleko Administrazio Prozedura Orokorraren eta Iragarki Erregimenen Elektronikako Araudia arautzen duen Ordenantza izango da herritarrek eta erakunde elkartuei egindako ekarpenei irekitako parte hartze prozesua. Paraleloki, Udalak ere egoki iruditzen zaizkion ekarpenak egin ditzakete Udalaren barneko kanalen bidez.
Araudi berri honen xedea Iruñeko Udalarekin harremanak izateko segurtasun juridiko handiagoa eskaintzea da, estatuaren araudiaren zenbait alderdi zehaztuz, garatuz eta argituz. Proposamenak udal administrazioaren barruko aldaketak egitea dakar, egitura berri hau eraginkorragoa izateko mekanismoak ezarri behar direlako.
Zerbitzu elektronikoetara sarbidea bermatzea
Arau honek dio Udalak herritarreei zerbitzu elektronikoen sarbidea bermatu behar dutela kanal batzuen bitartez, gutxienez, asistentzia bulegoak, sarbide elektroniko orokorrak eta telefono zerbitzua.
Barruko prozedurei dagoekionez, prozedura guztiz elektronikoa izan behar da: erregistroa elektronikoa eta bakarra da, eta jatorrizko dokumentu elektronikoak edo jatorrizko paper kopiak benetako paperenak; Fitxategia, elektronikoki sustatuko da bide elektronikoen bidez, dokumentu elektronikoak (probak, txostenak, iritziak ...), elektronikoki prozesatu eta sinatutakoak; Fitxategia ere berezia izango da eta biltegiratzea bide elektronikoen bidez sortuko da, segurua eta konfidentziala, sortutako administrazio-dokumentu guztien arabera.
Fitxategi horien tratamenduaren ikuspuntutik, gakoa sinadura elektronikoa da, prozeduraren tramitearen ardura duen administrazio publikoetako langile guztientzat. Pertsonarekin zuzenean loturiko sinadura elektronikoa izateaz gain, ekintza administratibo automatizatuaren orokortzea, erakundearen, denboraren eta organoen zigiluen bidez, bereziki nabarmentzen da.