2020 honetan enpresak beren digitalizazioa bizkortzera behartuta egon dira eta etorkizunerako aurreikusita zituzten hainbat proiektu urtetan aurreratu dituzte, hazten joango den joera honetan. Bizitzen ari garen osasun-krisiak herritar eta kontsumitzaile gisa ditugun ohiturak erabat aldatu ditu eta, ondorioz, lizentziatu berriak eta profesional gazteak ekonomia berriak utzitako arau berriak ulertzera behartuta daude, "Inoiz ez normal" izenarekin ezagutzen direnak zenbait arlotan. Beste modu batera esanda, ulertu behar dute normaltasun honetara ondoen moldatu diren enpresek zer ezagutza eta trebetasun eskatuko dituzten, ibilbide profesionalean arrakasta izan nahi badute.
Javier Rodríguez Zapatero ISDI negozio digitaleko eskolako presidenteak adierazi duenez, "ez da eraldaketa digitalik egongo enpresan bertan lehen gertatzen ez bada". Beste modu batera esanda, enpresa mundua garai berri honetara egokitu behar da. Eta jada modu esponentzialean hazten ari zen joera nabarmentzeko balio izan du pandemiak. "Itxialdian ukatu zaigun mundu fisikoak errealitatearen zati handi bat sareko ingurunera jauzi egitea eragin du eta enpresek, prozesu horietako batzuk zenbaterainoko emankorrak eta eraginkorrak diren ulertzen lagundu dienez, betirako hartzea erabaki dute”, azaldu du ISDIko eta Digital MBA programako zuzendari nagusi Rodrigo Mirandak.
Digitalizazio hau profil eta behar berriak sortzen ari da langilegoetan. Eskari horri erantzuteko, enpresek trebetasun zehatzak bilatzen dituzte tituludun berriengan, mundu digitala zuzendu ahal izateko. Gaitasun teknikoagoak izateaz gain, Dionís Guzmánek, Bartzelonako ISDIko zuzendariak, uste du, junior profil gehienen kasuan, "erakunde askok konpromisoa eta proiektuarekin modu egonkor eta iraunkorrean lotzeko gaitasuna lehenesten dutela". Hori dela eta, jatorrizko eskola digital honek bere MBA Digitala bezalako programak azpimarratzen ditu, ia % 90eko enplegagarritasuna bermatzen baitu bere ikasleen artean, ekonomia berriaren jarreretan eta trebetasunetan trebatuta daudenak.
Profesional digital onena izatea erronka handia da. Gaur egun, eta testuinguru aparteko eta aldakor horretan gehiago, espezializazioaren aldeko apustua egin behar da eta, beraz, Accenture edo Damm bezalako enpresa nagusietan postu bat eskatu ahal izango da. ISDIko presidentearen arabera, urrian lehen aldiz Bartzelonara iristen den MBA Digitala "prestakuntza merkatuan iraultzaileenetakoa da, unibertsitateko ikasle gazteen artean arazo arrunt bati erantzuten baitio, lan bat aurkitzeko erraztasunik gabe, besterik gabe, prestatuta ez daudelako”. Bi alderdientzako irtenbide ezin hobea, Raimon Miretek, Bartzelonako Accenture-ko Iberia Products-eko zuzendari nagusiak aitortu duenez: "ISDI-rekin harremana oso estua da, merkatuan gehien eskatzen den talentua osatzen baitu, gure enpresak gehien eskatzen duena ere bada".
ISDIren MBA Digitala enpresek gaur egun dituzten benetako beharrei erantzuteko sortu zen, "etorkizuneko promesei gaitasun gogorrak eta leunak eskainiz, sektoreko enpresa nagusientzat erresistenteak diren gaitasun eta ezagutza multzoa", azaltzen du Rodrigo Mirandak, DMBA programako zuzendariak. Mirandak azpimarratu du gaur egun enpresek "normaltasun digital berrira egokitzeko gai diren profesionalak bilatzen dituztela, garai honetako ekonomiaren ikuspegia eta ulermena dutenak, tresnak eta teknologia berriak eta negozioan duten aplikazioa ezagutzen dituzten profilak".
Profesional berriek Covid-19ak sortutako egoerari ere aurre egin beharko diote, Accenture-k dagoeneko "Inoiz ez normala" deitzen dion zerbait, "Normal berria" ez bezala, orain arte ezagutzen genuen edozein eginkizun edo lanbide aldatu eta egokitu beharko baita. "Beharrezkoa da IQ klasikoa IQ Digitala deitzen dugunera garatzea, ezinbestekoa baita edozein zeregin burutzea eta lehiakorra izatea", aitortzen du Miretek.
Eta futurista dirudi, baina ikerketek diote hamar urteren buruan izango diren lanpostuen % 80 oraindik ez dela existitzen. "20 urte barru teknologia nolakoa izango den ez jakin arren, jakin dezakegu ingurumen digitalean lan egiten dutenak, urtero aldaketaren abiadura modu esponentzialean handitzen dutenak, etengabeko aldaketaren ingurunean eboluzionatzen jakin duten profesionalak izango direla", adierazten du Rodrigo Mirandak.
Profil berriak teknologian trebatu behar dira, bizkortasunean, abiaduran eta malgutasunean nabarmendu behar dira eta "errenazentistagoak eta osoagoak izan behar dute, teknologia desberdinak nola lotzen diren eta negozioak aurrera ateratzen lagun dezaketen ulertzeko gai", dio Javier Rodriguezek. Gainera, Dionís Guzmanek ziurtatu duenez, "gaitasun digitalak argi eta garbi garrantzitsuenak bezala indarrez kokatu direnak badira ere, badira rol eta profil kopuru on batean berdin eragiten duten beste batzuk". Nabarmenena "erresilientzia eta ziurgabetasun egoera modu eraginkor eta eraikitzailean kudeatzeko gaitasuna" izango litzateke.