F2P Campusaren hirugarren edizioa Euskadiko hiriburuan egin zen, uztailaren 20an. Arabako Foru Aldundiak, Eusko Jaurlaritzak eta Euneiz Unibertsitateak bultzatutako ekimen hori lehenengoa zen pandemiaren geldialdiaren ondoren, eta mundu osoko hautagaien artean hautatutako 5 talde izan zituen. Talde horiek Free-to-Play bideo-joko berriak sortu zituzten bi hilabetetan, jolasteko ordaindu behar ez direnak.
Ramiro González Arabako Ahaldun Nagusiak, Bigen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak, Jordi Roche Euneizko lehendakariak eta Raúl Herrero F2P Campuseko zuzendariak ongietorria eman zieten AEBetatik, Kanadatik eta Bartzelonatik datozen taldeei. Aurten egindako aukeraketak berriz ere nabarmendu du hitzordu horrek nazioartean izan duen aurrerapen garrantzitsua, izan ere, 3 ediziotan soilik lortu du herrialde eta kontinente ezberdinetako profesionalen arreta erakartzea. F2P Campusak Vitoria-Gasteizko Udalaren, Vital Fundazioaren eta Euskaltel Fundazioaren babesa ere badu, Basquegame eta Game BCNren lankidetzaz eta BIC Arabaren kudeaketan laguntzeaz gain.
Uztailaren 20tik aurrera, talde guztiek beren lan-eremua instalatuko zuten Euneiz Unibertsitateak aurten Salburuako Vital Eraikinean estreinatuko dituen instalazio berrien barruan. Hemendik, beren proiektuak bizkortuko zituzten, munduan arlo horretan dauden hamar bat aditu nagusiren aholkularitza eta laguntzarekin, eta campusa bisitatuko zuten irailaren 18ra arte, egun horretan amaituko baitzen. Sektoreko guru horien artean, izen hauek daude:
- Javier Barnes: Product manager en King, arlo honetan ospe handiena duen enpresetako bat, eta esperientzia luzea duena Gameloft eta Social Point bezalako enpresetan. Free-to-play joko-ekonomian eta monetan aditua da.
- Min Woo Ryu: Hego Koreatik dator eta gaur egun Ten Birds Corpen egiten du lan. Esperientzia luzea dute, eta, besteak beste, honako enpresa hauek nabarmentzen dira: «Nexon» eta «Devsister». Bideo-jokoetan duen esperientzia-arloa kontzeptuak sortzea eta garapena kudeatzea da.
- Fran Bravo: venezuelar hau produktu eta live operations enpresako burua da Zeptolaben, erreferentziazko beste enpresa batean. Nazioartean ibilbide luzea egin du bideojokoaren industrian, eta Gameloft eta DeNA bezalako bideo-jokoen garatzaile garrantzitsuak nabarmendu daitezke.
- Guillaume Verlinden: frantziar jatorrikoa, Social Point eta Tilting Point-eko produktu-presidenteordea izan da, eta sektoreko beste ikerketa garrantzitsu batzuetatik igaro da.
- Mathias Royer: frantses hau Tilting Point internazionalaren Bartzelonako estudioko manager nagusia da. Produktu bat kudeatzeko orduan izandako esperientzian oinarrituko da, baita jokalariak gure jokora etortzea nola lor dezakegun ere.
- Manel Sort: Bartzelonan sortu zuen, hutsetik, King multinazionalaren estudiorik handiena, 800 langile baino gehiago izan dituena. Bere esperientzia duela urte askotatik dator Digital Chocolatetik. Gaur egun, G4AL Entertainment erakundearen sortzailea da, eta bideojokoetan blockchainaren iraultza gidatzen du bertan.
Beste aditu batzuk ere itzuli ziren Gasteizera, dagoeneko campusa ondo ezagutzen zutenak, hala nola:
- Joony Koo: korearra ere bada, eta ibilbide luzea egin du, Com2USen. Free-to-play jokoen garapenean aitzindarietako bat da. Bideojokoetan blockchain eta NFTak erabiltzen ere aitzindari eta aditua da. Orain Web 3.0 eta komunitate birtualen sorreran oinarritzen da.
- Eugene Yailenko: zuzendari sortzailea da Zeptolaben eta free-to-play joko mekanikoen diseinatzaile trebea eta bikaina da. Joko dibertigarri eta ekonomikoki funtzionatuko duen diseinu batera iristeko modua aztertuko du.
- Isabel Tallos: Everguild estudio independente arrakastatsuaren sortzailea
- Andrés Tallos: sortzailea Isabel de Everguildekin batera, non CEOa den eta bere esperientzia luzean metatutako ikuspegi eta ezagutza handia aplikatzen duen. Iraganean, GREE japoniar erraldoiarentzako negozio-estrategiaren zuzendari gisa egindako lana nabarmendu behar da.
- Alba Iniesta: produktu-burua da eta UX game izendatu Scopleyn. Jokoaren diseinuan eta erabilgarritasunean aditua da. Joko bat erabilgarritasunaren ikuspegitik nola diseinatu kontatuko digu.