Elektrifikazioak garraio-alternatiba originalak ekartzen ditu, karbonorik gabeko hiri-mugikortasunaren etorkizuna marraztu nahi dutenak, arreta berezia jarriz eguneroko bidaie. Iritsi den azken asmakizuna Maillon Mobility startup frantziarraren Capitole izeneko proiektua da.
Erdi itxita dagoen hiru gurpileko ibilgailu elektriko modular dibertigarri bat da, gehienez lau bidaiarirentzako, eta teknikoki bizikleta elektriko gisa sailkatuta dago. Beraz, ingurumenarentzat onuragarria izateaz gain, ariketa fisikoa egitera gonbidatzen du.
Maillon Mobility-ren helburua mugikortasun alternatiba praktiko, ekonomiko eta ekologiko hau garatzean hirian zehar gidatzeko plazerra berreskuratzea da. Kapitolioak itxura dotorea eta oso originala du. Kotxea baino hamar aldiz arinagoa da eta hainbat gauza eta fardel erraz eta eroso garraiatzeko aukera ematen du.
Kotxe bat baino hamar aldiz arinagoa da eta gehienez bi heldu eta bi ume eraman ditzake. Pertsona bakar batek gidatuko du, baina eroso bi heldu eta bi haur txiki gehiago eraman ditzake aurrealdeko aukerako modulu batean. Hori guztia bere diseinu modularrari esker lortzen da, erabilera eta erabiltzailearen behar guztietara egokitzen dena. Horretarako, aurrealdeko konpartimentu seguru eta eraginkorra du, garraiatzen denaren arabera ireki edo itxi daitekeena.
Mikro-kotxe elektriko baten, motorraren eta triziklo baten arteko erdibidean, klima mota guztietan erabil daiteke aterik gabeko gorputzari esker, teilatua duen eta gidatzeko segurtasuna bermatzen duena. Gidarien eskakizun fisikoetara egokitzen den pedalen laguntza adimenduna du.
Atzeko gurpilak, aurrealdeko bi gurpilek, pneumatiko zabalekin, eta disko-balaztak egonkortasun ezin hobea ematen diote. Bere aldetik, gidatzeko zutabeak eta eserlekuak okupatzailea eserita bidaiatzeko aukera ematen duten patinete elektriko batzuk gogorarazten dituzte.
50 km-ko autonomia du eta gehienez 250 kg-ko karga erabilgarria du. Motorra atzealdean muntatuta dago eta 25 km/h-ko gehienezko abiadura heltzeko aukera ematen du. Ibilgailuak 50 km-ko autonomia du gutxi gorabehera karga osoarekin eta gehienez 250 kg-ko karga erabilgarria du.
Proposamen elektriko berri honen indarguneetako bat pertsonalizazioa da. Oinarri gisa, aterik gabeko eta atzeko ispiludun egitura diafano batekin dator, baina leihoak dituzten alboko ate garden eta malguekin itxi dezakezu gorputza, eta haizetako angelua ere aukeratu dezakezu.
Konpartimentu asko eta aukerako elementuak daude horri etekinik handiena ateratzeko, hala nola, maleta-euskarria, kargatzeko euskarriak eta abar. Eskaintzen duen beste abantaila bat karbono-aztarna murriztea da, bai fabrikazioan, bai mantentze-lanetan. Piezak eta beste osagaiak erraz ordezka daitezke.
Capitoleren modularitatearen aukera infinituak erakusten ditu Gaëtan Francq diseinatzaile industrial frantsesaren lanetik datozen irudiekin, zeinak triziklorako hain aukera interesgarriak irudikatzera ausartu baita, eguzki-teilatua, ogi-opilak, ardo botilak, kafe ontziak edota surf taula garraiatzeko euskarriak.
Gaur egungoa bezalako garai honetan, hiri-garraioa etengabe eboluzionatzen ari den honetan, mugikortasun-markek gero eta arreta handiagoa jartzen dute hirietan mugitzeko ingurumena errespetatzen duten irtenbideak garatzean, garraio irtenbide jasangarri eta eraginkorren bila dabiltzan hiritarren beharrak ase nahian.
Hauxe da Karbikes start-up frantsesak ekarri duen alternatiba berezia, bizikletaren eta mikrokotxearen erdibidean dagoen ibilgailu elektrikoaren kontzeptu berri bat aurkeztu baitu. Startup-aren beraren izen berdinarekin, lau gurpil, bi eserleku, diseinuko faroak, haizetakoa eta karrozeria osoa ditu, miniaturazko auto baten itxura ematen duena.
Hala ere, praktikan elektrizitatez lagundutako zama bizikleta mota batetik hurbilago dago, zeinaren 250 W-ko motorra pedalei egiten ari denean bakarrik aktibatzen den. Modu honetan, praktikotasunaren eta ingurumenarekiko konpromisoaren uztarketa burutsu batekin, Karbikes-ek (hau da izena, pluralean) bizikleta elektrikoaren abantailak eta auto trinkoaren egonkortasun eta erosotasun handiagoa eskaintzea agintzen du.
Pedalak egiteko laguntza elektrikoa du 250 W-ko motor bati esker. Horrek guztiak esan nahi du hiriko joan-etorrietarako lagun ezin hobea izan daitekeela. Altzairuzko egitura, aluminiozko teilatua, polikarbonatozko haizetakoa eta, geroago, giltzapeko ate zurrunekin egina, ibilgailu elektriko berritzaile hau txirrindularia haizetik eta euritik babesteko diseinatuta dago, egonkortasun eta segurtasun handiagoa eskainiz.