Aurreko ikasturtean jarri zen abian Green Entrepreneurial Schools ekimena, San José de Calasanz ikastetxeak sortu duen Ekonomia Zirkularreko proiektua. Ideia honen jatorria hau izan zen: hezkuntzaren indar guztia azken hamar urteetako gaitasun ekintzaileetara bideratzea, 'ekintzailetza jasangarriruntz'. Proiektuaren leloa 'Be Greener and save the Planet' (Berdeagoa izan eta salba ezazu Planeta) da eta Lanbide Heziketako San José de Calasanz ikastetxeko ikaslegoak bere energia ekintzaile guztia bideratu zuen ingurumenaren aldetik jasangarriak diren negozio proiektuetara bideratu du bere energia ekintzaile guztia.
Zentzu honetan, komenigarria da adieraztea Santurtzin (Bizkaia) kokatua dagoen Lanbide Heziketako San José de Calasanz ikastetxeak Tknikaren aitortza izan Ekonomia Zirkularrarekin duen konpromisoagatik.
'Mundu jasangarriago baten alde hezitzen' leloa zuen jardunaldiaren ospakizunean, non parte hartu zuten Santurtziko Udaletxeak, Tknikak, Ihobek, Ayuda en Acción-ek, Lauro Ikastolak, Fridays For Future-ek eta beste proiektu berde batzuk. Tknikak, ondoren, horiek gonbidatu zituen bere Ekonomia Zirkularreko proiektuan parte hartzera, sustatzen duena ostalaritzako eskolen bitartez. San José de Calasanzeko ikasleek zentro horietan ospatu ziren jazoeretan izan ziren marketin eta komunikazioko zereginetan parte aktiboa hartzeko, hala nola argakilaritzako edo ikus-entzunezko erreportajeak eginez, ondoren argitaratuko direnak Tknikak aterako duen plataforma handinahi batean Mª José Barriolak koordinatutako proiktua hedatzeko.
'Green Entrepreneurial Schools' proiektua finalista izan da Ecovidriok aurrera eramandako ekimen handinahian, helburu duena berziklatzeko beharraren inguruan sentsibilizatzea, aldaketa klimatikoaren aurka borrokatzen laguntzeko. Asko izan ziren Calasanzeko 'Greener'ek aurkeztutako ekimen indibidualak.
'Rio Brand' proiektuak lehen saria irabazi zuen. Bere sustatzailea Denis Ortega zen, Marketineko bigarren mailako ikaslea. Dagoeneko bere proiektua abiatu du, bazkide bat du Londresen eta ia 3000 euroko finantziazioa lortu du ikasturte honetan zehar. Bere hurrengo erronkak dira Provider (Tknika) aukera bat lortzea, DEMAko Ikasenpresa irabaztea eta bere enpresa Urratsbaten sortzea.
Euskalduna Jauregian Bilbao Ecodesign Meeting 2020 ospatu zen joan den otsailaren 26tik 28ra. Bere eslogana 'Be Greener and Save the Planet' (Berdeagoa izan eta salba ezazu Planeta) zen. Bertan, San José de Calasanzeko Marketineko ikasleek egindako bidea partekatu zuten, lortutako emaitza onak eta aurre egin beharreko ondorengo desafioak. Gainera, arrakasten artean, beste proiektu batzuez hitz egin zuten, hala nola 'Planeta Azul', 'Bolsas Ecológicos Hera', 'Forocultivo', 'Maderas Mima', 'Ecoticket', 'Ur bizirik', 'Rio Brand', '4Pets', 'Botellas Athenea'… horietako asko garaile izan zirenak hezkuntza ekintzaileko bere deialdietan. Horrela, erakutsi zuten ekintzailetza jasangarria posible dela LH Euskadin, baita erakargarria ere ikasaleentzat.
Marketin eta Publizitateko Zikloko ikaslegoa 'Basque Ecodesign Meeting' jazoeran izan zen, IHOBEk antolatuta Euskalduna Jauregian, San José de Calasanz zentroko Ekonomia Zirkularreko 'Green Entrepreneurial Schools' proiektua aurkezteko eta beste gazte eta enpresekin ezaguera partekatzeko Ekodiseinuaz, hitzaldi eta ekintza parte-hartzailez osatutako programa oso baten bidez, adibidez 'Lego Serious Play tailerra'.
Jazoera honetan parte hartu izanak erakusten du Santurtziko zentroko proiektuak indarra duela eta interes asko piztu duela nazioarteko eszenatokira jauzia egitean, non parte hartzen ari den gaur egun bi KA2 Erasmus+ proiektutan, Portugalekin, Erresuma Batuarekin, Finlandiarekin eta Estoniarekin, besteak beste, ikaslegoaren esperientziak partekatzeko xedearekin, ekintzailetza berdearen eta lanerako metodologia eraginkorren eremuetan, gizartea eta ikaslegoa sentsibilizatu ahal izateko materia honetan. Gaur egun erronka hori desafio eta behar bat bihurtu da.