digitalWorld

Google: bere algoritmoaren funtzionamendua

Google bere negozio osoa erabiltzaileen bilaketetan eraikitzen du, orain arteko filtraziorik handiena dugu funtzionamenduari buruz.

Bertara joaten gara milioika bilaketa kontsultatzera, eta bere lehen postuetan agertzeak negozio edo webgune bat arrakasta izan edo erabat hondoratu dezake. Orain, Google adimen artifizialarekin erantzunen lehen integrazioak egiten ari den une honetan, orain arteko bere algoritmo preziatuari buruzko filtrazio handienaren berri izan dugu.

Google bere diru-sarreren zati handi bat bilatzailean, bere produktu izarra, eraikitzen jarraitzen du. Horren gainean eraikitzen du bere publizitate-negozioa eta beste gehigarri batzuk, hala nola Google Chrome eta bere hegemonia beste produktu batzuetan, hala nola Gmail edo Workspace.

Barne dokumentuen filtrazio masiboak Google Bilaketa algoritmoaren sekretu hoberenetako batzuk agerian utzi ditu. Milaka dokumentu partekatu dira SparkToro plataformako Rand Fishkinekin, Google edukia sailkatzeko erabiltzen dituen faktoreei buruz aurrekaririk gabeko ikuspegia emanez.

Google barneko milaka dokumentu partekatu ziren Rand Fishkin, SparkToro-ren sortzailekidearekin, eta Mike King-ekin, iPullRank-eko analistarekin. Dokumentu hauek Google Content API Warehouse-tik datoz eta Google edukia sailkatzeko erabiltzen dituen elementuen ikuspegi zehatza eskaintzen dute.

Zerk egiten du Google webgune bat beste baten gainetik nabarmentzen duena.

Dokumentuek agerian uzten dute APIko dokumentazioan irudikatutako 2.596 ranking-moduluren existentzia, 14.014 atributurekin. Faktore bakoitzaren pisua zehazten ez badute ere, haien existentzia baieztatzen dute.

Faktore horien artean nabarmentzen dira "Twiddlers", dokumentu baten informazioa berreskuratzeko puntuazioa doitzeko edo sailkapena alda dezaketen funtzioak. Hau da, webgune bat emaitzetan gora egin edo Google bere jatorrizko algoritmotik haratago egindako doikuntzen arabera jaisten.

Horrez gain, edukia jaitsi daitekeen arrazoiak deskribatzen dira, hala nola, desegokitzat jotzen diren estekak, erabiltzaileen atsekabetasun-seinaleak SERPetan (bilaketa-emaitzak) eta desegokiak diren produktuen iritziak.

Klik eta esteken eragina: filtrazioaren baieztapen garrantzitsuenetako bat da webgune batetik besterako esteken aniztasunak eta garrantziak gakoa izaten jarraitzen duela, Google faktore horri pisua kentzen aritu den arren.

PageRank deitutakoak, Google bere lehen urteetan enpresa gisa sartu zuen kontzeptuak, oraindik ere zeresan handia du algoritmoan, webgunea «ordenatzeaz» arduratzen baita webgune batzuek besteekin lotura duten moduaren arabera.

Dokumentuek azpimarratzen dute sailkapen onak mantentzeko ezinbestekoa dela esteka anitzak eta garrantzitsuak erakartzen dituzten kalitatezko edukiak sortzea.

Agerratutako beste alderdi erabakigarri bat "klik arrakastatsuen" garrantzia da. Horrek esan nahi du Googleklikekin erlazionatutako hainbat neurketa neurtzen dituela, erabiltzailearentzat egokiak izan diren edo ez interpretatuz.

"SiteAuthority" kontzeptua ere agertzen da dokumentuetan, Google parametro hori erabiltzen duela webguneak bere ustezko agintaritzaren arabera sailkatzeko. Gainera, agerian geratzen da Google bere Chrome arakatzailearen datuak erabiltzen dituela bilaketa-sailkapenean laguntzeko, "ChromeInTotal" izeneko modulu baten bidez. Dokumentu hauek Google edukia nola sailkatzen duen jakiteko aukera eskaintzen dute.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.