Xiaomi
Xiaomi Inc. Txinako enpresa bat da, telefono adimendunak, aplikazioak eta beste produktu elektroniko batzuk diseinatzen, garatzen eta saltzen dituena. 2011ko abuztuan bere lehen telefono adimenduna kaleratu zuenetik, Xiaomik merkatu kuota irabazi du Txinan eta bere produktuak beste gailu elektroniko batzuetara zabaldu ditu.
2013an, enpresak Xiaomi Mi 2s Txinako mugikorrik erosiena bihurtzea lortu zuen, Samsung Galaxy S4 eta iPhone 5en aurretik. 2013 urtearen erdialdean, Xiaomi Inc. enpresak Hugo Barra brasildarra kontratatu zuen Google enpresa estatubatuarreko presidenteordea. 2013ko urrian, Xiaomik Mi3 modeloa jarri zuen salgai, eta lehen 100.000 unitateak Internet bidez saltzeko 86 segundo behar izan zituzten.
Xiaomi "artatxiki" hitz txinatarra da. 2011n, Lei Jun CEOak esan zuen "artatxikia eta arroza" baino esanahi handiagoa dagoela. Berak, "Xiao" zatia, "Budista baten arroz ale bakarra mendia bezain handia da" kontzeptu budistarekin lotu zuen. Xiaomik, perfekzioa bilatzen hasi beharrean, gauza txikietatik lan egin nahi duela iradokiz. "Mi", “Mobile Internet” akronimo bat den bitartean (Internet mugikorra euskaraz). 2012an Lei Junek esan zuen, izena iraultzari buruzkoa dela eta berrikuntza aro batera eramateko gai dela. Azken esanahi hau Txinako Alderdi Komunistaren "artatxiki eta errifle" adierazpen iraultzailearekin lotu dute hainbat iturrik.
Lei Jun Xiaomiko CEOak adierazi zuenez, konpainiak ia materialen kostuaren prezioan jartzen du telefonoaren prezioa. Osagaien kalitatea eta errendimendua arriskuan jarri gabe, beste telefono adimendu premiunekin alderatuta.
Hugo Barraren arabera, "Internet eta software enpresa bat gara hardware enpresa bat baino askoz gehiago". Diru-sarreren % 94 telefono mugikorren salmentatik zetorren, eta proportzio hori handiagoa da.