Azken bi urteetan Adimen Artifizialak izan duen gorakadak eztabaida sortu du. Alde batetik, IA pertsonentzako osagarri, laguntzaile edo tresna den teknologia gisa iragartzen duen erretorika dago, beste askok teknologia hau askoren lanaren ordezkoa dela adierazten duten bitartean (eta egiaztatu ahal izan dute). jendea eta hori gauza positibotzat har daitekeen arren, galdera dago zer egingo duten pertsona horiek ordezkatu dituztenean?
Beldur hori ohikoena eta hedatuenetakoa da, eta arrazoi osoz, izan ere, makina bat pertsona batek egiten duena errepikatzeko gai bada eta enpresaburuarentzat abantailak baditu soldatarik ez duela eskatzen, ez da gaixotzen, ez du inolako iritzirik, inork ez du giza langilerik nahi.
Egia esan, orain arte, enpresa guztiek eta baita gobernuek ere ziurtatu dute hauek urruneko eta etorkizuneko arazoak direla, eta IA oso urrun dagoela gure lanpostuetarako mehatxu bat ekartzetik. Hala ere, oker zeuden eta AIaren garapen azkarraren eta zeregin ezberdinetan aplikazio arrakastatsuaren ondorioz, makinak pertsonak ordezkatzen hasiak dira dagoeneko.
Horren azken adibidea Texas estatuan (AEB) gertatu da, non The Texas Tribune tokiko hedabideak izan duen azken polemikaren oihartzuna jaso du eta bihar egun batetik bestera 4.000 aztertzaile baino gehiago lanik gabe utzi ditu.
Dirudienez, kaltetutakoak 4.000 STAAR aztertzaile dira, 18 urtetik beherako ikasleek idazketa, irakurketa, zientzia eta gizarte-ikasketetan dituzten ezagutzak neurtzeko egin behar duten estatuko azterketa.
Urtero Texasko estatuak 6.000 irakasle kontratatzen ditu hainbat astez azterketa hauek gainbegiratu eta zuzentzeko. Bada, itxuraz, aurten estatuak 2.000 aztertzaile baino ez ditu kontratatu eta gainontzeko plazak AI batek beteko ditu.
José Ríos Texas Hezkuntza Agentziako ikasleen ebaluazio zuzendariak ziurtatzen du modu horretan estatuak "urtean 15 eta 20 milioi dolar artean aurrezten" duela. Askok neurria zalantzan jartzen duten arren, 4.000 pertsona baino gehiago langabezian uzten dituelako, hau estatuan aberastasuna sortzearen kontrakoa baita.
Aldi berean, askok ahotsa altxatu dute erabaki hau kritikatuz, azterketa ez delako proba mota bat, baizik eta erantzun libreak dituen azterketa bat da, zeina AIk erantzunak aztertu eta interpretatu beharko ditu horiek balioztatzeko eta ez. batek daki zer parametro edo irizpiderekin egingo duen.
Texasko Hezkuntza Agentziak ziurtatu du AI hau 3.000 erantzun baino gehiagorekin trebatu dela giza puntuazio bi txanda gainditu dituena, baina ikasle, guraso eta irakasleak kontsultatu gabe aplikatu den aldaketa honen aurka agertu dira eta zein den ala ez. Ikasleek ikastaroa gainditu edo ez.