Asken urteotan, garraiobideen arloan egiten ari den teknologia-ahaleginen zati batek mugimendu azkarragoa ahalbidetzen duten sistema berriak sortzea du helburu. Eta Espainia erabat inplikatuta dago Hyperloop bat garatzeko borroka horretan. Zeleros konpainia valentziarrak, bost urte baino ez dituenak, bere sorkuntza berria aurkeztu du: kapsulak etetearen bidez, orduko 1.000 eta 1.200 kilometro arteko abiaduran mugitzeko gai da.
Sei metroko luzera eredu hori Valentziako Zientzia Museoan aurkeztu zen eta, ekitaldira, Ximo Puig komunitateko presidentea, Pedro Duque Zientzia eta Berrikuntza ministroa, Carolina Pascual Berrikuntza sailburua eta proiektuaren zenbait bazkide eta babesle bertaratu ziren. Horrez gain, 2020ko urriaren hasieratik aurtengo apirilaren amaierara arte Dubain egon da ikusgai, Dubai World Expoko Espainiako pabiloiaren instalazioetan.
David Pistoni Zeleroseko sortzaile eta zuzendari nagusiak "bosgarren garraiobidea, zero emisio eta guztiz elektrikoa" dela esan du, eta adierazi du azken urteetako aurrerapen handiek "duela 200 urte hizpide zen kontzeptu bat garatzea ahalbidetu dutela. Teknologia badugu, gaur badakigu hutsa nola kudeatu. Erronka integrazioa eta segurtasuna da ". Bestalde, mugikortasuna jasangarriagoa izan dadin gertaera nabarmendu du, "eskalagarritasunaz" gain, ibilgailuan, eta ez azpiegitueran, integratutako teknologia gehienak biltzen dituelako.
Datorren maiatzaren 2ra arte, eredua Zientzia Museoan egongo da, hiri arteko mugikortasuna deskarbonizatzeko jatorria eta potentziala azaltzen duen 30 metroko mural batekin lagunduta. "Energia eta garraio mailan aldatu behar diren zenbait gauza daude" (bidaiariei zein merkantziei dagokienez), komentatu zuen Pistonik.
Garapenaz arduratu den taldea, Universitat Politècniva de Valènciako (UPV) kidea, garailea izan zen Elon Musk-ek egindako lehiaketa batean. Elon Musk SpaceX-en eta Tesla-ren sortzailea da eta Hyperloop kontzeptuaren "aitabitxia".
"Urte batzuk geroago, zientzia eta teknologiari esker ere, konturatu ginen industria iraultza guzti horrek alboko kostu handia zuela, berotegi efektuko gas kopuru izugarriak igortzea zela, oraintxe bertan klima aldaketa bezala sentitzen baitzen. Mundua eraldatzeko aukera eman zitzaigun", esan zuen Pedro Duquek trenbidearen etorrerak ekarri zuen iraultzari erreferentzia eginez.
Hyperloop Tesla-k eta SpaceX-k proposatutako bidaiarien eta/edo salgaien garraiatzeko modua da, hodi hutseko trenen diseinua deskribatzeko erabiltzen dena, kode irekiko formatua erabiliz. Robert Goddard-en huts-trenetik hasita, Hyperloop hodi edo hodi itxiko sistema bat da, eta horren bidez objektu batek airea edo marruskadurarekiko erresistentziarik gabe bidaiatu dezake, pertsonak edo objektuak abiadura handian garraiatuz, distantzia ertaineko distantzietan bidaien denborak izugarri murriztuz.
Elon Musk-ek 2012an publikoki aipatu zuen kontzeptuaren bertsioak presio murriztuko hodiak ditu, presiozko kapsulak indukzio linealeko motorrek eta konpresore axialek eragindako aire-errodamenduen gainean ibiltzen direnak.
Hyperloop Alpha kontzeptua 2013ko abuztuan argitaratu zen lehen aldiz, Los Angeles eskualdetik San Frantzisko badiarako ibilbidea proposatuz eta aztertuz, gutxi gorabehera Interstate 5 autobidea jarraituz. Hyperloop 57 orrialdetan pentsatu zen. Hyperloop sistemak bidaiariak bultzatuko zituen. 560 kilometroko ibilbidea 1.200 km/o-ko abiaduran, 35 minututan, treneko egungo bidaia edo hegazkina baino dezente azkarragoa dena.