digitalWorld

Damon Hypersport Pro: botoia sakatu eta aldatu

Aurtengo urtarrilean aurkeztu zen Las Vegasko Consumer Electronics Show azokan eta, azkenean, haren zifrak jakitera eman ziren, ikusgarriak: 200 CV, 200 Nm-ko motorra eta 320 km-ko autonomia.

Informazio gehiago: 0 km/h 95 km/h-rako azelerazioa 3 segundo baino gutxiagotan egin du, karga osoa 3 ordukoa da, eta prezioa gasolinako kirol-moto batena da: 20.000 €, 23.600 dolar inguru.


Ekoizpen-lerroko lehen 25 modeloek Brembo Stylema balaztak, Ohlins esekidurak eta karbono zuntzezko alde bakarreko swing beso bat izango dituzte eta edizio mugatuetan salduko dira.

CoPilot sistema


Posizioa aldatzeko sistema oso bestelakoa den batekin dator, CoPilot, BlackBerry-k (telefono mugikorrak egiten dituen enpresa berak) kamera eta sentsoreekin konbinatutako aplikazio bat erabiltzen duena, motoaren ingurunean dauden beste ibilgailuen abiadura eta norabidea hautemateko. Hori guztia IMU batek prozesatzen du mehatxuak aurreikusteko eta gidariari LEDen, bibrazioen edo atzera begirako ispilu digital baten bidez ohartarazteko.


Gainera, gidariak abisu baten aurrean erreakzionatzen duen bakoitzean, balaztatuz edo urrunduz, datuak hodeira igortzen dira, sistemak gidariaren estilora ikas dezan eta egokitzeko.


Sistema mota horiek, AWSM (An Accident Warning System for Motorcycles) izenarekin ezagutzen direnak, motozikletentzako arrisku posibleak ohartarazteko sistemak dira, motozikletekin lotutako hautemandako arriskuaz ohartaraziz.

Arriskuak hautemateko hiru maila


Bere CoPilot bereziarekin, Damonek AWSM hiru maila eskaintzen ditu eskuragarri, aukeran:

 

  1. maila: Oinarrizko detekzioa: motozikleta beharrezko sentsoreekin hornituta dago alde guztietatik talka posiblea antzeman eta gidariari ohartarazteko.
  2. maila: Aurreikuspena: motozikleta beharrezko sentsoreekin eta kamerekin hornituta dago bere norabidea eta abiadura antzemateko, baita inguruko ibilgailuena ere, haien mugimenduak eta arriskua izateko potentziala aurreikusteko.
  3. maila: Gehienezko automatizazioa: bizikleta pilotuaren trebetasunak eta asmoak ulertzeko beharrezkoak diren sentsoreekin eta IMUz hornituta dago.


Hirugarren maila honek denbora errealean errepidearen egoera eta ingurumenari buruzko informazioa erabiliko ditu gasa, balazta eta bestelako funtzioak doitzeko, motozikleta pilotuaren eta/edo gidariaren trebetasun maila gainditzen duen moduan ez gidatzeko, baita ibilbidearen baldintzak kontuan hartuz.


Sistema aurreratu honek pneumatikoen atxikipena, kurba zehatz baten erradioa edo geldirik dagoen objektu baten aurrean dagoen gelditzeko distantzia sar ditzake.

Inposatzen amaituko du


Sistema mota horietan fidatzen ez direnen aurrean, Damonen ustez, "oharkabetasun emozionalak edo erreakzio irrazionalak kontrolatuta ez daudenez, ordenagailuek gizakiek baino askoz azkarrago erreakzionatzen dute".


"Mundua gidatze autonomorantz aldatzen den heinean -batez ere autoetan-, sistema adimendunak dituzten motozikleta seguruagoen beharra abiadura berean haziko da".

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.