Munduan zehar aurki daitezkeen semaforo arraroen artean, auto-ilarak ekiditen dituzten semaforoak izango lirateke buruan. Zerrenda horretan agertzen dira oinezko despistatuei ura jaurtitzen dieten semaforo txinatarrak ere, eta autobusei bidea irekitzen dietenak edo Vienako 'gayfriendly'ak. Oraingoan semaforo adimendunei buruz arikogara, eta arrarotzat definitzean ez gara ari beren originaltasunaz, baizik eta oso urriak direnaz; eta, hala ere, oso praktikoak dira.
Ikustekodago, oraindik benetan baliagarriak ote direneta lortzen ote duten beren asmo handiako helburua,hau da, auto-ilarak ekiditea edo, gutxienez, murriztea. Baina aplikatzen duten teoriak itxaropen handiak eskaintzen ditu. Semaforo adimendunen premisa da ez dela beti beharrezkoa fase gorriak 4 segundo irauntzea; batzuetan, trafikoaren balditzen arabera, eraginkorragoa izango da igarobidea 3,2 segundotanirekitzea, adibidez, edo denbora tarte handiagoan. Semaforo adimendunen erantzuleek ziurtatzendute 0,8 segundo garrantzirik gabeko tarte batiruditu arren, trafikoari dagokionez ezberdintasuamarka dezakete bidegurutze pilatu edo trafikoarin baten artan.
Nola funtzionatzen den
Gorrian edo orlegian zenbat denbora iraun beharduen jakiteko, algoritmo konplexu batzuk erabiltzen dituzte, oinarri izanik semaforoa gurutzatzen duten autoen kopurua 60 segundoka, bakoitzak martxan ipintzen zenbat denbora ematen duen diskoa gorritik berdera pasatzenden unetik, baita zonaldeko semaforoen arteko harremana ere, 'uhin berdea' lortu ahal izateko. Gai dira ere kolorez aldatzera itxoiten duten pertsonen kopurua kontatzeko, eta automatikoki denbora estutzen dute itxaronaldia txikiagotzeko. Semaforo adimendunen sistema honekin, gainer, ziurtatzen dute modu esanguratsuan murrizte ndela gorrian pastasen diren autoen kopurua. Denak daude ekipatuta eguneko 24ordutan egiten diren bideo-grabazioak metatzekokamarekin. Pribatutasun kontuengatik, irudihauek ez dira zigorrak ezartzeko grabatzen, bainabai isunei errekurtsoak aurkezteko edo istripuak argitzeko.
Londres hiri aitzindaria da semaforo adimendunak erabiltzen. Denbora darama unitate batzuk funtzionatzen proba bezala, eta orain bere kopurua handitzeko ideia dauka beren funtzionamendua hiri osoan probatzeko. Erresuma Batuko hiriburuak lehentasuna eman nahi die oinezkoei eta bizikletaz mugitzen diren horiei. Semaforo adimendunak probatzen ari denbeste hiri bat Pittsburgh (Estatu Batuak) da,non jabetu diren seinale mota hauek erabiltzeak murrizten duela % 40 batean ibilgailuen itxaronaldia. Beraien ondorioa da ingurumenerako laguntzabat direla ere, izan ere beren probetan % 26 batean murriztu dute ibilgailu-zirkulazioagatiksortutako igorpen kaltegarriak.