Nokia mugikorrei buruz hitz egiten denean, denok datorkigu gogora 3310 modeloa, 2000n ezagunena. Hala ere, modelo zaharkitua dirudien arren, oraindik ere gazte asko erakartzen ditu, smartphone pantailetatik aldendu nahian. Joera horrek gorakada izan du, bereziki Estatu Batuetan.
HMD Global da dumb phones ("telefono tontoak") izeneko telefono horien fabrikatzailea. José Brionesen arabera, "osasun mentala hobetzeko" aldaketak egin nahi dituzten 20 eta 30 urte bitarteko biztanleak.
Estatu Batuetan, telefono tolesgarrien salmenta HMD Globalerako igo zen 2022an, dozenaka mila salduta hilero. Counterpoint Research-en arabera, 2022an egindako feature phone-salmenten ia %80 Ekialde Ertainetik, Afrikatik eta Indiatik etorri ziren. Baina batzuek uste dute kopuru hori aldatzen ari dela, AEBetako gazte batzuk telefono tonto edo minimalistetara itzuli ahala.
Punkt eta Light bezalako enpresek joera horri erantzuten diote, telefonoarekin eta sare sozialekin denbora gutxiago pasatu nahi dutenei zuzendutako gailuak salduz. Gainera, YouTuben gero eta gehiago dira telefono horiek sustatzen dituzten eduki-sortzaileak.
"Light telefonoarekin egin nahi duguna ez da telefono tonto bat sortzea, baizik eta telefono intentzionalagoa -premium eta minim- berez antiteknologikoa ez dena", dio Joe Hollierrek, Light-en sortzaileetako batek. "Baina kontua da modu kontzientean aukeratzea nola eta noiz erabili teknologiaren zein alderdi eransten dioten kalitatea nire bizitzari".