Hona hemen 6 gako kontua izateko prozesua hastean.
- Pertsonen heziketa digitala. Pertsonei buruz hitz egin alderdi gako bezala enpresa baten Eraldatze Digitala arrakastatsua izateko, oso ohikoa da. Argi dago parte-hartzaileek bere alde dagoena ez badute jartzen aktiboki proiektu bat eraikitzeko edo bertan parte hartzeko (dena delako), honek ez du amaiera on bat izango, berdin dio digitalizazio batez edo bizilagunen elkarte batez ari bagara.
Horregatik, langileak bilatzen dugun norabidean arraun egitera lortzeko, ulertu behar dute zertan datzan aldaketak. Eta ez hori bakarrik: jakin behar dute ere zein onura jasoko dituzten beren ibilbide profesionalean, baina nola eragingo duen beren bizitza pribatuan ere. Ezagutu behar dute, besteak beste, zer egingo den, noiz, norekin eta… zein eragin izango duen haiengan zuzenean.
- Tresna digitalen ezaguera. ETE asko ez dira ulertzera iristen zertan datzan Eraldatze Digitala. Ohikoa da ulertzen dutela nahikoa dela webgune berri bat edo presente egotea LinkedIn eta Facebook-en. Dena den, garrantzitsua da jakin dezatela beste prozesu garrantzitsu asko daudela enpresan egin nahi duen aurrerapen tekonologiko honen parte direnak. Jakina, Social Media Marketing-eko Plan bat izatea beste pieza gako bat da aplikatu beharreko estrategia horretan, baina baita da ere, adibidez, ERP (Enterprise Resources Planning, Baliabide Enpresarialen Planifikazio sistema) bat lainoan izatea. Badira ere Interneten dagoeneko dauden eta beraientzat bereziki sortuak dauden aplikazioak erabiltzera uko egiten duten enpresak. Oso amankomuna da enpresetan mesfidantzak egotea berezko software batean ateratzera. Horregatik oso garrantzitsua da erakustea oposaketa honek kostuen igoera bat suposatzen duela (sistemaren egunerokotasunean) eta berria den zerbaiteko inbertsio faltak jokoz kanpo utz ditzakeela epe ertainera.
Horregatik, beharrezkoa bada, gomendagarria da burua irekia izatea kanpoko zerbitzuak erosteari, enpresak finkatutako helburuen lortzera lagun dezaketenak.
- Brand Awarensess edo markaren ezagutza. Bizi garen ekonomia globalean, marka ezagutu eta ospe digital on batez babestua izateak ateak irekitzen ditu negozio aukera berrietara. Sektore batean “Top of Mind” marka bat izan nahi izateak lan asko dakar berekin, ez dena ikusten gainera, baina gehiago saltzeko aukerak dakartza ere.
Bezero batek pentsatzen duen lehen marka izatea ez da gauetik goizera lortzen: planifikazioa eta bezeroa dagoen lekuan presentzia behar du. Eta Elkarrizketa digitala eta Engagement soziala dira hori lortzeko oinarrizko zutabeak
- Berritzailea izatea. Prozesu honetan dagoen edo dagoneko hortik pasa den edozein edozein enpresa edo erakundek jakin behar du berrikuntza disruptiboak negozio eredu bat sortu behar duela kontsumitzailearentzat baliozko dosi estra bat ematen diona. Horregatik, esfortzuak eta baliabideak I+G+b-ra eskaintzeak marka bat beste batetik desberdintzea dakar. Kostuen murrizpena eta onuren igoera dakarren edozein asmakizun edo berrikuntzak arreta-zentroan bilaka dezake enpresa bat bere sektorean.
- Big Data-ren erabilpena. Big Data osagai izarra da enpresa bateko Eraldatze Digitalean. Enpresa batek dituen datuen antolakuntza eta esplorazioak informazioa lortu duen eskakizun horretaruntz negozioa bideratzeko aukera eskaintzen du. Pentsatu behar da enpresa horrek datu base on bat duen ala ez. Enpresa berria ez bada, badauka. Ez bada, zein izan da eskakizun gehien izan duen produktu edo zerbitzua?; zein izan da fabrikatu behar izan duzun produktu salduen horren aldaera?; zeintzuk dira zure bezeroek planteatu dizkizuten zalantza nagusiak?; zer da ulertzen gehien kostatzen zaien hori?
Galdera horiei erantzuna emateko hasierako puntu bat lortuko da Big Datak helburu enpresarial berrietaruntz aurreratzen lagun dezan.
- Zuzendaritza taldeko konpromisoa. Enpresa bateko zuzendaria bere taldeak egin nahi duenaren eredua da. Bere parte-hartzea horretan argia izan behar da, guztiek ikusi behar dutena. Ez da beharrezkoa zuzendari bat izatea aldaketa edo garapen hau burutu behar duena, baina bai bera aktiboki horren parte izatea.Zuzendariak aldaketako kultura sustatzearen eta une disruptibo hau ilusiozkoa eta baikorra den zerbait bezala organigrama osoan igortzearen arduraduna da. Bere jarrera prozesu honek berekin dakartzan aldaketa guztiak erraztekoa da, izan ere haiek dira enpresaren garapena islatzen diren ispiluak.
Eraldatze Digitalaren abantailak
Eta orain, hauek dira Eraldatze Digitalaren onurak:
- Bezeroekin komunikazioa hobetzen du. Enpresa baten Eraldatze Digitala bere bezeroen digitalizazioaren maila berean kokatzen da. Honek ahalbidetzen du antolaketak komunikazioko kanale berak erabiltzea, bi aldeen arteko ulermena erraztuz.
- Negozio aukera berrietara sarbidea. Honek egitura enpresarialak lehen sarbidea ez zuten merkatuetara gerturatzen du negozio eredu tradizionalen bitartez.
Horrela, ate berriak irekitzen dira mundu global batean komertziatzeko, non bezero batekiko tratu erraztasuna ez dago hizketakideak banatzen dituen kilometroen menpe.
- Enpresen bizitza luzatzen du. Ingunerako egokitzea edozein izaki biziren parte da. Hobe egiten duena, bizi da; kontran, desagertzen da. Teknologia berriak geroz eta erakunde gehiagotan txertatzen dira. Software-en eguneratzeak bata beste baten atzetik ematen dira, eta sistemek bezeroen eta laguntzaileen hizkuntza bera hitz egiten jakin behar dute. Bere ingurunetik at, prozedimenduak garatzen dira eta aurrerapen sozial, kultural eta enpresarialak eskaten dituzte eta, dantza horretan parte hartzeko, erritmoa eramaten jakin behar da.
Enpresa baten Eraldatze Digitalak ahalbidetzen du egunean egotea kanpoan gertatzen denari buruz, ez du desfasatua uzten eta negozioaren iraunkortasuna errazten du.
- Kostuak murrizten ditu. Sail guztietan barne prozesuen optimizazioak denbora, diseinu, material, garraio eta orokorrean lanen eginkizunean parte hartzen duten aldaera guztietan aurrezpena dakar. Guzti horrek egiten du produktu edo zerbitzu baten salmenta erraztasun eta azkartasun gehiagorekin egitea.
- Pertsonal gaituaren hartzea errazten du. Gaur egun, langile gaituenak digitalki hezi diraBere eskura bere ezaguerak eta gaitasunak aplikatzeko enpresa bat eskaintzen bada, zalantzarik gabe batekin joan nahiko dute. Ez bada egiten, zaharkitua eta lan-esku gaiturik gabe geratzeko arriskua lortzen da.
Arazorik gabe ulertzen dute negozioak dabiltzan mundu teknologikoa.
- Langile alaiak. Ez bakarrik sartze berriak egon behar dira pozik batekin lan egin ahal izanagatik. Langileen heziketa jarraituak ziurrago eta motibatuago egotea eramango du, konturatuko baitira digitalizazioak hobekuntzak ekarriko dituela beren lanpostuetara.
Hori guztia itzultzen da, beraientzat, motibazio garbian. Eta batentzat, enpresari edo sail bateko arduradun bezala, bere ekoizpenaren igoeran..