Zer da digitalizazioa? Gaur egun, enpresen eraldatze digitala behar bat da, baina ez da erraz aurrera eraman daitekeena eta mundu guztiak ulertzen duena. Ezjakintasun asko dago kontzeptu honen inguruan eta zenbait mito ere hori txertatzeko prozedimenduei buruz.
Neurri batean, gai honetan eragina du aldaketarako beldurra, gaur egun erakunde askotan oraindik ezarrita dagoena. Horregatik, ohikoak dira enprerak aurrera eramaten dituztenak lan estrategia edo prozesu zahar edo jada ia zaharkituak. Dena den, negozio baten digitalizazio prozesuak dakartzan abantailak ikaragarriak dira, bereziki bere lehiakortasunarekin harremana duen guztiarekin.
Eraldatze Digitala enpresek orokorrean bere lan metodoak eta estrategiak birrantolatzen dituzten prozesua da, etekin gehiago lortzeko prozesuen digitalizazioari eta teknologia berrien txertatze dinamikari esker.
Normalean, gai hau teknologiarekin harreman garbia duen zerbaitekin lotzen da. Dena den, argitu behar da garapeneko prozesu konplexu hau sinpleki hori baino askoz ere gehiago da. Eraldatzen digitalaren bitartez saiatzen da, oinarrian, berrikuntza digitalak aplikatzea lehen barne ez zeiden aukeren bilaketan eta ustiapenean.
Horrekin aukerak bilatzen ditugu gure negoziorako, mundu globalago batean: Prozesuak automatizatuz; Kostuak gutxituz; Komunikazioa hobetuz; Muga geografikoak hautsiz; Eraginkortasuna maximizatuz.
Orain kontzeptu hori zer den hobeto dakigula, interesgarria da erantzunak aurkitzea galdera batzuei.
Jakin beharreko guztia
Gaur egun, gauzak nola gertatzen diren ikusita, ezin daiteke ulertu negozio bat zer den esanahia ulertzea enpresen Eraldatzeari buruz ez bada hitz egiten aro Digitalean.
Globalizazioak, baita garapen teknologiko azkarrak ere, eraman dute enpresa hauetako asko atzeratuak egotea eta erritmo oso bizkor hau mantentzen ez lortzea.
Zuzendari asko oso kontziente dira horretaz eta martxan ipini dute dagoeneko bere digitalizazio prozesua. Beste batzuk, aldiz, bakarrik bloga eguneratua mantentzen saiatzen dira edo profilak irekitzea sare sozialetan, pentsatuz horrekin nahikoa dela egunean egoteko 2.0 mundu batean.
Esfortzu hauekin ere, ETE (enpresa txiki eta ertain) espainiar eta latinoamerikar gehienak ez dute oraindik bide egokia aurkitzen atzean ez geratzeko. Horren arrazoiak oso ezberdinak dira. “Berria” den horren gutxiespenetik aurrekontu falta sinplera doaz.
Beste arrazoien artean, ez dago kanpo enpresen komunikazio ekintzak burutzen dituzten pertsonen profesionaltasun gabezia; hori zoritxarren emaitza baikorren falta adierazten du.
Aurreko guztiaz aparte, argi dago kontzeptu honetik aurrerako ulermen fata dela, ziuraski, enpresak prozesu honekin profesionalki ez hasteko arrazoi nagusia.
Kontuan izan
Eraldatze Digital prozesu disruptibo bat da, baina bere txertaketa pertsonalizatua eta egokitua izan behar da konpainia bakoitzaren erritmora, horrela aldaketak onartzeko modu naturalagoan.
Metamorfosi honek enpresako sail guztietan du eragina, zuzendaritza barne. Era berean, bere txertaketa pixkanakakoa izan behar da erakundeko parte-hartzaile guztiek ondorioak onar ditzaten.
Enpresa baten digitalizazioak ez du zertan zerbait traumatikoa behar izan. Askotan azaltzen da organigrama guztia eta barneko prozedimendu guztiak hankaz gora ipintzen duen prozesu bat bezala.
Horrela, Espainian kokatutako enpresa asko lekua galtzen ari dira lasterketa globalean digitalizazio dagoeneko gauzapen bat den beste batzuekin. Eta lurra galtzen dute, batez ere, bere bezeroekin harremana duen dinamikarekin.
Hau gertatzen da erabiltzaileek ziurtzat ematen baitute digitalaren existentzia zalantzak argitzeko edo beharrak asetzeko.