+Trebakuntza

"Zure xede-publikoa zabaldu nahi baduzu, digitala izan behar duzu"

Miru Studiok bideo-joko berritzaileak garatu eta argitaratzen ditu eta Donostian du bere egoitza. Bere lehen produktua "Finger Gun" da, errealitate birtualean eta areagotuan oinarritua, non erabiltzaileak bere eskuak pistola bihurtzen dituen, Hand Tracking teknologiaren bidez. Teknologia honek eskuen jarraipena egiten du eta Miru Studio enpresa horretan espezializatu nahi da. Elkarrizketa honetan, Manexek Miru Studiori, Hand Tracking teknologiari, bideo-jokoei eta ekintzailetzari buruz hitz egingo digu, beste kontu batzuren artean.


Zer da Miru Studio?
Laburbilduz, bideo-jokoen estudio berritzaile bat da. Errealitate birtualerako eta errealitate areagoturako jokoak egiten ditugu, bira txiki batekin. Bira hori eskuen jarraipenaren teknologia erabiltzea da, edo ingelesez Hand Tracking teknologia. Teknologia honek aukera ematen dizuna da errealitate birtualean edo errealitate areagotuan murgiltzen zaren mundu birtualarekin elkarreragina izatea, zure eskuen bidez, kanpoko kontrolik erabili beharrik gabe.


Teknologia hauentzako bideo-jokoen bidez esperientziak sortzen ditugu, eta esperientzia horiek ahalik eta eskuragarrien egiten saiatzen gara, publiko orokorrarengana erakartzeko eta errealitate birtuala, errealitate areagotua eta eskuen jarraipeneko teknologia bizitzen laguntzeko, ahalik eta modu naturalagoan. Bideo-jokoak garatzen eta argitaratzen ditugu.


Nola bururatu zitzaizuen ideia?
Duela 2 urte sortu zitzaigun ideia, Larrialdi Egoera aldarrikatu baino lehen, eta modu naturalean etorri zen. Errealitate birtualeko merkatu jakin honetan aukera oso interesgarriak agertzen hasi zirela identifikatu genuen, eta horietako bat Hand Tracking teknologia zen. Errealitate birtualaren eta errealitate areagotuaren barruan aukera asko daude, teknologia honekin jolasaren barruan ere, eta Hand Tracking teknologia honetan jartzen ari gara arreta, aukera asko dituela ikusten dugulako. Aukera hori aurkitu eta garatzen hasita sortu zen ideia.


Nolako bideo-jokoak garatzen eta argitaratzen dituzue?
Hobe da adibide baten bidez azaltzea. Garatzen ari garen eta kaleratuko dugun lehen bideo-jokoa "Finger Gun" deitzen da. "Finger Gun" bideo-joko oso sinplea da eta aldi berean oso berezia da, nolabait, nire ustez denok txikitatik bizi nahi izan dugun esperientzia hori bizitzeko aukera ematen baitu, hau da, tiro egiteko, zure eskuak pistola baten moduan jarriz, hatz erakuslea aurrera begira eta erpurua gora begira.


Guk, eskuen jarraipenaren teknologiaren eta errealitate birtual eta areagotuaren bitartez, egiten duguna mundu birtual batean murgiltzea da, zeinetan, zure eskuei modu honetan keinuak eginez, mundu birtual horrekin elkarreragin dezakezun.


Nola jokatu daiteke "Finger Gun" eta antzeko jokoetan? Zein ekipamendu behar da?
Errealitate birtualeko edo errealitate areagotuko betaurrekoen bidez. Pertsonak errealitate birtualeko betaurrekoak jartzen ditu eta dagoeneko mundu birtual horretan murgilduta dago. Bereizketa hori egiten dugu orain merkatuan egon daitezkeen beste bideo-jokoekin, Hand Tracking teknologia hau garatzen duen lehen estudioetako bat garelako, erabiltzailea betaurrekoak jartzen dituela, munduan murgiltzen dela eta kontrol batzuk behar zituen murgilduta dagoen mundu birtual horrekin elkarreragin ahal izateko. Orain, teknologia honekin, ez duzu kontrolagailurik behar. Besterik gabe, zure eskuekin elkarreragin dezakezu.

Zer egin behar du "Finger Gun" jokatzeko interesa duen pertsonak? Nola lor daiteke?
Meta Quest 1 edo 2 betaurreko batzuk erosi behar dituzu, kalitate-prezio onenetariko betaurrekoak direnak eta merkatua iraultzen ari direnak. Ideia azkar bat egiteko, duela 5 urte, 3.000 euroko inbertsioa behar zenuten etxean errealitate birtualeko betaurrekoak edukitzeko ordenagailuarekin, kableekin eta guzti, eta orain Meta Quest-ekin zure betaurrekoak dituzu inolako kablerik gabe, konputazio ahalmen guztia betaurrekoetan bertan izanik, 300 euroren truke.


Beraz, betaurreko horiek erosi behar dituzu eta gero gure jokoa. Betaurrekoek beraiek dute euren plataforma, Apple Store bat balitz bezala, eta bertan eros daiteke jokoa.


Zer dira casual bideo-jokoak?
Garatzen dugun esperientzia propioa gidatzeko modu bat da. Estudio batek bideo-joko bat garatu dezake, oso orientazio argiarekin, jokalariaren edo erabiltzailearen kontzentrazio osoa behar duen esperientzia oso bizi baterako, eta beste estudio batek askoz casualagoa den bideo-joko bat garatzera bideratu dezake bere lana. Adibidez, mugikorretarako jokoei hipercasual deitzen zaie, minutu batzuetako erreproduzigarritasuna ematen dizutelako. Arcade bideo-joko zaharrak askoz casualagoak dei genitzake, Mario bezalakoak... Jokoan murgiltzea eskatzen ez duten joko mota horiei casual deitzen zaie.


Eta zuek lerro hau aukeratu duzue, ezta?
Bai. Guztiontzako eskuragarriak diren jokoak garatzen saiatzen gara, esperientzia paregabea eskaintzen dutenak, Hand Tracking teknologiarekin egiten duguna, eta oso esperientzia informaletara zuzenduta daudenak.


Zein egoera bizi du gaur egun bideo-jokoen merkatuak?
Mundu korapilatsua da. Industria honetan lan egitearen inguruan mito asko dago. Oso industria hutsa, purua, da, lan handia eskatzen du, ekoizpen epeak luzeak dira eta jendeak orokorrean asko lan egiten du. Gainera, industria oso lehiakorra izan ohi da, batez ere bideo-joko tradizionaletan.


Gertatzen dena da errealitate areagotuan eta errealitate birtualean aukera asko daudela orain sartu ahal izateko, eta gure kasuan, ekiteko. Zentzu horretan eta ikuspegi horretatik, aukerak existitzen dira. Edonola ere, oso industria irekia eta oso ezberdina da. Bideo-jokoen industrian, oro har, jendea oso irekia da, oso anitza, bai industrian lan egiten duten pertsonak eta baita industria bera ere. Eta horrek ere balio erantsia ematen diola uste dut, jendea eroso senti dadin eta atseginagoa izan dadin, eskatzen duen lana handia izan arren.


Zer esango zeniguke errealitate birtualaren eta errealitate areagotuaren munduari buruz?
Bi industria dira, nire ustez, azken urteotan "The Next Big Thing" bezala iragartzeko zorigaitza jasan dutenak, hurrengo iraultza teknologikoa alegia, eta horrek industriari laguntza baino kalte gehiago egin diola uste dut. Jendea, oro har, oso eszeptikoa da teknologia hauen aurrean, teknologia honen hastapenek benetan ez den zerbait transmititu baitzuten. Errealitate birtuala 80ko hamarkadan hasi zen, baina jendeak oso oroitzapen txarra du garai hartaz.


Teknologia aurrera doa, eta oraintxe bertan, betaurrekoak hauek egin dezaketena ikaragarria da, duela 5 urte egin zezaketenarekin alderatuta. Eta zentzu horretan, uste dut publizitate txarra izan dezakeen arren, merkatua gero eta jende gehiago sartu nahi duen puntu batera doala, jende gehiagok birtual eta areagotuari buruz izan ditzaketen aurreiritziak kentzeko gai izango dela. Uste dut jendeak egin dezakeena da bere harea-alea eman eta teknologia honi aurrera egin ahal izateko beste aukera bat ematea, eta teknologia honi buruz izan ditzaketen aurreiritziak kentzea inoiz probatu badu, eta probatu, benetan gauza bakar eta berezia baita.


Gaia aldatu baino lehen, zuen lanari buruz zerbait esan nahi izango al zenuke?
Laburbilduz, errealitate birtualaren eta areagotuaren merkatua esponentzialki hazten ari da orain eta oso azkar hedatzen ari da. Aukera asko sortzen ari dira eta horietako bat Hand Tracking teknologia da mundu birtualeko elkarrekintza gisa, hau da, Miru Studio bere negozioa egituratzeko baliatzen ari den aukera.


Zer da ekintzailetzaren onena eta txarrena?
Niretzat, Eneko eta biok bezala, negozio bat sortu nahi duen pertsona bat bazara, baina negozio bat sortu nahi duzula ez badakizu, egin dezakezun gauzarik onena negozio bat sortu duten pertsonekin hitz egitea da. Horrekin esan nahi dudana da Enekok eta biok gure ideiak, gure proiektuak aurrera eraman nahi izan ditugula, eta inoiz ez genekiela zer zen ekintzailetza, gidatu gaituzten pertsona batzuk ezagutzeko aukera eta zortea izan genuen arte.


Nire gomendioa da zure proiektuak egitea gustatzen zaizun pertsona bazara, zure ideiak aurrera eramatea, ekintzailetza zuretzako bide bat izan daitekeela. Ez da bide erraza, denek ezin dute egin, eta hori da egia. Eneko eta ni hemen izatera eraman gaituzten faktoreetako bat zortea izan da, beste gauza askoren artean, lan gogorra barne, noski, baina zortea funtsezkoa da gauden puntura iritsi ahal izateko . “Nahi baduzu, ahal duzu” desagerrarazi nahiko nukeen mitoa da.


Honekin, ez nuke nahi ekin nahi duen inor de-sanimatu, ezer errealitatetik urrunago. Niretzat, ekitea gauza sinestezina eta preziatua da, eta ezin diot bizitzari gehiago eskertu bide hau aukeratu izanagatik. Egin nahi duten pertsona guztiak probatzera animatzen ditut, ahal badute.


Beraz, zer aholku emango zenieke gazte ekintzaileei?
Dagoeneko mundu honetan sartuta bazaude, ahalik eta jende gehien topatzea, zure arlokoa izan ala ez. Esperientzia desberdinak ezagutzea funtsezkoa da, egin beharrekoari buruzko erabaki onak har ditzazun, izan ere, azken finean, aurrez aurre izango dituzun gauza asko zu baino esperientzia gehiago duten beste pertsonek dagoeneko ezagutu dituzten gauzak dira. Beraz, haiekin hitz egitea ia bideo-jokoetan iruzurra egitea bezalakoa da (barreak).


Uste al duzu negozio batek, gaur egun, mundu digitalean egon behar duela arrakasta izateko?
Modu batean edo bestean, zeharka, bai. Egur-taila oso gustuko duen pertsona bazara eta egur-tailaren inguruan artisau-negozio bat sortu nahi baduzu, noski mundu digitalean egon behar zara jende gehiagorengana iritsi nahi baduzu. Zure xede-publikoa zabaldu nahi baduzu, digitala izan behar duzu. Horrek ez du esan nahi zure negozioa digitalaren inguruan eraiki behar duzunik, baizik eta mundu horretan existitu behar duzula hainbat pertsona sartu nahi badituzu.


Etorkizuneko zer asmo dituzue Miru Studion?
Epe laburrean, oraintxe bertan "Finger Gun"-en kaleratzea prestatzen ari gara eta arrakastatsua izatea espero dugu. Epe labur-ertainera, hurrengo jokoa prestatzen ari gara, eta horri buruz ezin dut gauza handirik esan, baina aipatu dudan ildotik jarraituko dugu, eta bideo-joko hori garatzeko eta abian jarri ahal izateko, "Finger Gun"-en eta "Finger Gun" garatuz sortu dugun Know How-a finkatzeko ere, bi milioi euroko inbertsio txanda ireki dugu, irailean ixtea espero dugu.


Amaitzeko, nola animatuko zenuke jendea "Finger Gun"-era jokatzera?
Errealitate birtualeko betaurrekoak badituzu eta hau maiatzean edo ekainean irakurtzen ari bazara, bidali mezu elektroniko bat gure webgunearen bitartez (www.mirustudio.eu), edo info@mirostudio.eu helbidera, eta Betatester kanalean sartzen saiatuko gara. Geroago irakurtzen ari bazara, edozein errealitate birtualeko edo, ziurrenik, errealitate areagotuko dendatan ere eros dezakezu.
www.mirustudio.eu

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.