“Etorkizuneko lanpostuak” deitzen direnek gero eta kezka handiagoa dute mundu osoko jendearentzat erliebea baino. Hala ere, jokoak aukera asko eskaintzen ditu joko bat diseinatzeaz edo programatzeaz gain.
Jende askorentzat ohikoa da bideo-jokoen garapen-estudio bateko langile batekin edo kontsolaren fabrikatzaile batekin elkartzen direnean sinestea programatzaile, diseinatzaile edo ingeniariek bakarrik lan egin dezaketela industria honetan. Lanpostu hauek “etorkizuneko lanpostuen” parte dira, teknologiaren zerbitzura dauden lanpostuei eta datozen urteetan izan duten bilakaerari erreferentzia egiteko kontzeptua.
Hala ere, ez dugu bistatik galdu behar beste lanbide asko ere badaudela Rockstar Games, Electronic Arts edo Activision-Blizzard-en, tituluen garapenean garrantzitsuenetako hiru enpresatan. Hardwarea eta lineako zerbitzuak garatzera dedikatzen diren enpresak kontuan hartu gabe.
Merkatu hau pausoz hazten ari da eta gero eta espezialista gehiago behar ditu soinuan, egile eskubideetan, komunikazioan, sare sozialetan eta negozioa mugitzeko beharrezkoa den guztian. Bideo-jokoetan eta esportsetan lekua aurki dezaketen bost lanbide dira.
Planifikatu eta ezarri joko baten itxura eta jolasteko modua. Industria honetako bigarren lana izan arren, ez da programatzen duen pertsona, baina beharrezkoa da motor grafikoetan oinarrizko kontzeptuak izatea, pertsonaia bat nola mugitzen den zehatz-mehatz jakin ahal izateko eta interfazearen eta mailen alderdi bisuala. .
Gainera, idatzi eta garatu bideo-jokoa gidatuko duen istorioa. Gidoiez ere arduratu daitezke, pelikula edo serie batean gertatzen den bezala. Jokoan menu edo elkarrizketa bat beren hizkuntzara egokitzen duten itzultzaileek ere lekua izan dezakete hemen.
Bideo-jokoen munduko lan ezagunena da agian. Haien presentzia ezinbestekoa da tituluen funtzionamendua bermatzeko. Jokatzeko, grafikoak, tresnak eta sistema behar bezala garatu behar dira entrega argitaratzen den plataformetan.
Diseinatzaileak idatzi zuen guztia, programatzaileak kode bihurtzen du, birtualtasunean entrega baten barruan dauden elementuek jarraitzen dituzten jarraibide eta ereduak direla. Azkenik, haiek dira joko bat posible egiten dutenak eta diseinatzaileak garai batean imajinatu zuen guztia gauzatzen dutenak.
Bera da bideo-jokoen beta bertsioen kalitate-kontrolaz arduratzen dena. Oso kontziente izan behar duzu jokalari batek antzeman ditzakeen ikusizko xehetasun handi edo txiki guztiak.
Lan erraza badirudi ere, horretan lan egiten duenak gizon edo emakume oso zorrotza eta arduratsua izan behar du, bere lanaren araberakoa baita izenburu bat bere bertsiorik onenean salgai jartzea.
Akats tekniko eta grafikoen identifikazio goiztiarrak estudioak milioika dolar aurrez ditzake, eta horrela argitalpenaren ondorengo akatsak zuzentzeko beharrezkoak diren eguneratze kopurua murrizten du. Azkenik, baliteke hizkuntza bat baino gehiago hitz egitea beharrezkoa izatea itzulpen-akatsak hautemateko.
Bideojoko batean gertatzen diren ekintzak eta egoerak soinu bidezko testuinguruan jartzeaz arduratzen den pertsona da. Soinu-banda eraikitzen duen atzerriko edo jatorrizko musikarekin lan egiteaz gain, une zehatzetan informazio garrantzitsua ematen duten soinu-efektuak zaindu behar dituzu.
Ingeniaria ez den arren, off ahotsak eta narrazioen itzulpena grabatzen dituena, arreta handiz zaindu behar du lan horien kalitatea jokoaren gainerako soinu-osagaiaren menpe dagoela.
Nahiz eta betebeharra ez den, bideo-jokoen industrian lan egin nahi duen publizista edo komunikatzaile batek negozio ereduaren ezagutza izan behar du. Zer, nola, noiz eta non saldu titulu bat merkatura atera aurretik erantzun beharreko galderak dira.
Interesa dutenei bidalketa bat saltzeaz gain, sustatuko den bideak aukeratzea eta bideo-jokoaren izaera eta generoaren arabera mezua eramatea da.
Marketin estrategia on batek mundu osoan milioika kopia saltzea berma dezake.