Aspalditik ez genuen berririk Xiaomi prestatzen ari den etorkizuneko auto elektrikoaro buruz. Konpainiak berak iaz baieztatu zuen zerbait dela gogoratu beharra dago. Bada, nahiko garrantzitsuak diren datu batzuk kaleratu berri dira eta Tesla bezalako fabrikatzaileekin lehiatu ahal izateko jorratu nahi duten bidea erakusten dute.
Adierazi duten gauzetako bat da bere lehen auto elektrikoaren prototipoa mundu osoan erakusteko asmoa dutela. Ibilgailuaren bilakaerari eta garapenari dagokionez, gauzak bide onetik doazela argi uzten du horrek. Beraz, azken kaleratz-datak espero baino gertuago daude. Izan ere, Xiaomiko lehen sortzaileetako bat den Lei Junek, adierazi du 2022ko hirugarren hiruhilekoan mundu guztiak produktu honen nondik norakoak ezagutzeko aukera izango dutela.
Gainera, arduradun honek adierazi du garapenak "aurrerapen handia" izan duela, eta horrek oso baikor izateko aukera ematen digu enpresa honen auto elektrikoa uste baino askoz lehenago jarriko denari buruz salgai. Egia esan, logikoa da gauzak ondo joatea, produktu sorta hau garatzeaz arduratzen den azpimarkak -Xiaomi Automobile Co. izenekoa, 1.570 milioi dolarreko kapital soziala duena- nahiko nabarmena den ekoizpen-ahalmena izango baitu: urtean 300.000. ibilgailu merkatuan jartzea aurreikusten da.
Lei Jun-i egindako elkarrizketan, beste gauza garrantzitsu batzuk ezagutu dira Asiako enpresa honen lehen auto elektrikoaren etorreraren inguruan, eta badirudi bere produktuen katalogoarekin zerikusirik duen amaierarik ez duela. Alde batetik, lehen autoa sedan mota edo SUV modeloa izango dela jakinarazi dute (ez da baztertzen biak aldi berean aurkeztea lehiakideetan ezuste bat lortzeko). Modu honetan, egungo fabrikatzaileen merkatuko salduenekin lehiatuko diren autoez ari gara.
Bestalde, eta hori agian aipagarriagoa da, zuzendari berak kotxeak izango duen prezio tartea jakinarazi du... eta, egia esan, batzuk etsita egon daitezke, eskaintza zabalagoa espero baitezakete. Ekipamendu gutxiago duen modelorik sinpleenagatik ordaindu beharko zenukeena 16.000 dolar ingurukoa izango litzateke (modelo garestiena 47.000 $-ra iritsiko litzateke). Hori dela eta, posizio interesgarri batean kokatzen da, baina ez hausgarria ibilgailu mota honengatik ordaindu beharrekoarekin zerikusia kontuan hartuta.
Adierazitako guztia betetzen den ikusiko dugu, baina nahiko argi dirudiena da denbora gutxi barru Xiaomiren lehen auto elektrikoaren prototipoa egongo dela. Eta, hortaz, merkatu hori dardarka has daiteke, garai batean telefono mugikorren merkatuarekin gertatu zen bezala.
Esan bezala, Xiaomi erraldoi teknologikoaren lehen auto elektrikoa 2022 honetarako espero da, baina orain arte ez ziren ezagutzen markak Apple gainditu eta urte bat lehenago merkatura iristeko zuen asmoa. Orain, markako ordezkariek eta Txinako agintariek iragarri dute Xiaomi-k fabrika bat eraikiko duela Txinan urtean 300.000 auto ekoizteko gaitasuna duen ibilgailu elektrikoaren industrian estreinatzeko.
Hala jakinarazi du Reuters-ek, eta, gainera, zehazten du bai Xiaomi lantegia bai bere egoitza Beijing E-Town auzoan (Beijing) kokatuko direla, Txinako administrazioak sustatutako negozio eremuan, garapen ekonomiko eta teknologikoko hainbat enpresa biltzen dituena.
Atzean geratu dira Great Wall-ekin lankidetzan ari zela adierazten zuten zurrumurruak. Xiaomiren planak erritmo onean eta bakarrik doaz aurrera, eta gero eta xehetasun gehiago ezagutzen ari dira auto elektrikoen fabrikatzaile gisa bere debuta nolakoa izango den kontuari buruz.
'Xiaomi Automotive'ren lehen lantegiaren eraikuntza bi fasetan egingo da, eta enpresaren planak betetzen badira, lantegia 2024an ekoizpen masiboa izatera iritsi daiteke; Lei Jun markaren presidente exekutiboaren arabera, dagoeneko aurreratuta. Baina hau Xiaomiren planaren lehen urratsa baino ez da, zeinak 10.000 milioi dolar baino gehiago inbertituko baititu ibilgailu elektrikoen dibisioan datozen 10 urteetan.
Lehenengo fasean, fabrikak urtean 150.000 ibilgailu fabrikatzeko gai izango dela aurreikusten da, eta multzoak dagoeneko I+G zentro bat eta salmenta zentro bat izango ditu. Bigarren fasea amaituta, fabrikatzaileak 900.000 auto elektriko saltzeko asmoa du ekoizpenaren lehen hiru urteetan.
Autoak nola izango diren kontuan hartuta, Xiaomi-k dagoeneko iragarri du berak garatutako teknologia eramango dutela. Eta oraindik xehetasun zehatzik ezagutzen ez den arren, jakina da Txinako markak % 100 elektriko diren lau ibilgailuko hasierako gama bat osatuko duela. Konpainiaren beste arlo batzuetan duen filosofiari leial, Xiaomi-k auto elektrikoak prezio murriztuan eskaintzeko asmoa du, 12.500 euroko helburua lortzeko.
Horrez gain, bere lehen modeloa berlina edo SUV bat izango zela ere ziurtatu zuen Lei Junek, baina iristen lehena berlina izango dela adierazten duen arren, momentuz ez du ezer esan horren inguruan. Markak dagoeneko publiko egin zuen urte hasieran bere automobilen filialak 300 langileko hasierako plantilla izango duela eta 1.300 milioi euroko kapitala izango duela.
Bien bitartean, konpainiak hilabeteak daramatza Txinan smartphone denda ugari irekitzen bere salmenten hazkundea suspertzeko, diru-sarrerak sortzeko ez ezik, etorkizunean denda hauek ibilgailu elektrikoak saltzeko beste kanal gisa erabili ahal izateko asmoz.