Uber enpresa amerikarrak eta Lyft bere lehiakideak bere app-en eskaintza zabaldu nahi dute, mugikortasunaren arloko enpresa nagusiak bilakatu nahian. Dirudienez, 'smart city'en defendatzaile amorratuek iragartzen zuten hiri-mugikortasunaren iraultza egi bihurtuko da.
Hori sinisten dute, behintzak, Uberrek eta bere lehiakide nagusi, Lyftek. Travis Kalanickek sortutako enpresa erraldoiak Jump bizikleta elektrikoen hyperlinka erosi zuen apirilean, 200 milioi dolarren truke. Lyft, bere aldetik, ezezaguna da Europan baina AEBetako eta Kanadako 300 hiritan lan egiten du; eta antzeko operazio bat gauzatu eta Ipar Amerikako bizikletak partekatzeko enpresarik handiena den Motivate erosi zuen 250 milioi ordainduz.
Baina hauek ez dira bi konpainia handi hauen mugimendu bakarrak izan mugikortasun berdearen eremuan. Uber 335 milioi dolarretako finantziazio-erronda batean sartu du Lime-rengatik, patin elektriko partekatuetako startup bat. Aparatu hauek azken moda dira San Franziskon eta apurka apurka hirietako erdiguneak konkistatu nahi dituzte, Ofo edo Mobike-en amarratzerik gabeko bizikletek (dockless) egin duten bezala.
Lyft ezin zen atzean geratu eta kaliforniar hirian ibilgailu elektriko txiki hauekin operatzeko baimenak lortzeko tramiteetan dago. Izan ere, tresna hauen arrakasta handia da azken miliako ibilbideetan (desplazamenduetako azken tarteetan).
Garraiotik mugikortasunera
Mugikortasun adimentsuko ideologoek, smart cityetako apostu handia, mantentzen dute egunen batean garraio tipoa honelakoa izango dela: geltokira autoan joan, metroa edo trena hartu eta, irteeran, bizikleta bat hartu bulegoruntz.
Eskema hau jada posible da bizikleten udal-zerbitzuari esker eta orain dela gutxiko bizikleta partekatu asiarraren bidez. Mugikortasun partekatuko enpresek denbora daramate udaletxeak presionatzen beren zerbitzuak egoki daitezen formula honetan. Beraien ustez, lagun dezakete hiritradikoa murrizten.
Uberren obsesioa beti izan da kontura ateratzea autoa garajean uztez. Bere inperioa honako premisarekin sortu zen: jendeari axola ez izatea bere ibilgailuan edo hirugarren batenean lanera joatea; interesatzen dena modu azkar, eroso eta merkeenean iristea. Badirudi konpainiak honakoa txertatu nahi diola bere leloari: nahi duzun tokira eramaten zaitugu zuk aukeratutako bitartekoekin.