Munduko online dagoen bigaren agentziariak handiena da. Enpresaren burua Jane Sun da, herrialdeko emakumerik boteretsuena bi iraultza martxan jarri dituelako: teknologia eta emakumeak.
Mundu osotik Txinako turistak dira gehien bidaiatzen direnak eta iraultza global bat bultzatu dute. Rafael Cascales, Txina-Espainia Turismoko Foroaren lehendakariaren hitzetan: “Biztanleriaren %6ak bakarrik du pasaportea eta Gobernuak 10 milioi dokumentu berri helarazten ditu urtero. Ez da existitzen, eta ez da existituko hain erakargarri eta boteretsu den merkaturik hurrengo 50 urteetan.”
Big Datari esker, Ctrip eskaintza bereziak egiteko aukera du bezero bakoitzari, nora joaten diren jakin eta nola izango den bidai osoa. Ctrip Zaha Hadid-en kokatutako dago Sanghaiko etorkizuneko eraikin batean. Enpresan sartzerakoan, ikarragarriak dira videowall guztiak, beran, momentuan 300 milioi bezeroen transakzioak ikusi daitezkeelako. Enrespako ingeniariak, datu guztiei esker, zein izango zen eskaera aurrez jakiteko algoritmo bereziak sortu dituzte eta egunero lanena daude teknologia hauek hobetzeko.
Gero eta datu gehiago jaso, gero eta zehatzago da aurrez jakin dezaketen informazioa. Beren hornitzaileekin partekatzen dute informazio hori, gehienetan hotelekin, eskaintza bereziak sortzeko bezero guztientzako.
Ctrip-aren buruzagia Jane Sun dago, Estatu Batuetan ikasteko aukera izan duen lehenengoetariko txinatarra izan zena. Han egonik, Internet munduaz liluratu eta lehen ezaguna ez zen Alibaba-n lanean hasi zen lanean.
Jane Sun-eren bi erronka teknologia eta emakumeak dira. Argi dauka asko egin behar dela bi aspektu hauetan, bera, bere zainetan bizi izan baitzuen hasierako urteetan, beti beren bazkideek bere senarraren laguntzailea zela uste baitzuten. Inork ez zion zinezten enpresaren burua zenik. Hori dela eta, gauzak aldatu nahi ditu. Bere enpresan langile guztien erdia emakumeak dira eta abantaila bereziak ematen dizkio ama izan nahi dutenei. Aldi batetik, doako taxia sei hilabetez umedun dauden emakumeei edota diru laguntzak ere jaioberrientzako. Bestetik, emakume gazteak gehio kontratatzea bultzatzen du eta obuluak izozteko aukera ematen die, ama beranduago izateko.
Genero berdintasunari dagokionez Txina nahiko atzeratuta dago, 149 postuetatik 103. postuan baitago. Nahiz eta pausu txikiak eman Sun-aren enpresan, oraindik gauza asko egin behar dira; hala nola, erdiko lanpostuetan emakumeak %40a direlako bakarrik eta exekutibo postuetan heren bat bakarrik.
Jane Sun-aren hitzetan ere, enpresa eta turismo jasangarri bat beharrezkoak direla dio. Baita aipatzen du ere, azken urteetan txinatar turista asko aldatu dela eta gainera, bakarrik bidaiatzen diren turistak ere areagotu direla dio eta hauek errespetu handiagoarekin bidaiatzen dutela esan du. Onuragarria batez ere, milaka turista jasotzen dituzten herrietan, adibidez, Bartzenolarentzat.
Ctrip aplikazio izugarri bat sortu dute ere eta bertan zerbitzu guztiak kontratatu daitezkete. Mugikorretatik enpresaren %80aren transakzioak burutzen dira. Hasieran pertsonak egiten zituzten zerbitzuak orain bots-ak egiten hasi dira. Aplikazioan bertan dagoen txata oso erabilgarria da eta bots-ak daude atzean. Kasu askotan robotak dira erantzun egokiak ematen dituztenak bezeroei. Zentzu honetan ere, Ctrip adimen artifizialarekin hasi dira lanean eta hotelentzako robotoak egiten hasi dira. Boom-eko abioi supersonikoetan ere inbertitzen ari dira; James Liang enpresaren lehendakariaren ustez, 10 edo 20 urteetan hegaldi supersoniak erabili egingo direlako bidaiatzeko.
Espainia Txinako merkatuan berandu sartu da eta nahiz eta “Espainiara datozen turisten kopurua handitu den ez dute gure herrialdea lehenego aukeretan izaten Europara bidaiatu nahi dutenean”, Cascales dioen moduan. Hala ere, 2020. urterako ezarri zen erronka beteko dela dirudi, milioi bat turista Espainiara etortzea.