gadgetWorld

Trek Fetch+2 probatzen

Trek Fetch+2ra igo gara, 'long tail' kargako bizikleta elektrikora, Bosch laguntza-multzo batekin hornitua eta 200 kilora bitarte garraiatzeko gaitasuna duena. Tamaina txikiko makina, oso eraginkorra eta itxura oso deigarria eta erakargarria duena. Kargatu eta aurrera!

Duela urtebete pasatxo Trek-ek bizikleta-familia berri bat aurkeztu zuen bere katalogo zabalean. Eta ez, ez zen errepideko makina bizkorren edo mendiko bizikleta elektriko ausarten bilduma bat gehiago, oso bestelakoa eta, ustez, bizigarria den zerbait baizik: haren kargako bizikleten lehen gama.

Fetch izenarekin (euskaraz bilatu edo ekarri esan nahi du), Wisconsin-eko markak bi aldaera plazaratu zituen: Fetch+4, aurrealdeko kutxa eta lau ume garraiatzeko ahalmena duen kargako bizikleta, eta Fetch+2, buztan luzeko kategorian sartzen den modelo bat, heldu bat edo karga handia garraiatzeko egokitu eta prestatu dena.

Fetch+2 Trek bezalako marka batengandik espero zenukeenaren araberakoa al da? Hain polifazetikoa eta praktikoa al da kotxe bat ordezkatzeko? Eta, azken batean, aukera ona al da bere prezioarekin, hau da, 4.999 eurorekin gomenda dezakeguna? Denetarik eta askoz gehiago kontatuko dizuegu.

 

Goranzko sektore bat konkistatzeko

Baieztatuta: zama bizikletak hemen daude, eta, zalantzarik gabe, hemen dira geratzeko. Frantzian, esaterako, 33.000 baino gehiago saldu ziren 2022an, aurreko urteko kopuruak bikoiztuz. Alemanian, merkatua are handiagoa da: 2022an 212.000 zama-bizikleta baino gehiago saldu ziren, saldu zirenak baino ia 200.000 gehiago, adibidez, bost urte lehenago, eta horrek berresten du historian hazten ari den nitxoetako bat dela, bizikleta merkatu estuarena. Baina bada gehiago: Estatu Batuetan, adibidez, zama bizikletaren merkatuak 600 milioi dolar inguru sortu zituen 2021ean, eta datozen urteetan 1.000 milioi dolar gainditzea espero da.

Datu oso-oso interesgarriak, eta, dudarik gabe, fabrikatzaile handiak indarrez sartzera eraman dituzte nitxo honetan, eta, horrez gain, orain arte bizikletarako diru-kopuru handiak inbertitzeko errezelo handiagoa zuten biztanle-sektoreetan sartzeko aukera eman dezakete, esaterako, emakumeak (Herbehereetako zama bizikleta erabiltzaileen erdia baino gehiago emakumeak dira) edo, jakina, furgoneta bat ordezkatu dezaketen enpresa txiki eta ertainak.

Trek bezalako marka batek galdu ezin zuen aukera, eta horretarako, esaten dugun bezala, iaz bi modelo kaleratu zituen, bata aurrealdeko kargarekin (Fetch+4 deritzona) eta buztan luze hau, garraiatzeko ahalmena duena. 200 kilo (bizikleta eta txirrindulariaren pisua gehituz) eta 1,90 metro pasatxoko luzera, ohiko bizikleta baino 20 edo 25 zentimetro luzeagoa izango litzatekeena. Biak, noski, Boschek emandako laguntza elektrikoarekin.

Trek Fetch+2, esaten dugun bezala, buztan luzea da, edo beste era batera esanda, hiriko bizikleta trinkoa, gurpil txikiekin baina atzealdean marko luzanga batekin, zama-eremu on bat hartzeko aukera ematen diona. Emandako unitatea gorriz dago, eta lehen begiratuan maitemintzen da norbait: oso alaia eta, noski, deigarria. Arreta handia erakartzen duena ere, noski, gauzak garraiatzeko lau tiraderak dira, eta jende askori buruz harrituta buelta eman dutenak.

Aukerako elementuak diren tiradera horiek alde batera uzten baditugu, Fetch+2 bizikleta oso-oso ederra dela iruditzen zaigu eta, zalantzarik gabe, zerbait praktikoa eta funtzionala ere itsusia edo gaizki zaindua izan behar ez dela baieztatzen du. Mailegatutako unitatea gorri bizian dago, markak Lava Red gisa definitzen duena, baina Galactic Grey (nahiko diskretuagoa) eta urdin berdexka deigarrian ere eskuragarri dago. Nire gusturako behintzat, gorriak irabazten du lur jota.

 

Diseinu jasanezina

Diseinuari dagokionez, eta aurrealdetik hasita, urkilak sendotasun handia ematen du, eta marko zabaletik luzatzen da, besteak beste, bateria hartzen duelako. Markoak barra baxua du, logikoa eta oso erosoa den zerbait igo eta kentzeko, eta helduleku gisa funtzionatuko duen barra bat dauka eta altxatu behar badugu oso erabilgarria izango dena. Hala ere, ez da oso gomendagarria leporako edo bizkarrerako, bizikleta astuna baita (zehazki, eta kargarik gabe, 31 kilo ingurukoa).

Katearen babesak, arrazoi praktikoez gain eta oso estimatua, funtsean ezkerreko hanka ez zikintzeko, diseinua apur bat arintzen du plastiko beltzez egina baita, baina honen diseinuaren benetako gakoa bizikleta atzeko erdi osoa da, non kargatzeko gunea dagoen. Trek-ek dena aluminiozko markoarekin elkartzea aukeratu du, lau gurutze-barrarekin, osotasunaren sendotasuna bermatzeko. Diseinuak Riese & Müller Multitiker-arena gogorarazten du, nahiz eta bi zati erabiltzen dituen, horietako bat markotik kanpo, edo Tern GSDrena, baina Trek-ena garbiagoa iruditzen zaigu.

Laburbilduz, lerroak oso garbiak dira, eta horrek sinpletasuna eta sendotasuna transmititzen ditu. Pintura-akabera bikaina da, motorra oso integratuta dago erdiko zatian, eta praktikotasun nabarmena duen bizikleta izan arren, oso ederra eta deigarria da. Gainera, eta hori garrantzitsua da, nahiko trinkoa da, luzera behintzat, ia bizikleta arrunt bat bezain maniobragarria da.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.