Tesla Cybertruck delakoa berandu iritsi zen, eta eztabaida handia sortuz. Hainbat atzerapenen ondoren, pick-up elektrikoak 2023 urtea amaitu baino lehen ikusi zuen argia ofizialki, agindutakoa baino % 50 altuagoa zen prezio batean eta espero zena baino autonomia gutxiagorekin.
Harrezkero, Teslaren kotxe erraldoiak era guztietako polemikak izan ditu: prezio absurdu eta neurrigabeekin besteei agindutakoa betetzen ez zuten osagarriengatik, funtsezko elementuetan zituen arazoengatik eta errepidetik kanpo zuen oso zalantzazko jokabidearengatik, adibidez. Sareetan iseka eta txantxa ugariren xede izan den jokabidea, ezbairik gabe.
Baina bezeroari ez zaio hori guztia axola.
Estatu Batuetan gehien erositako luxuzko autoa
Sare sozialak Tesla autoari buruzko txantxak egiten dituzten irudiez eta bideoez bete diren arren, bere ibilgailu elektriko eroa erakusten duten bezeroez gainezka daude ere. Eta, datuek diotenez, sare sozialak Tesla Cybertruck baten jabeen aurrean inbidia agertzen duten pertsonez beteta daude ere.
Estatu Batuetako salmenta-zifrak biltzen dituen Kelley Blue Book-en datuen arabera, Teslaren pick-up-a herrialdeko auto salduena da 100.000 $ baino gehiagotan. Maiatza eta ekainean (datu berrienak) lortu den mugarria, baina Hummerren aukera elektrikoarekin hutsune handia ireki duten (maiatzean Hummerren 349rako matrikulatutako Tesla Cybertruck-en ia 4.000 unitate) eta tronua berreskuratu zuen Ford F-150 Lightning-en aurka, martxoan posturik onena lortu zuena.
Gainera, saldutako Tesla Cybertrucks-en batez besteko prezioa 111.000 eta 112.000 dolar artekoa izan dela diote maiatza eta ekainean. Datozen hilabeteetan are nabarmenagoa izango den joera, konpainiak 60.000 dolar pasatxotik hasi behar zuen sarbide bertsioa hautatzeko aukera kendu baitu. Orain, eredu merkeena 99.990 $-tik hasten da.
Prezioaren igoeraren zati bat, osagarrietatik haratago, sorta luzagailuarekin dator, hau da, 16.000 $ baino gehiagoko kostu gehigarria da. Dena den, badirudi Tesla Cybertruck-en eskaria ez dela moteltzen ari eta bezeroak oraindik prest daude Teslak eskatzen duena ordaintzeko edo denbora partzialean alokatzeko prest daudela gutxi batzuentzat gordetako gidatzeko esperientziara sartzeko.
Forococheseléctricos-en, Dustin Liu-ren istorioa azaltzen dute, 2019an erreserbak ireki zirenean bost unitate erreserbatu zituen ibilgailuen alokairu enpresa baten jabea. Arrakasta halakoa izan zen bost unitate horiekin, non mota honetako beste 20 ibilgailu erreserbatu zituela, flota zabaltzeko.
Hedabideetan azaldu dutenez, eguneroko alokairua 500 dolarretara hurbiltzen da, zergak gehitu ondoren, baina eskari handienaren garaian, martxan jarri ondorengo lehen egunetan, bezeroek 1.000 dolar ordaintzen zituzten ibilgailuaren alokairuagatik.
Horrek guztiak bigarren eskuko ibilgailuak auto berriak baino prezio altuagoak izatea eragin du. Bilaketa azkar batek emaitza ugari ematen ditu Cyberbeast bertsioko unitateak eskaintzen dituztenak, hasierako prezioa 119.990 $-koa eta entrega 2024ko urria eta abendua bitartean agindutakoa, zerga aurretik 135.000 $-ra iristen diren prezioetan.
Ez dirudi salmenta mota hori saihesteko konpainiak berak egindako mehatxuek erosleak uxatzen dituenik.
Ezin da zirkulatu Europan, bertan homologatua ez dagoelako eta denak adierazten du oso zaila izango dela errepidera ateratzea, beraz, ezin izan da hemen gidatu. Ukitua izan da, hala ere, eta horren gainera igotzeko aukera izan da. Eta jada imajinatu zena baieztatu da, Tesla Cybertruck aparteko zerbait da.
Zuzenean ikusi nahi zutenek aukera aparta izan zuten maiatzaren 26an, Madrilgo Car Experiencen, non Tesla ibilgailuen probak egin ziren auto elektrikoen bolantean sartu nahi zutenentzat.
Baina hara joan aurretik, Tesla Cybertruck-ek geldialdia egin zuen Madrilgo erdigunean. Caixa Forum espazioaren ondoan, Teslak bere autorik oparoena eta gehiegizkoena erakutsi zuen. Lerro zuzenak, zilarrezkoak, eta autoaren kopia baten itxura zuen ingurunea.
Oso zaila asimilatzen den zerbait
Tesla Cybertruck urrutitik ikusi ondoren, pentsa zitekeen lehenengo gauza, eta pixkanaka kotxera hurbiltzen joanda, irudkatua baino handiagoa zela izan zitekeen. Sabai baxu eta argi gutxiko txoko batean zegoen zaleen zain. Guztiak lagundu zuen Teslaren azken autoa pixka bat txkitzen.
Baina hurbildu eta Cybertruck-aren ondoan gelditzean, autoa benetan zenbaterainoko handia den ideia bat izango da.
Elon Musken eromena asimilatzen zaila da. Laukia eta alaka dituen ume batek diseinatuko lukeen auto baten itxura du. Ikaragarri sinplea da. Eta, aldi berean, sinpletasun hori da askoz presentzia handiagoa duten sentsazioak ematen dituena. Altzairuzko gainazal guztiz leunek ez dute bere tamaina itzela disimulatzen.
Bere pisu bisuala berresten da 5,68 metro luze, 2,20 metro zabal (2,41 metro ispiluak zabalduta) eta 1,72 metro altu dituen auto bati begiratzean gogoratzen denean. Aire-esekidura punturik altuenean zegoela, autoa ikusi zenez, bi metroko altuerara igo zen.