Urtero, NASA lehiaketa intentsibo bat babesten du, agentziak abiarazitako erronka global baten aurrean asmamena erabiltzeko prest dauden munduko hirietako gazteak biltzen dituena.
Espazio-esplorazioa eta teknologia edo aeronautikatik hasi eta robotika, kode irekiko programazioa, ingurumen-iraunkortasuna, lurraren zientziak edo klima-aldaketara: urtero, milaka gazte biltzen dira tokiko ehunka ekitalditan eta asteburu bateko leiho mugatuan zehar. Betako espazio agentziak eta mundu osoko beste 13 agentzia kolaboratzaileek (ESA barne) planteatutako erronka anitz.
NASA Space Apps-ek zientziaren, teknologiaren eta Lurraren eta espazioaren esplorazioarekiko interesa sustatzen du, baita arazo konpontzaileen, berritzaileen, liderren eta ekintzaileen hurrengo belaunaldiaren hazkundea eta aniztasuna sustatzen ere.
2012an ospatutako lehen edizioan 2.000 lagun eskas izan baziren, 17 herrialdetan egindako 25 ekitalditan banatuta, 67 erronka ezberdin jorratu zituztenak, 2023ko edizioak 58.000 parte-hartzaile bildu zituen eta 152 herrialdetan egindako 402 ekitalditan eman nahi izan zuten. bizitza errealeko hogeita hamar erronkei erantzuna.
Hackathon hau berrikuntza tresna erabilgarria da, ideiak batzeko modu bat da. Profil desberdinak dituen berrikuntza tresna da. Helburua erronka baten inguruan hainbat angelu eskaintzeko gai den talentua bilatzea da. Korporazioek kalitate handiko talentua erakartzeko asko erabiltzen duten tresna da.
Hasieratik, NASA mundu mailako lankidetza-berrikuntzako ekimena izan nahi zuen, lehen urteetan oso aeroespazialak ziren erronken bidez, baina pixkanaka gaur egungo gizartearen ohiko beste erronka batzuetara irekitzen joan ziren, hala nola elikagaiak edo birziklapena.
Bertan NASA eta bere zuzendaritza talde osoak hartzen dute protagonismoa, eta 10 proiektu onenak gonbidatzen dituzte Cañaveral lurmuturrera, non euren ideia aurkezten diote NASA taldeari, eta noizean behin ere jaurtiketa batera joan ahal izan dute.
Parte hartzaileen % 50 baino gehiago 18 eta 25 urte bitartekoak dira, eta 34 urtera zabaltzen badugu, parte hartzaileen % 85 hartzen du parte. Gainera, parte hartzaileen %40 emakumeak dira, Europako ekintzaileekin gertatzen den ez bezala, non emakumezkoen tasa %8 ingurukoa baita.
Hackathon hauetara joaten direnen %70 profil teknologikoak ditu: datu-ingeniariak, programatzaileak, matematikariak, fisikariak eta diseinatzaile grafikoak, adibidez. Baina gero eta gehiago erakartzen dituzte beste profil mota batzuk: negozio-eskoletako pertsonak, abokatuak, psikologoak...
Espazioa probaleku bihurtu da. Iraunkortasunera, materialen birziklapena sustatzera, elikadurara edo itsas flora babestera bideratutako erronka mota batzuk daude. Hurrengo erronkei aurre egiteko, osasunak izango du protagonismoa, eta elikadura edo energia bezalako arloak funtsezkoak izango dira.