digitalWorld

Supernal-en "kotxe hegalaria", erleetan inspiratua

Consumer Electronics Show (CES) 2024 hau hiriko kaleetarako ibilgailu elektrikoen alorrean zuhurragoa izan bada ere, Fordek, General Motorsek, Toyotak eta Stellantisek azokan erakusketarik egin ez dutenez, badirudi 2024a enpresak berriro auto hegalariak errealitate bihurtzen saiatuko diren urtea dela.

Hiri-bidaia ultra-azkarrerako aireratze eta lurreratze bertikaleko aireontzi elektrikoak (eVTOL) errealitate bihurtzeko beti urte batzuk falta direla dirudi, baina Hyundairen aire-mugikortasuneko dibisioak, hots, Supernal-ek, itxuraz joko bateratua egiten ari da garraio-modu hori gauzatzeko.

Supernal-ek bere eVTOLerako duen azken produktuaren kontzeptua, S-A2, ibilgailu guztiz elektrikoa da, pilotu batentzat eta lau tripulatzailerentzat, ustez bidaiariei eguneroko aireko bidaiak modu seguruan, eraginkorrean eta merkean eskaintzeko diseinatua.

  • Nolakoa da Supernal S-A2, Hyundairen "auto" hegalaria

S-A1, CES 2020n aurkeztutako Supernal-en lehen kontzeptua oinarri hartuta, S-A2 berri hau 450 metro inguruko altitudean (1.500 oin) 190 km/h (120 mph) gurutzaldi-abiadura lortzeko diseinatuta dago, eta, gehienez lau bidaiari garraiatu ditzake aldi bakoitzean 40 eta 60 kilometro bitarteko distantzietan (25 eta 40 mila). Zortzi errotorek hegaldi bertikaleko ahalmena eskaintzen dute. Aireratzean, aurrealdeko lauek zerurantz begiratzen dute eta atzeko lauek beherantz. Ondoren, "hegaldi normala" egiteko, guztiak horizontalean biratzen dira.

Benetako abantaila, ordea, Supernalek agindu bezala, zerbitzuan sartzen denean, S-A2-ak ontzi-garbigailuak bezain isilean funtzionatuko duela jakinarazi du: 65 dezibelio aireratze eta lurreratzea bertikalean, eta 45 dezibelio hegaldi horizontalean.

"DLO (egun argira irekita, beirarena) diseinua ahalik eta ikusgarritasun handiena ematen saiatzen da. Hegazkin batean hegan egiten duzunean, aurrera begiratzen duzu. Helikoptero edo VTOL batean egiten duzunean, behera begiratzen duzu non lurreratzen ari zaren ikusteko, bai bidaiariak bai pilotua", azaldu du Luc Donckerwolke-k, Hyundai Motors Group-eko presidente, diseinu zuzendari eta sormen zuzendariak.

Donckerwolke-k eta bere taldeak erleetan inspiratutako irtenbide bat asmatu zuten eta, ondoren, intsektu horien buruetan oinarrituta, S-A2-ren leihoen kokapena eta diseinua konfiguratu zuten. "Ondoren, dinamikoki exajeratu genuen, erlearen burua abiadurak eraldatu izan balu bezala".

Diseinu sortzailea ere erabili zen eserlekuen egiturak sortzeko eta ahalik eta metal gutxien erabiliko zela bermatzeko, pisua murriztuz eta eserlekuei energia xurgatzeko propietateak emanez, aireratze eta lurreratze bertikalak eragindako indarrak barreiatzeko.

Kabinaren atzean, fuselajearen atzeko aldean, zortzi bateria-unitate bereizita daude, segurtasun arrazoiengatik horrela antolatuta: unitate batek funtzionatzen ez badu, besteek ibilgailuari energia ematen jarraituko dute. Izan ere, Supernalek S-A2rako abiazio komertzialaren segurtasun-mailak lortu nahi ditu, hau da, beste xedapen batzuen artean, hutsegiterik gertatuz gero, hegazkinak tren elektrikoan ez ezik, hegaldi-kontroletan ere osagai bikoiztuak eta elektronikoak izango ditu.

Dirudienez, S-A2ak ere ez ditu zortzi propultsatzaileak behar hegan egiteko.

Donckerwolke-k egin nahi duen hurrengo gauza S-A2-ren sinadura argian zentratzea da. Autoen diseinuan aurrekariak ditu eta jendeak airean dagoen Supernal eVTOL ezagutzea nahi du, autoen diseinatzaileek modeloen argi-multzoen formekin egiten saiatzen diren antzera. "S-A2 hegazkin baten eta auto baten konbinazioaren benetako irudikapena da", dio.

Oraindik ez dago bateriaren edukierari edo kargatzeko abiadurari buruzko xehetasunik, iraupen laburreko hegazkin elektrikorako estatistikak erabakigarriak, baina Jaiwon Shin Hyundai Motor Group-eko presidente eta Supernaleko zuzendari nagusiak adierazi zuen konpainiak nahiago lukeela kargatzeko sistema bizkorreko tentsio altua, hegaldi bakoitzean birkargatu beharko ez litzatekeena, baizik eta lau edo bost bidaiaren ondoren, baita ere.

  • "Kotxe" hegalariak, uste baino gertuago?

"Hasieratik, Supernal-ek produktu egokia eta une egokian merkatu egokia sortzeko eginkizuna izan du", esan zuen Shin-ek CES-en prentsa-ohar batean. "Supernal hegaldien aro berri bat emateko prest dago". Tira, ez dago guztiz prest: S-A2ren probako hegaldiak urte honen amaieran egitea aurreikusten bada ere, konpainiak ziurtatzen du ez dela behar bezala sartuko hiri-aire mugikortasunaren sektorean 2028ra arte.

Supernal ez da izan aurtengo CES-n auto hegalarien bertsioak erakutsi dituen konpainia bakarra. Xpeng-en AeroHT dibisioak "lehorreko garraiolaria" deit5en duena erakutsi zuen, urte honen amaieran erreserbatzeko eskuragarri egongo den ibilgailu hegalari modularra. Bi zatiko diseinuari esker, erabiltzaileari lurreko eta aireko moduen artean aldatzeko aukera emango dio.

Xpeng-en hiru ardatz eta sei pneumatikoen "lur modulu" hibridoak lau gurpileko trakzioa, atzeko direkzioa eta lau edo bost bidaiarientzako lekua ditu. Antza denez, bere tren elektrikoa aireko moduluari energia emateko gai izango da, "hainbat karga" emanez. Aireko modulua bi pertsonentzako VTOL guztiz elektrikoa da, eskuz eta automatikoki gidatzeko moduekin.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.