Seed fasea edo Hazien fasea
Trenaren hurrengo geltokia Haziaren fasea da. Hau da, zalantzarik gabe, gure startuparen bizitzaziklo osoaren zatirik garrantzitsuena. Momentu delikatua eta erabaki handiz betea, startup-ak epe laburrean eta ertainean egingo dituen bidea eta ekintzak markatuko dituena da.
Etapa honetan, ideia forma eta gorputza hartzen hasten da, lehenengo probak hasten dira eta ideia balioztatu egiten da.
Early Stage edo Hasierako fasea (A seriea)
Produktua dagoeneko merkatuan dago eta baditugu gure lehen bezeroak eta haiekin gure lehen iritzia. Garrantzitsua da entzutea merkatuak zer pentsatzen duen gure produktu edo zerbitzuaz, zein alderdi hobetu behar ditugun eta zeintzuk ezabatu. Inork ez dizu esango zure startup-ak zer behar duen merkatuak berak baino hobeto. Horregatik, ezinbestekoa da neurri horiei arreta jartzea eta aurrera egiteko erabiltzea.
Hasierako fasea jasoko dugun arrisku-kapitalaren lehen txanda da. Kasu hauetan, ideia balioztatzeko bezero-fluxua eta diru-sarrera errepikakorrak izan behar ditugu eta, horrela, merkatu berrietara abiarazi eta hazi.
Growth Stage fasea edo Hazkunde fasea (B seriea)
Gure startup-ak funtzionatzen du, bezero-base errepikakorra dugu eta gero eta handiagoa da. Produktua merkatura egokitzen da eta gure segmentua definitu dugu. Hau guztia martxan jarrita, hazkunde estrategia bat pentsatzeko garaia da, eskalatzeko, diru-sarrera gehiago sortzeko, bezeroen bolumena handitzeko, baina bidean hobetzeari utzi gabe.
Hedapen fasea (C seriea)
Anbizioak atea jotzen duenean, ausartek bakarrik irekitzen dute. Etapa hau hainbat aldiz errepika daiteke, startuparen estrategien arabera. Normalean, maila horietara iristen direnak dagoeneko sendotuta dauden enpresak dira, arlo guztietan talde espezializatuak dituztenak.
Ideia probatzeko eta baliozkotzeko beldurrak desagertu dira. Erronka berriei aurre egiteko, merkatu ikerketak egiteko eta handitzeko garaia da. Dirudiena baino arrisku handiagoa duen fasea da, merkatuaren araberakoa denez, gure produktu edo zerbitzuan aldaketa batzuk pibotatu eta aplikatu beharko ditugu. Ohiturak, erlijioa edo kultura adibide onak dira kontzeptu hori ulertzeko.
Exit fasea edo Irteera fasea
Hau da gure startup-ak izan dezakeen azken urratsa. Unea iristen denean, akziodunek, bai sortzaileek, bai gure proiektuan inbertitzen aritu diren eragile ezberdinek, alde egitea aukeratu ahal izango dute.
Inbertitzaile batzuek irteteko ordua dela erabaki dezakete, Hazkunde fasearen ondoren. Edo agian gure 3F-ek beren parte-hartzea nahi izatea ahalik eta lasterren.