Zeintzuk dira startup baten faseak? Startup baten faseei buruz hitz egiten dugunean, beren bizitza-zikloan zehar izan ohi dituzten urtaroez ari gara. Horietako bakoitzean gure proiektuek helburu, ezaugarri eta finantzazio-behar desberdinak izango dituzte. Beraz, hauek dira nagusiki startup batek igarotzen dituen faseak:
Startup baten faseak:
Zer da StartUp bat?
Faseekin jarraitu aurretik, proiektu edo ideia batek startuptzat hartzeko izan behar dituen ezaugarriak laburki definituko ditugu. Batez ere, bi gako bereizten dira. Alde batetik, hazkunderako edo eskalagarritasunerako potentzial handia, horregatik inbertsio funts eta azeleragailu askok lan handia egiten dute sektore honetan. Bestalde, osagai teknologiko eta digitala izan ohi dute, eskala-ekonomiak ezartzeko eta merkatu bolumen handietara iristeko.
Orain, startup bat zer den eta bere ezaugarri nagusiak dakigunez, startup arrakastatsu hauek igarotzen dituzten etapekin jarraitzen dugu.
Pre-Seed fasea edo Hazi Aurreko fasea
Hazi aurreko fasea startup guztien abiapuntua da, ideien etapatzat ere hartzen da. Profil ezberdinetako jendea elkartzen hasten den unea da, lehen urratsa eman eta lehen taldeak osatzeko.
Ideia berritzailea, merkatu behar identifikatu bat, negozio aukera bat, ilusio handia eta aurkezpena izan ohi dira fase honetako proiektuen osagai bakarrak. Oraindik ez dago diru-sarrerarik, salmentarik eta gutxieneko produktu bideragarririk.
Ekintzaile hauek inguratzen dituen ekosisteman eta diharduten sektorearen ezagutzan oinarrituta, hazi aurreko faseak denbora gehiago edo gutxiago iraungo du. Batzuetan, startup hauek inkubagailu edo azeleragailuen arreta bereganatzea lortzen dute eta euren programei esker euren negozio eredua finkatzea lortzen dute.
Finantziazioari dagokionez, aurretiko fasean dauden startupak izan ohi dira ezezagun handietako bat. Nola lortu dirua zure startup-a abiarazteko, fase honetan ez ezik, hazkunde osoan zehar ekintzaile bakoitzari laguntzen dion arazoa da. Kasu honetan, lehen finantzaketa iturria ekintzaileena izan ohi da (kostu-aukera-arriskua uneoro ebaluatuz). Askotan ez da nahikoa izaten, beraz, hurrengo urratsa 3F famatuak dira: Friends, Family and Fools; ekintzailearen ideiaren alde apustu egiten duten Lagunak, Familia eta "Eroak".