Segway APEX H2, Xiaomi elektronikako erraldoi txinatarraren lana, 2023an iritsiko da eta bere prezioa 9.000 euro ingurukoa izango da.
Duela urte batzuk moto hau ikusi izan bagenu, 1968an "2001: A Space Odyssey" filmean bideo-deiak egiten ari zirela ikusi genuenean eta surrealista iruditu zitzaigunean bezala izango zen. Gaur egun, edozein momentutan egiten ditugu bideo-deiak gure mugikorrekin, eta agian horregatik, motor elektrikoarekin eta hidrogenoz elikatzen den Segway APEX H2 hau ez dago gure garajeetan bukatzeko hain urrun.
Eta ez gaude etorkizunik gabeko asmakizun baten aurrean; izan ere, Segway Apex H2 markak 2021eko apirilaren 1az geroztik egindako crowdfunding kanpaina baten barruan erreserbatu ahal izan da; beraz, ez dago urrun errealitate bihurtzetik. Badakigu Apex H2 ez dela 2023ra arte iritsiko, oraindik geratzen dela, baina baita bere prezioa 9.000 euro ingurukoa izango dela ere, eta hori ez dago batere gaizki.
Ikus dezakezun bezala, Segway Apex H2-k guztiz kirol-bizikleta baten itxura dauka. Balantzeko besoa alde bakarrekoa da, ados, baina aurreko esekidura ere bai, eta horrek Yamaha GTS 1000 mitikoa dakarkigu gogora. Eskulekua ezkutatuta dago eta heldulekuak bakarrik irteten dira tanke faltsuaren alde bakoitzean. Aurrean, LED argiek aurrealde baxu bat marrazten dute eta buztana atzean gora eta nabarmen igotzen da.
Oraindik ez dago horren inguruko datu askorik, baina badakigu potentzia 60 kWkoa dela, abiadura maximoa 150 km/h-ra irits daitekeela eta 0tik 100 km/h bitarteko azelerazioa 4 segundo inguru beharko duela. Eta moto honen bertute handia ez da elektrikoa izatea, baizik eta bere burua elikatzeko erabiltzen duena hidrogenoa dela, hornitzea errazten duten bateria trukagarri handietan gordeta, denbora eta erosotasuna irabazteko.
Kontsumoa? Bada, fabrikatzailearen arabera, Apex H2-k 1 gramo hidrogeno gastatzen du bidaiatutako kilometro bakoitzeko, baina oraindik ez dakiguna zer autonomia izango duen da. Baina ikusten dugunaren arabera, ez dirudi arazo handirik izango denik. Erregai-pilek hidrogenoa gordetzen dute eta zeluletan injektatzen da, non, oxigenoarekin erreakzionatuz eta elektrolisiaren bidez, motor elektriko bat elikatzen duten elektroiak sortzen dira, eta sortzen den hondakin bakarra ur-lurruna da. Beraz, “zero isurpen” ibilgailu baten aurrean gaude.
Zalantzarik gabe, apustu arriskutsu baten aurrean gaude. Hidrogenozko motozikletak errealitate bilakatzeak utopia dirudi oraindik, izan ere, ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuak urriak iruditzen bazaizkigu, ez baitugu hidrogenoa kargatzeko puntuez ere hitz egiten. Teknologia garestia da, eta Segway eta Xiaomi motozikleta merke iraultzaile bat eskaintzeko gai diren arren, oraindik asko aldatu behar da paisaia egunen batean gozatu ahal izateko. Baina gaur poltsikoan bideo-deiak egiten dituzten gailuak baditugu, eta egun batean ezinezkoa iruditu zitzaigun; argi dago dena denbora kontua dela.