digitalWorld

Saltoki txikiak digitalizazioaren aroan

Gaur egun merkataritza txikiaren esparruan ekitea erabakitzen duen pertsonak argi eta garbi jakin behar du lehen pertsonan egon behar duela bere negozioaren buru gisa. Negozioaren buru izan eta oso presente egon beharko du bertan. Mostradorearen atzean egotea izango da haren bereizgarri garrantzitsuenetako bat. Eskaintzen duenaren pertsonalizazioa, produktuaren ezagutza eta saltzeko gogoa izango dira haren ezaugarri nagusiak. Izan ere, presentzian, gertutasunean eta arretaren kalitatean oinarritzen da etorkizunerako bideragarritasunaren zati garrantzitsu bat.

Baina gaur egun hori ez da nahikoa, orain, pertsona ekintzaileak bezeroarekin harremanetan jartzeko kanal guztietan egin behar baitu hori guztia. Lehiakortasuna oso zorrotza da eta, erraldoi teknologiko handiek gero eta merkatu-hobi gehiago bereganatzen dituztela kontuan hartuta, gaur egun ez da nahikoa saltokian fisikoki egotea. Horrela, bada, bezeroa dagoen leku guztietan egon behar du, eta ez edozein modutara, erantzun homogeneo bat emanez baizik. Horrenbestez, ikuspegi omnikanal bat aplikatu behar da txikizkako salmentaren esparruan.

Bezeroek gertutasun fisikoa hauteman behar dute online baliabideetan. Leku desberdin eta paregabe horretan zer erosten ari den ikusi behar dute. Negozioaren gertutasuna sentitu behar dute, “urrutiko” harreman batean oinarritu arren. Negozio txikiek parekatzea zailak diren erosketa-esperientziekin lehian dihardutela izan behar dugu kontuan, baita bezeroak ahaldundu egin direla eta askoz ere zorrotzagoak direla ere. ETE txikiek ez diete teknologiaren liga irabaziko GAFA deiturikoei (Google, Amazon, Facebook, Apple), ezta prezioarena ere, baina lehian jardun dezakete kalitateari, gertutasunari eta zerbitzuari dagokionez.

Negozioa digitalizatu

Negozioaren digitalizazioa ez litzateke inola ere guztiz eskuordetu behar. Tarteko profila duen pertsona ekintzaile batek aholkularitza eta laguntza beharko ditu seguruenik, baina bere lidergoan oinarrituta eta ezin hobeto egingo duenaren konbentzimendutik.

Negozio txiki asko oso kanpotik jorratzen ari dira aldaketa hori eta, exekuzioa bikaina izan arren, negozio-arima falta zaie, buru den pertsonak bakarrik helaraz dezakeen emozioa. Kudeaketa profesionala gardena bada ere, negozioa marka zuri bihurtzen da. Ez dago inprobisaziorako, sorpresarako eta bereizketarako lekurik.

Negozio txikiek estrategia digital bat behar dute eta estrategia hori web korporatibo on batean oinarritzen da, baita produktuen katalogo eguneratu eta osatu batean, haren jarduerarekin eta profilarekin bat datozen sare sozialen erabileran, eskaerak eta itzulketak egiteko tratu bikain batean, eta erosketa gehiago egiteko gogoa piztuko duen fidelizazio-tresnen sorkuntzan ere.

Horri guztiari markaren kudeaketa egokia gehitzen badiogu, eta negozioaren buru den pertsonak bezeroei behar bezala entzuteko eta etengabe hobera egiteko grina badu, negozio arrakastatsu baten aurrean egongo ginateke. Sare sozialen edo telefonoaren atzean negozioaren beraren pertsona arduradunak erantzuten badu, bezeroaren esperientzia menderaezina izango da. Horrela jokatzeak, hain zuzen, negozioarentzako gauza onak ekarriko dizkigu.

Sektorearen, xede publikoaren eta produktuaren arabera, estrategia bat edo beste hartu beharko da, baina behar-beharrezkoa izango da horietan guztietan.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.