Silvia Romerok eta Alberto Aznarrek Beseif zuzentzen dute, Beseif partikularren arteko salmentetan espezializatutako ordainketa- eta bidalketa-sistema bat da, zeinak erraz eta segurtasunez erosi eta saltzeko aukera ematen baitien erabiltzaileei eta beste pertsonei. Helburua mota horretako eragiketetan iruzurra prebenitzea da, milaka istilu gertatzen baitira egunero. Elkarrizketa honetan, honetaz guztiaz eta gehiagoz hitz egingo digute.
Zer da Beseif?
Alberto Aznar: Beseif partikularren arteko salmentetan espezializatutako ordainketa- eta bidalketa-sistema bat da. Internet bidez bigarren eskuko gauzak segurtasunez erosteko eta saltzeko erabiltzen da batez ere baina bildumagile, artisau edo enpresa txiki asko daude, plataformaz baliatzen direnak.
Silvia Romero: Gure egitekoa da ezezagun bati erosteko ariketa zure konfiantzazko dendan erostea bezain erraza eta segurua egitea.
Nola sortu zen ideia?
A. A.: Ideia uda batean sortu zen, iragarki atari ezagun batean surf taula bat erostea erabaki nuenean. Taula bat prezio bikainean aurkitu nuen, saltzaileak kritika onak izan zituen eta konfiantzarekin ordaindu nion. Hala ere, egunak pasa ziren eta taula ez zen iritsi. Iruzur baten biktima izan nintzela konturatu nintzenean, dirua berreskuratzen saiatu nintzen. Salaketa bat jarri nuen komisaldegian eta erreklamazio bat kontsumitzailearen bulegoan, baina ez zegoen modurik. Ikertzen, egoera mota hauek oso maiz gertatzen direla aurkitu nuen.
S. R.: Gertatutakoa kontatu zidanean, ideia bat pentsatzen hasi ginen: Eta tresna bat egongo balitz, bi ezezagunen arteko bitartekari lana egingo lukeena bigarren eskuko salmentetan? Horrela jaio zen Beseif.
Zerk bereizten du Beseif produktuen salmentarako beste plataforma batzuetatik?
A. A.: Ehunka iragarki sailkatuko atari daude, erosketa eta saltzeko foroak, bigarren eskuko merkatuak... transakzioak bideratzen ez dituztenak. Normalean, erosleak eta saltzaileak elkarrekin hitz egiten dute eta transakzioa beren kabuz kudeatzen dute.
Guk artikulu horien ordainketa eta bidalketa modu seguruan kudeatzeko tresna bat eskaintzen diegu.
S. R.: Bestalde, gure teknologia marka zuri gisa integratzen dugu ere zerbitzua zuzenean bere erabiltzaileei eskaini nahi dieten Marketplace horietan. Iragarkietan "Erosi" botoia gehitzeko baimena ematen diegu eta eragiketak egiten has daitezke beren komisioa gehituz.
Zer onura ateratzen ditu Beseifen erabiltzaileak?
A. A.: Gure arrakastaren gakoetako bat da guretzat eroslearen segurtasuna saltzailearenaren bezain garrantzitsua dela, eta horretarako kontrolerako mekanismo batzuk gehitu dizkiogu prozesuari.
S. R.: Hala ere, plataformaren balioa ez dago segurtasunean soilik. Plataformari esker, bigarren eskuko merkatua ez da astuna. Bigarren eskuko salmenta kudeatzean ez duzu burua jan beharrik izango. Beseif-ekin, erabiltzaileek ordainketak eta bidalketak erraz kudeatu ditzakete klik gutxitan.
Zein da funtzionamendua?
A. A.: Plataformaren funtzionamendua oso erraza da. Erosleak ordaindu egiten du eta zenbatekoa Beseifek babesten du gordailu seguru batean, transakzioa amaitu arte.
S. R.: Ordainketaz gain, logistika guztia kudeatzen dugu. Paketea saltzailearen etxean jasotzen dugu eta helmugan entregatzen dugu. Erosleak jasotakoa zuzena dela egiaztatzen duenean, ordainketa saltzaileari emango zaio. Espero zuena ez bada, doan itzul dezake eta inbertsioa berreskuratu.
Nola ematen dira salmentak?
A. A.: Erosle batek ordainketa sistema bat integraturik ez duen plataforma batean partikular bati artikulu bat erosi nahi dionean, ohikoa da Google-n bilatzea kudeaketa mota bat eragiketa hori modu seguruan egiteko. Eta hor agertzen gara gu.
S. R.: Saltzaileek beraiek ere jakinera ematen digute beren iragarkien deskribapenetan, eta bertan adierazten dute segurtasun handiagoa lortzeko, transakzioa Beseif-en bidez kudeatuko dela.
Zer gertatzen da iruzurraren kasuan? Nola antzematen dira?
A. A.: Beseif-ek beti babesten du erosketaren zenbatekoa transakzioa amaitu arte. Erosleak 48 ordu ditu artikulua jasotzen duenetik dena zuzena dela egiaztatzeko. Arazoren bat izanez gero, itzulketaren zergatia adieraziz, doako itzulketa eska dezakezu eta ikerketa bat irekiko da gertatutakoa aztertzeko.
S. R.: Beseif-en egiten ditugun kontrol prozesuei esker iruzurra erraz antzematen dugu. Hala ere, gizabanakoen arteko transakzioak kudeatzeko Beseif bezalako plataforma bat erabiltzeak dagoeneko gaizkileak saihesten ditu.
Nola eragin du pandemiak bereziki Beseif-en eta, oro har, plataforma mota hauetan?
A. A.: Pandemiak azkartu egin du lineako erosketen hazkundea eta bigarren eskuko erosketa sekula egin ez duen jende askok lehen aldiz probatu du.
S. R.: Zenbat eta baliabide gutxiago izan, orduan eta burutsuago bihurtzen gara, eta zoritxarrez, pandemiatik eratorritako krisi ekonomikoak jende askok bigarren eskuko merkatuan ikusi du dirua aurrezteko edo irabazteko aukera.
Beseif-en kontsumo ohituretan izandako aldaketen lekuko gara. Izan ere, itxialdian % 83 hazi ginen.
Ekintzaile zareten aldetik, zer da onena eta txarrena enpresa bat sortzean?
A. A.: Enpresa bat sortzeak gauza on asko ditu; pertsona guztiak ez dira hain zorionekoak sinisten duten ideia batean lan egiteko. Hala ere, negozio bat sortzeak ziurgabetasunari etengabe aurre egiten ikastea dakar eta batzuetan zaila da zure bizitza profesionala eta bizitza pertsonala bereiztea.
Zuen ustez, une egoki bat al da oraingoa negozio bat sortzeko?
A. A.: Beste edozein une bezain ona da, betiere merkatuan estaltzeko behar bat dagoenean.
S. R.: Argi izan behar da ekitea ez dela ideia on bat izatea eta gauzatzea. Produktu edo zerbitzu on bat edukitzea ez da beti nahikoa. Beharrezkoa da merkatuaren denborak ezagutzea proiektuak leku bat duen jakiteko. Konpetentzia eta bezeroak aztertu eta baloratu behar dira gure produktu edo zerbitzua ordaintzeko prest dauden jakiteko.
Zer garrantzi dute teknologia berriek negozio batek gaur egun arrakasta izateko?
S. R.: Startup bat enpresa handi batetik zerbait ezaugarritzen eta bereizten badu, hori da malgutasuna eta arintasuna aldaketei aurre egitean. Aldaketei azkar erantzuteko gaitasuna ez galtzea ezinbestekoa da negozio batentzat, eta horrek eragiten du teknologia berrietan oinarritzea ezinbestekoa izatea produktu edo zerbitzu berritzaile bat abiadura handian eskaintzeko.
Zer aholku emango zeniekete enpresa bat sortzean pentsatzen ari diren gazteei?
A. A.: Ez dago formula magikorik ekintzailetza arrakastatsu bat lortzeko. Igerilekura jauzi egitea eta akatsak eginez ikastea baino ezer hoberik ez dago.
S. R.: Gure aholkua 3-4 estandar apurtezin ezartzea da. Bide gogor bat da eta erabaki asko hartu behar dira, ez beti errazak; beraz, oinarrizko arauak ez haustea ezinbestekoa da proiektua behar bezala garatzeko.
Zer etorkizuneko asmo duzue Beseif-entzat?
A. A.: Produktua merkaturatu zenetik, gure teknologia 10 Marketplace-etan integratzea lortu dugu eta 40.000 erabiltzaile baino gehiago erregistratu dira plataforman. Horri esker, 2 milioi euro inguru kudeatu ditugu erosketa eta salmenta eragiketetan.
S. R.: Orain arte, erabiltzaileak dira aurkitu gaituztenak, baina egoerari buelta eman eta bezeroen bila joan nahi dugu. Negozioaren hazkundea azkartu nahi dugu, marketineko ekintzen aldeko apustua eginez, jende gehiagorengana iristeko.
Horregatik, inbertsio txanda bat hasi berri dugu Startupxplore finantzaketa parte-hartzailearen plataforman, gure ideian sinesten duten inbertitzaile txikiak proiektuarekin bat egin ahal izateko.