Degradazioaren aurka joan
Narritze progresiboa gaur egungo litio ioietako baterien beste arazo nagusietako bat da. Behin eta berriz egiten dugun kargak, batez ere telefono mugikorretan, degradazio azkarra eta eraginkortasunaren zati bat galtzea eragiten du urtebete inguru erabili ondoren. Baterien bizitza erabilgarria 1.000 karga eta deskarga ziklo osokoa da gutxi gorabehera, eta momentuz ez da luzatzeko aukerarik aurkitu. Zientzialariak bateria berrien metodoak eta egiturak aztertzen ari dira bizitza iraupena luzatzeko, karga azkarra erraztuz, anodoan litio-jarrerak saihestuz. Bide berriak ere aztertzen ari dira, hala nola bateriak superkondentsadore malguekin ordezkatzea edo segundotan karga osoa eta 30.000 karga eta deskarga zikloko bizitza erabilgarria agintzen duten kable moduan, eta egungo pilek baino askoz leku gutxiago hartuko lukete.
Bestalde, proposamen berriek erabilera ezberdinetarako irtenbide desberdinak jasotzen dituzte. Adibide bat kanpoko likido-tangetan energia metatzen duten fluxu bateriak dira, eta hamarkada bat baino gehiago iraun dezakete degradatu gabe. Harvard Unibertsitatean garatutako mota honetako bateria batek pH neutroko uretan disolbatutako molekula organikoak erabiltzen ditu, formulazio hain egonkorra non pilak ere dezente seguruagoak baitira, soluzio honek ez baitu elementu korrosiborik edo toxikorik. Bateriak mota hauek eguzki edo haize-zentralek ekoitzitako energia biltegiratzeko egokiak dira, baina etxeetan erabiltzeko ere molda litezke.
Pila hauek egungo beste arazo bat arintzen lagun dezakete: haien eragin ekologikoa. Konposatu toxiko eta korrosiboak erabiltzeaz gain, litio-ioizko pilek ingurumen-kostu handia dute —bere ekoizpenean erabiltzen diren metalen eta lur arraroen meatzaritzaren ondorioz, batez ere—, ibilgailu elektriko bat fabrikatzeak beste batek baino kutsadura eta isurpen aztarna handiagoa baitu. konbentzionala. Hala ere, hori geroago konpentsatzen da bere bizitza erabilgarrian zehar.
Baina bateria berdeago horietarako bidean, egungo joera bat egoera solidoko bateriak aztertzen ari da, zeinak likido edo gel elektrolito solido batekin ordezkatzen duten, energia biltegiratze handiagoa lortuz bizitza luzeagoarekin eta segurtasun handiagoarekin toxikotasun gutxiagorekin, nahiz eta bere parekoa izan. karga motelagoa. Teknologia hau litio-ioizko baterietan aplikatzen ari da eta dagoeneko automobiletan erabilera komertziala da, nahiz eta momentuz bere prezioa altua den.
Laburbilduz, asko eta askotarikoak dira gaur egun bateria berri, gaitasun handiagoak, azkarragoak, seguruagoak eta iraunkorragoak lortzeko bidean zabaltzen ari diren bideak, manganesoa, sodioa, silizioa edo banadioa bezalako material alternatiboak erabiliz, gero eta garestiagoak diren eta beste batzuk baztertuz. urria, esaterako, kobaltoa —litio ioietan dago—, eta nanoteknologian oinarritutako diseinuak aplikatuz. Momentuz, proposamen hauen gehiengoa ikerketa, garapen edo esperimentazio fasean dago, eta oraindik ez dago gure litio-ioizko bateria zahar eta ezagunak zaharkituko dituela agintzen duen irabazle argirik. Aurreikusten da etorkizun hurbilean oraindik haien menpe egongo garela. Baina adituek urte gutxi barru aurreikus daitekeen litio eskasia dela ohartarazi dutenez, etorkizuneko pilek bateriak kargatu beharko dituzte laborategietatik gure gailuetara azkar jauzi egiteko.