Bere diseinuek herritarren eta entitatearen telefono-zerbitzuaren arteko elkarrizketa irekia ahalbidetzen dute.
2015 Grupo Cestel integratuta, ahots- eta testu-laguntzaile birtual naturalizatuak eskaintzen ditu batez ere administrazioentzat, 112 larrialdi zerbitzuetarako eta harremanetarako zentroetako beste zerbitzu batzuetarako. Bere diseinu berritzaileek herritarren eta entitatearen arteko elkarrizketa irekia ahalbidetzen dute.
Enpresa 1991 sortu zen Arabako enpresaburu baten ekimenez, ingelesaren irakaskuntzari aplikatutako hitz egiteko makinak eskaintzera dedikatzeko. Konpainia “mertzeria baten atzeko gelan” hasi zen eta berehala konturatu zen orduan hasi ziren hizkeraren teknologiak telefono elkarrizketen automatizazioan aplikatzearen garrantziaz, batez ere finantza munduan eta administrazioan.
Mertzeriatik Gasteizko Euskadiko Parke Teknologikoko CEIA enpresa-haztegira joan ziren, gaur egun SPRI Taldeko BICAraba. Bartzelonako ITV bezalako proiektuekin hasten dira eta Banco Atlántico, BCH, Open Bank, Santander, DGT informazio zerbitzua edo Mapfre bezalako entitateei ematen diete zerbitzua. 1996an atzerrira egin zuten jauzia, Erresuma Batura eta Mexiko.
NaturalSpeech-ek eskaintzen dituen zerbitzuak ahotsaren eta testuaren bidez laguntzaile birtualen sorkuntzatik hasi eta administrazio publikoentzako elkarrizketa-analisirako eta transkripziorako eta itzulpen automatikoko zerbitzuetarako aholkularitzara bitartekoak dira. Eusko eta Nafarroako parlamentuetarako, EITBrako, hainbat udaletarako lan egiten dute.
Konpainia adimen artifizial enpatikoaren kontzeptua lantzen ari da orain, hau da, AI eta LLM ereduak erabiltzeko aukera jendeak esaten duena eta erantzuten duena modu irekian.
NaturalSpeech-ek 8 laguneko plantilla du, 2015az geroztik Cestel taldean integratuta (garapen teknologiko anitzekoei eskainia), non 70 lagunek lan egiten duten. Urteko fakturazioa 600.000 euro ingurukoa da. Bere zerbitzuaren ezaugarriak direla eta, I+G funtsezkoa da eta, beraz, bere fakturazioaren %50 ikerketa eta garapenera bideratzen du.
Bere azken proiektu berritzaileetako bat eraikuntzaren industriari aplikatutako ahotsaren eta irudien biometria da. Proiektuak kaskoa emango du, kamera eta mikrofonoarekin eta sistemak adieraziko du falta dena. Hala, arduradunak langile bakoitzaren segurtasun egoeraren berri ematen du.
Halaber, EENArekin (European Emergency Number Association), larrialdiak kudeatzeko Europako agentziarekin, ikerketa-proiektu batean daude Europako 112 zentroetan dei guztiak transkribatzeko gaitasuna, beti ere etika eta konfidentzialtasuna errespetatuz.