200 eragile publiko eta pribatuk parte hartu zuten Baluarten Nafarroako Marka berriaren aurkezpenean, Foru Komunitatearen birdefinizio estrategikoa proposatzen baitzuen 'Ofizialtasun bat' / 'Gauzak egiteko modua' lelopean. Ekitaldian izan dira Unai Hualde Nafarroako Parlamentuko presidentea, Alicia Echeverría Gobernuko delegatua eta Félix Taberna, Ana Ollo eta Begoña Alfaro foru Exekutiboko hiru presidenteordeak, besteak beste.
Aurkeztutako proposamena Nafarroa "erreferentziazko ekosistema sozioekonomiko" bihurtzeko 2023. urtearen amaieran hasitako hausnarketa prozesu baten emaitza da, talentua eta inbertsioak erakartzeko gai den "irudi berritu, sendo eta sendoa, konfiantza sortzen duena" berri batean oinarrituta. eta erakargarria barrutik eta kanpotik”.
Lehendakariak marka hau eraikitzeak dakarren "erronka kolektiboa" nabarmendu du, tokiko Gobernuak berak egindako ekarpena gainditzen duena, bertan parte hartu duten erakunde, unibertsitate, toki entitate, enpresa, talde, elkarte eta, oro har, gizarte zibil guztiak biltzeko. lehentasunen zehaztapena eta hori hemendik aurrera beharrezkoa den "arduradunaren hedapena" lagunduko du.
"Marka Navarra ez da Gobernuaren plan bat. Lurralde marka bat da. Hazi behar dugun marka kolektiboa. Adimen kolektiboko ariketa, komunarekiko konpromisoa ere bada. Horregatik, ahalegin gehiago egiteko eskatu nahi dizuet: "Marka Nafarroa ez da Gobernuaren plana. Lurralde marka bat da. Hazi behar dugun marka kolektiboa. Adimen kolektiboko ariketa bat, komunarekiko konpromisoa ere bada. hausnarketa ariketa hau egiteko gai izan garenez, emaitzaren inguruan bat egin behar dugu denok sustatu dezagun Nafarroako Marka hori», galdetu zuen Chivitek, eta estrategiak «garen horretan zentratzen garen neurrian» izango duela gaineratu zuen. egiten, gure ezagutza komunaren balioak areagotzeari buruz".
Marka Navarra-k goi-mailako preskriptzaileak erakartzea, inbertsio berriak erakartzea eta Nafarroaren etorkizunerako bizi-kalitatea bermatuko duten gizarte-proiektuak sustatzea du helburu, ikuspegi iraunkor eta inklusibo batetik.
Nafarroako gotorlekuak
Nafarroa bere lurralde estrategia berrian indartuko duten indarguneen artean, bere hezkuntza sistema modernoa dago, biztanleriaren %40 baino gehiagori goi mailako ikasketak egitea ahalbidetzen duten hiru unibertsitaterekin; eta sistema biomediko dinamiko eta aurreratu bat, 30.000 pertsona baino gehiagori enplegatzen diona eta Foru Komunitateari munduko osasun sistema publiko eta unibertsal aurreratuenetako bat eskaintzen diona. Espainiako Erkidego industrializatuena izatea ere nabarmenduko da, horrek balio erantsi handiko, egonkor eta ondo ordaindutako lanpostuak sortzean dituen ondorio positiboekin, ekosistema erakargarria baita 125 multinazional baino gehiagorentzat.
Era berean, Nafarroako bizi-kalitateari eusten dioten "sustraietan" eta bere "harro landa" alderdian ere arituko da, landa Foru Komunitateko oinarrizko aberastasun iturri bihurtu baitute. Era berean, indar gisa aldarrikatuko dute nafarrek egindako jendartearen lana eta 'auzolan' lan egiteko ohitura, herritarren %45ak auzokideen bizimodua hobetzeko borondatezko lana egin baitu. Era berean, Nafarroan bizi den ongizate egoeraren lorpen gisa erakutsiko da eta munduko bizi-itxaropen handienetakoa duela, 83 urtera iristen dena.
Jarduketa-ildoen erakusketa
Gaurko ekitaldiak Nafarroako Marka berri baten behin betiko abian jartzea suposatzen du, Foru Komunitateko elementu bereizgarriak zehaztu eta indarguneak indartzeko estrategia ezarri nahi izan duen hausnarketa prozesu zabal baten ondoren definitua. Gaurko esku-hartze ezberdinek proposatutako lau zeharkako jarduketa-ardatzak agerian jartzeko balio izan dute, "nafar gizon-emakumeen bizitzako alor guztietara" heltzeko eta hobetzeko asmoa dutenak, aukeren eta lankidetzaren lurralde gisa dituen potentzialak zabalduz; talentua, ikerketa eta enplegua erakartzeko eta sortzeko duen gaitasuna; helmuga turistiko gisa duen alderdia, aberastasuna eta aniztasuna; eta haien bizi-kalitatea.
Aurkezpena Lehendakaritzako eta Berdintasuneko lehen presidenteorde eta kontseilari Félix Tabernaren, Hermes Institutuko Fundazioko idazkari nagusi Luisa Alli eta Komunikazio eta Erakunde Proiekzioko zuzendari nagusi Miguel Morenoren esku-hartzeekin hasi da aurkezpena. diagnostiko-prozesuaren ondorioak eta ezarritako helburuak, haren exekuzioan parte hartzen duten eragile eta interes-taldeek izango duten funtsezko zeregina nabarmenduz.
Lehentasunak
'Bizi-Kalitatea' gaiari dagokionez, Patricia Abad Encinas, Nafarroako Berdintasun Institutuko / Instituto de Igualdad de Navarra (INAI/NABI) zuzendari nagusia, eta Luis Campos, Plangintza, Koordinazio, Berrikuntzako zuzendari nagusia eta Politika Publikoen Ebaluazioa, nabarmendu dute ahalegin guztiak Erkidegoa Europako eskualde berritzaile, jasangarri eta berdintasunezko gisa kokatzean kontzentratuta daudela, beharrezkotzat jotzen duten konbinazio hirukoitza, ingurumena errespetatzen duen eta lortzen duen gizarte kohesioa eta garapen ekonomikoa bermatzeko. gizarte-geruza guztiei. Biek nabarmendu dute helburu horiek lortzeko toki entitateekin lankidetzak duen balioa.
'Talentua, enpresa eta berrikuntza' ardatza Ramón Gonzalo García Nafarroako Unibertsitate Publikoko (NUP) errektoreak eta María Iraburu Elizaldek, Nafarroako Unibertsitateko (NBE) errektoreak, aurkeztu dute, zeinek duen ahalmena aldarrikatu dute. ekosistema Nafarroako hezkuntza sistema berrikuntzaren, hezkuntzaren eta garapen profesional berritzailearen inguruko joerak sortzeko. Unibertsitate mailan hartutako konpromisoen artean, ikertzaile gazteak erakartzeko eta atxikitzeko neurriak indartzeko asmoa nabarmentzen da, eta horretan lagunduko duela uste dute Nafarroako Marka berriak.
Foru Komunitateko lurralde-estrategia berriaren hedapenaren alde, NUPek Nafarroako Markaren inguruko informazio ekintza bat ezartzea aurreikusten du masterretan eta ikasleen artean 'kit' bat banatzea sustapen-materialarekin, Nafarroak dituen aukerei garrantzia emanez. berrikuntza eta profesionalak eskaintzen ditu.
Talentua eta ekintzailetza erakartzera bideratutako ardatzak Nafarroako enpresaburuen esku-hartzea ere izan du, Manuel Piquer Martín-Portugués Nafarroako Enpresa Konfederazioko (CEN) presidentea buru, eta Nafarroa ingurune potentziala eta sortzeko abantailatsua dela nabarmendu du. edo enpresa bat sortu eta aurrera egin dezan. Trantsizio Energetikoaren, Proiektu Estrategikoen eta S4ko zuzendari nagusiak, Uxue Itoizek, itxi zuen blokea, eta Nafarroako Gobernuak arlo horretan dituen planak aurkeztu zituen, sektoreko klusterrekin, SODENA, INTIA edo CEIN bezalako enpresa publikoekin eta Nazioarteko Erakundeekin batera garatutakoak. Nafarroako Plana (PIN).
Azpimarratu denez, erakunde horiekin guztiekin lana areagotuko da, sustapen homogeneoa lortzeko eta Erkidegoaren posizionamenduari mesede egiteko, eragile hauek kanpoko azoketan duten presentzia aprobetxatuz. SODENArekin, inbertsioak erakartzeko lan egingo dugu eta Nafarroak gaur egun dituen Europako erakundeetako bi lehendakaritzek eskaintzen duten proiekzio instituzionala ere aprobetxatuko dugu, hala nola Akitania Berria-Euskadi-Nafarroa Euroeskualdeak 2026ra arte eta Eskualdeen Aliantzarako. Automobilgintzan.
Nafarroako Enpresa Korporazio Publikoko (CPEN) zuzendari gerenteak, Francisco Fernández, bere aldetik, Foru Komunitatea birkokatzean laguntzeko entitatearen jardun-ildoak aurkeztu ditu. Marka Navarra aurkezpena Bruselan eta marka 'enbaxadore' sarea.
'Turismoa, aberastasuna eta aniztasuna' ardatzaren aurkezpenean, Ana Rivas Turismoko zuzendari nagusiak eta Sergio Pérez Kanpo Ekintzako zuzendari nagusiak azaldu dute eskualdeko Exekutiboaren ahaleginak bat egiten duela lotutako atributuekin. Nafarroako Marka berria, hala nola ingurumen, gizarte eta ekonomia jasangarritasuna, osasuna, kirola, turismo birsortzailea eta enpresen lehiakortasuna.
Kultura Zuzendaritza Nagusitik, marka ideia bat sustatuko dute lankidetza publiko-pribatu proiektuen bidez, hala nola, Nafarroako Zinema Industria, Nafarroako Musika Batzordea edo Nafarroako erakunde eta kultur eragileek parte hartzen duten kultur ekitaldietan, eta horien artean berriak nabarmentzen dira. Encuentros de Pamplona, 1972an Nafarroako hiriburuan ospatu zen abangoardiako jaialdia irudikatu zuen mugarriaren oinordekoak.
Azaroan, Mara Navarra Madrilen aurkeztuko da, eta 2025eko lehen hiruhilekoan, berriz, Bartzelonan. Aldi berean, barnean ere zabalduko da, Nafarroako bost merindadeetan (Iruñea, Erriberri-Eriberri, Lizarra, Sanguesa / Zangoza eta Tutera) lan-egutegiari esker.