+Trebakuntza

Nafarroako LHko ikasleen hitzaren garrantzia

Carlos Gimeno Nafarroako Hezkuntzako kontseilariak Komunitateko ikasleen ordezkaritza bat hartu zuen joan den ekainaren 24an, duela gutxi Iruñean etorkizuneko LH Dualak nolakoa izan behar duen aztertzeko egindako lan-saioan jasotako ondorioak entzuteko eta bildutako eskaerak eta iradokizunak bideratzeko. Topaketa hori Bertelsmann Fundazioak sustatutako 'Voces x la FP Dual' ekimenaren barruan kokatzen da, zeinak ikasleen parte-hartzea hobetzeko eta haien ahotsak LH Dual sistemaren garapenean eta hobekuntzan eragin zuzena izateko helburua duen. Emma Salas, Iruñeko CI Eskola Hezitzaileen Gizarteratzeko CFGSko ikaslea eta Rocío González, CIP ETI Tuterako Haur Hezkuntzako CFGSko ikaslea bildu ziren kontseilariarekin.

Duela gutxi egindako lan-saiotik ateratako ondorio, ekimen eta hobekuntza-proposamen nagusiak aurkeztu zituzten bi emakume gazteek, eta bertan CIP ETI Tutera (Tutera), CIP Virgen del Camino (Iruñea) hezkuntza zentroetako 14 ikaslek parte hartu zuten. CIP Huarte (Iruñea), IES Ribera del Arga (Peralta), Energia Berriztagarrietako Goi Mailako Prestakuntza Profesionalerako Zentro Integratua (Imárcoain), CI Escuela Educadoras (Iruñea), CIP Lizarra (Lizarra), CI Agroforestal (Iruñea) eta CIP Tafalla (Tafalla) ziren ikastetxeak.

Lehenik eta behin, ikasleek orientatzaileari esan zioten DBH edo Batxilergoan jasotako orientazioa ez dela nahikoa Lanbide Heziketa eta ikaskuntza dualaren funtzionamendua ezagutzeko eta balioesteko. Gehienetan LHko ziklo bat hasi ostean aurkitu zuten, edo egin zuten ezagunen bitartez. DBHn eta Batxilergoan LH Duala ikusgai egiten duten orientazio guneak sartzea proposatzen zuten.

Zentzu horretan, Carlos Gimeno Nafarroako Hezkuntza kontseilariak jakinarazi zien urteak daramatzatela LHn matrikulatu aurreko orientazioan funtsezko zeregina duten eragileekin bilerak eta informazio saioak egiten. 2023/2024 ikasturte honetan, zehazki, informazio saioak egin dira DBHko orientatzaileekin, DBHko 41 tutoreekin eta, nobedade gisa, familientzako informazio saioak, bilera guztiak YouTuben ikusteko aukera izanda.

Bestalde, ikasleek bileran komentatu zuten nolabaiteko estigmak jarraitzen duela, Lanbide Heziketarako oraindik zailtasun akademikoak dituzten ikasleentzat bigarren mailako bidetzat hartzen dutenen aldetik eta familia profesional batzuetan genero-alborapena sumatzen dela. Familiak txikitatik informazio eta orientazio jardueretan inplikatzea eskatzen dute, Lanbide Heziketa berriaren benetako dimentsio eta irismenari buruz dagoen desinformazioari aurre egiteko, baita zentroetako orientatzaileak prestatzeko ere.

 

Erantzuna

Bere erantzunean, Hezkuntza kontseilariak nabarmendu zuen Onarpen Agindu berriak Nafarroan LH sistemaren integrazioa erakusten duelaz gain, lehen aldiz ziklo jakin batzuetan gutxietsitako sexuarentzat plaza-erreserba bat ezarri dela. Nafarroako Lanbide Heziketako zentro publikoak ere Skolae sarearen parte dira, hezkidetza eraldatzeko programa baten bidez, Lehen Hezkuntzako ikasleek LHko zentro publikoak bisitatzen dituztenak, LH zer den ezagutzera emateko eta hobetzeko, CIP Virgen del Caminiok abian ipinitako ekimenekin bezala, genero ikuspegitik eta inklusibotasunetik, desgaitasuna duten ikasleak eta STEM ikasleak ikusgai jartzen diren Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan.

Bileran planteatu zen beste gai bat hezkuntza zentroaren eta enpresen arteko koordinazioa hobetzeko aukera izan zen, lan-prestakuntzaren baldintzen ezagutza hobetzeko. Hori dela eta, LH Dualeko proiektuetan parte hartzen duten enpresei 'Ongi Etorri Plana' eskaintzea eskatu dute, etapa honetan informazio eta praktika on estandar bat sortzeko, enpresa guztiek erraz ezarri ahal izateko.

Era berean, hezkuntza Administrazioari sektore profesionalak eta enpresak kontuan izan ditzala exijitu zioten kurtso berrirako zikloen eskaintza orokorra edo modalitate trinkoa zehaztean, eta ikasle guztiei LHko zentroetara garraioa bermatzeko baliabideak kontuan hartzea.

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua, hain zuzen, bilera instituzionalak egiten ari da Iruñea, Tutera, Sakana, Lizarra, Tafalla eta Irunberriko produkzio-sektore ezberdinetako enpresekin eta haien eskaerei erantzuten ari da. Horrez gain, Foru Komunitateak jada finantzatzen du Nafarroako Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleen garraioa lehendik dauden eskola-ibilbideetan eta banakako laguntzen bidez, Batxilergoko eta LH Gradu Ertaineko ikasle guztiak eta DBHko zikloak ikasle onuradun gisa barne hartzen dituen eskola-garraiorako foru agindu berri bat onartuta.

Ignacio de Benitok, Bertelsmann Fundazioaren 'Voces x la FP Dual' proiektuaren arduradunak, honelako topaketen baliagarritasunari buruzko iritzia eman zuen. “Nafarroako ikasleek, herrialdeko edozein lurraldetakoek bezala, asko dute emateko lanbide heziketa duala garatzeko. Beraiek dira horrek dakarren eraldaketa bertatik bertara jasaten ari direnak; beraz, haien behaketek balio handia dute oraindik betetzeke dauden hutsuneak identifikatzeko. Era berean, aukera bikaina da haientzat proaktibo izatera ausartu eta haien hausnarketak maila gorenetara iristen direla egiaztatzeko", argudiatu zuen.

Nafarroako Hezkuntza kontseilariarekin izandako bilera 'Voces x la FP Dual' proiektuaren barruan egiten ari diren topaketen barruan kokatzen da, eta bertan Espainia osoko gazteek parte hartzen dute. Ondorioak beren autonomia-erkidegoetako hezkuntza-sailetako arduradunei aurkezten dizkiete.

Proiektuak 2022ko martxoan onartutako Lanbide Heziketako lege berriaren hedapenarekin ere lagundu nahi du. Lege honek Lanbide Heziketaren izaera bikoitza hedatu nahi du, lan merkatuaren beharretara egokitutako hezkuntza testuinguru integralagoa sortuz. Jasotako prestakuntzaren eta lan-munduko benetako eskakizunen arteko lotura handiagoa ahalbidetuko duen esparru bat sortzea da asmoa, ikasleak etorkizuneko lanbide-karrerarako modu eraginkorragoan prestatuz.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.