Ibilgailu autonomoa, non gidaria apenas beharrezkoa den, mugikortasunaren kontzeptua irauliko duela agintzen duen errealitate teknikoa da gaur egun. Baina egia esan, urteak daramatza benetan gauzatu gabe agintzen, eta ez bakarrik ibilgailu horien kostu handiagatik, baita eta hein handi batean desagertzeko denbora beharko duten arauzko oztopoengatik ere. Gure autoak beraiek gidatzen duten egunera arte, beste teknologia batzuk bidaia arinagoak egiten ari dira jada.
Trafikoa erregula dezaketen robotak, istripuak saihesteko pertsonak detektatzen dituzten algoritmoak edo mugikorren menpekotasunari abisua ematen dieten zebra-bideak dira dagoeneko gure mugimendura egokitzen ari diren teknologien hiru adibide.
Pertsonak detektatzen dituen algoritmoa
Hiri handietan oinezkoak sarritan jasaten dira, bai gidariaren ikusgarritasun faltagatik, bai kale bat zeharkatzen duen pertsonaren arduragabekeriagatik edo arduragabekeriagatik. Mota honetako istripuak saihestu litezke ikerketa talde ugari lantzen ari diren oinezkoak detektatzeko algoritmoei esker.
Mugikorren menpekoentzako zebra-bideak
Mugikorrari begira ibiltzeak bere arriskuak ditu, batez ere errepide bat zeharkatu behar badugu. "Smartphone zombies" edo smombies deitu izan zaie mugikorrari adi eta ez trafikoari gurutzatzen diren pertsonei, gainditzeko arriskuaren aurrean. Zenbait hiritan, Sydneyn, Seulen, Tel Aviven edo Singapurren, besteak beste, oinezkoak sartzeko muturretan koloretako argiak sartzen dituzten zebra-bideak jarri dira. Semaforoa gorri edo berde jartzen denean, lurrean dagoen argia ere kolore berdinarekin pizten da, mugikorrari begira dagoenaren arreta erakarriz.
Argi hauek gidariengana bideratu daitezke, batez ere zebra-bideak semafororik ez badu eta argi ikusten ez bada. Argi keinukari horiak inguratuta daudela, gidariek urrutitik ohartarazten dute moteldu egin behar dutela. Txinako Chongqing hirian praktikan jarri den beste aukera bat telefonoa erabiliz ibiltzen direnentzako bide esklusiboak margotzea izan da. Beste sistema batzuek dardara egiten duten plataformak erabiltzen dituzte oinezkoak gurutzatu behar ez direnean abisatzeko edo mugikorrera berari alertak bidaltzeko. Zentzu horretan ekimen ugari dauden arren, zenbait adituk zalantzan jartzen dituzte oinezkoen portaera txarra saritzen dutelakoan.