Jatorrizko arazo bat adabakitzea
Mota honetako azpiegiturak ezartzeko, ezinbestekoa dirudi aipatutako auzoak agerikoa den baldintza bat izatea, horietako edozeinetatik bost minutuz ibiltzen bada: azpiegitura neurrigabeak eta jasanezinak.
Bai Madrilgo Valdebebas auzoa, bai Más Madrid-ek zerbitzu mota hau jartzeko proposatu dituen bizitegi-espazioetako edozein bezala, autoa ez den beste edozein garraiobide erabakitzea gomendatzen ez duten lur-luzamendu handiak dira.
Bere kale erraldoiek, noranzko bakoitzean hiru erreirekin, irudi latz bat uzten diote autoa gidatzen ez duen guztiari. Kalea gurutzatzeak sei errei salbatzea dakar eta bertako lur sail erraldoiek milaka bizilagun garraio publikotik moztuta utzi dituzte. Adibide gisa, informazio bat: Madrilgo iparraldeko biribilgune baten diametroa Puerta del Sol-aren luzera osoa baino handiagoa da.
Izan ere, BRT irtenbideak aproposa dirudi, gutxi erabilitako erreiak elkarrengandik hurbil dauden baina garraio publikoan inbertitutako denboran oso urrun dauden espazioak lotzeko erabiltzen direlako. Egiturak berak, metrotik eta Cercaníasetatik gero eta urrunago dauden adarrekin, espazio horietan mugitzeko aukerarik azkarrena ibilgailu pribatua izatea ekarri du.
Aurkezpena
José Luis Martínez-Almeida Madrilgo alkateak lehen Autobus Azkarra aurkeztu zuen joan den otsailean, maiatzetik hirian zehar zirkulatzeko. Madrilgo zinegotziak Madrilgo ahalmen handiko lehen autobus elektrikoko linearen ezaugarri garrantzitsuenak aurreratu zituen, Valdebebas eta Sanchinarro auzoak Ramón y Cajal Ospitalearekin lotuko dituen sistema, errei bereizi baten bidez eta, beraz, lehen aldiz, semaforoaren lehentasuna duena.
Alkateak azaldu zuenez, "metodo berritzaile" hau ezartzeak, "Valdebebas bere erreferentziako ospitalearekin Sanchinarroren bitartez 30 minutu eskasean konektatzea" ahalbidetuko duena, puntualtasuna bermatuko du semaforoaren lehentasunari eta plataforma erreserbatuaren erabilerari esker. Hori guztia, gaineratu zuen Almeidak, 23 milioi euroko inbertsioarekin "bai errepideak girotzera eta baita linea hau osatuko duten hamar autobusen erosketara bideratua" ere, gobernu talde honek mugikortasun iraunkor baten aldeko apustuarekin jarraitzen du eta horrek Madril udal autobusen flota "ehuneko ehun garbia" duen Europako lehen hiria bihurtu du.