Madrilek Bus Rapid Transit (BRT, ingelesezko singlen arabera) bat izango du. Bere iparraldeko eremuan egongo da martxan eta, momentuz, Valdebebasen eta Ramón y Cajal Ospitalearen arteko linea izango du. Ibilbidea, muturreraino, 15 kilometro baino gehiagokoa eta ordu erdikoa izango da.
Baina zer da Bus Rapid Transit bat? Tranbiak bezala funtzionatzen duen ahalmen handiko autobusa baino ez da. Eta autobus baten mugikortasuna izan arren, BRTak bere bidaiak bizkortuko dituen eta biribilguneetan eta semaforoetan lehentasuna izango duen errei esklusibo batetik zirkulatuko du.
Garraio publikoko zerbitzu berri horren helburua Valdebebas auzoa inguruko erreferentziazko ospitalearekin lotzea izango da ahalik eta denbora laburrenean, bidean noranzko bakoitzean 19 geldialdi eginez. Horretarako, obrak egin dira 390 detektagailu jarri diren 68 pasabidetan. Sistema horiek BRTaren etorrera antzematen dutenean, bere bidean dauden semaforoak irekiko dituzte ibilgailu pribatuen aurrean lehentasuna emateko.
Ibilgailu mota honen erakargarritasuna da bere pasabiderako erreia bereiztea tranbia batek behar dituen azpiegitura guztiak ezartzea baino askoz errazagoa dela. Obren kostua 12,8 milioi eurokoa izango da eta horietatik lau semaforo berrirako izango dira. Ibilgailuak elektrikoak izango dira eta haien kostua bost milioi eurotik gorakoa izango da (BEZ gabe), eta horietatik bi milioi Next Generation funtsek ekarriko dituzte.
Bere gabeziak dituen sistema
José Luis Martínez-Almeida Madrilgo alkateak maiatzetik aurrera BRT berria eskuragarri egongo dela baieztatu badu ere, Alderdi Popularra ez da izan sistema horren aldeko apustua egin duen talde politiko bakarra. Más Madriletik jada eskaintzen zuten mota honetako ibilgailuak hamaika lineako joan-etorriak arintzeko.
Bere defendatzaileek diotenez, errei bereizi batean gidatuz eta semaforoaren lehentasuna izanik, bidaia-denbora erdira murriztu daiteke kasu askotan. Esaterako, eta horretarako, Madrilgo udalaren ibilgailu berrietan ezin izango da eskudirutan ordaindu.
Bidaiatzeko, beharrezkoa izango da garraio anitzeko txartela edo aurreko sarreran baliozkotuko den banku-txartela izatea. Txartel bakarra lortzeko, plataformetan, dirua soilik onartuko duen vending makina bat egongo da. Prezioa hiriko gainerako garraioetan bezalaxe izango da.
Arazoa da, beste behin, erreia bereizita dagoen arren, beste ibilgailu batzuk gurutzatzen dituen espazioak zeharkatu beharko dituela, eta horiei ere pasabide-eskubidea kenduko zaie. Teorian, sistema aproposa dirudi, tranbiak eskaintzen duenarekiko nolabaiteko malgutasuna ematen duelako, baina praktikan, gidarien lan onean konfiantza izan beharko du.