+Trebakuntza

"LHren Lege berriarekin, biztanleriak prestakuntza-eskaintza bat izango du, bere egoera pertsonalarekin edo lan-egoerarekin bateragarria dena" I.

Zein da Lanbide Heziketaren Legea aldatzearen arrazoia?

Euskadin, jadanik Lanbide Heziketan aldaketak lantzen eta ezartzen ari ziren, pertsonak gaitasun multzo zabal bat eskura izatearen garrantziagatik, bai pertsonalak bai profesionalak, lanpostua guztiz garatu eta aprobetxatu ahal izateko aldaketa ekonomiko eta teknologiko baterako testuinguru batean. Horrek ongizate pertsonalari eta sozialari eragiten dio, eta langabezia estrukturala, eskola-uztea goiztiarra eta genero-arraila areagotzen ditu.

Egungo aldaketa teknologiko eta ekonomikoak giza kapitalaren kualifikazio egokia eskatzen du eta Estatuko prestakuntza-egituran lanbide-prestakuntzak duen garrantzia nabarmentzen da, ekoizpen-sistemaren beharrei erantzuteko, batez ere digitalizazioaren eta trantsizio ekologikoaren testuinguruan.

Eta horregatik guztiagatik, LH sistemak herritar guztientzako berdin egokituko zen aldaketa edo/eta berrantolaketa bat behar zuen, aukerak zabalduz eta aukerak emanez, jendea bizitza osoan zehar trebatzeko.

 

Nola dago antolatuta LH-ko sistema berria?

Lanbide Heziketako lege berriak LH-ko sistema bat garatzen du, pertsonak bizitza osoan zehar era malgu batean trebatzeko. Sistema bateratzen du, herritarrei prestakuntza-erabakiak hartzen (kualifikazioa eta birkualifikazioa) laguntzen dieten ibilbide irisgarriak eta metagarriak sortzearen alde eginez, derrigorrezko eskolatzea amaitu aurretik eta lan-bizitza osoan zehar.

Eskaintza berriak ezarri dira, mikroprestakuntzak eskuratzea ahalbidetzen dutenak, eta, batuta, prestakuntza-kontinuum baten bidez igo eta ondoz ondoko akreditazioak eta goi-mailako tituluak lortzeko aukera ematen dute.

Sistema A, B, C, D eta E gradutan antolatuta dago, eta, ondorioz, segidan akreditazioetatik eta goi-mailako titulazioetatik jarraian igotzeko aukera ematen du. A kalifikazioak gaitasun profesionalen egiaztapen partzialak ekartzen ditu, hori baita oinarria. B mailak maila desberdinak (1,2,3) eta familia profesionalak errespetatzen dituen goi-mailako eskaintza batean sartutako lanbide-moduluak lortzera ekartzen ditu. C kalifikazioak lan-jarduera zehatz bati lotutako hainbat lanbide-moduluz osatutako prestakuntza dira eta Lanbide Heziketako ziklo bati dagozkionak. Azkenik, D graduak Hasierako, Erdi Mailako eta Goi Mailako heziketa-zikloak dira, eta E mailak espezializazio-ikastaroak.

Bestalde, gradu bakoitzeko profesionaltasun-mailek (1, 2, 3) batetik bestera aurrera egiteko aukera ematen dute. C maila, 1, 2, 3 hiru mailatan banatuta, Lanbide Heziketako zikloei dagokie.

LH sistemaren beste hobekuntza bat da akreditazio, ziurtagiri edo lanbide-titulurik gabe lanean diharduten pertsona aktiboen lan-esperientziaren bidez lortutako gaitasun profesionalak aitortzeko modua. Konpetentzien aitorpen prozesua lantzen ari zen jada, eta prozedura honen bidez lortzen den akreditazioa da eta kualifikazio handiagoa lortzeko prestakuntza-ibilbideak errazten dituena.

 

Zer onura ditu sistema berriak biztanleentzat (kualifikazio eta hobekuntza profesionalak...)?

Biztanleria aktiboa, alde batetik, bere lan-bizitzan zehar lortutako lanbide-gaitasunak edo trebetasunak egiaztatzeko aukera izango du, eta, horren ondorioz, beren gaitasunak aitortzen dituzten titulu metatuak edo akreditazio ofizialak lortu.

Bestetik, horri esker, profesionalki hobetzeko prestakuntza-bideak irekiko dira, lanbide-heziketako sistema berrian aurrera egin ahal izateko eta dagokion titulua edo profesionaltasun-ziurtagiria lortzeko prestakuntza osatu ahal izateko.

Azkenik, enpresa- eta sindikatu-erakundeak beren langileen akreditazioak balio erantsi gisa eta lan-ehuna hobetzeko beharrezkoak diren sustatzeko prozesuan inplikatzeko beharra baloratu da.

Laburbilduz, biztanleriak prestakuntza-eskaintza bat izango du, bere egoera pertsonalarekin edo lan-egoerarekin bateragarria, gaitasun berriak eskuratzea, gaitasun profesionalak eguneratuta mantentzea, kualifikazioaren espezializazioan aurrera egitea eta Hezkuntza eta Prestakuntza Sisteman aurrera egitea ahalbidetuko duena.

 

Lanbide Heziketako eskaintzaren zein modalitate daude orain titulu berrietarako?

Teorian, A, B, C, D eta E mailak modu presentzialean, erdi-presentzialean, birtualean edo mistoan eman daitezke, betiere kalitatea eta prestakuntza egokia bermatuta. Datorren ikasturteari begira, C, D eta E mailak izango ditugu LHko zentroetan.

 

Noruntz dihoa LH-ko sistema berria? Nora iritsi nahi du?

Prestakuntza-beharrak edo lan-esperientzia onargarria duen edozein pertsonaren aurrerapena eta hobekuntza errazten duen hezkuntza-sistema profesional batera, edozein lekutan egonda, profesionalizazioa erraztuz eta horrela egunero espezializazio gehiago eskatzen duen lan-merkatuaren eskakizunak hobetuz.

Sistema berriak lan-munduko gaitasun profesionalak identifikatzen ditu, eta prestakuntza-eskaintza egokiak bermatzen ditu, dagokion prestakuntza eskuratzea ahalbidetzen du edo, hala badagokio, horren aitorpena, eta norbanakoaren diseinua ahalbidetzen duen orientazio- eta laguntza-zerbitzu profesionala eskaintzen du, baita prestakuntza-ibilbide kolektiboak ere.

Hortaz, lege honek biztanleriari zein egungo lan sareari mesede egiten dion sistema artikulatu eta sekuentziala lortu nahi du.

 

Hobetu al daiteke legea oraindik?

Edozein lege hobetu daiteke, baina aitortu behar da aurrerapen handia dela Lanbide Heziketako eredu malgu bat lortzeko, non biztanleria osoarentzat lekua dagoen, adina edozein dela ere, edozein baldintzatakoa, mugarik gabe, inklusiboa, etengabekoa, metatua, orientazio malgu eta moldagarria pertsona bakoitzaren beharretara.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.