Zentzu askotan, zaila da gizarte garaikidearen edozein alderdi jorratzea Internet kontuan hartu gabe. Jende askoren bizitza teknologia digitalaz guztiz saturatuta dago, non behin betiko linean eta lineaz kanpo dagoen bereizketak ez du justiziarik egiten Internet definizioz beti piztuta dagoen egoerari. Izan ere, askotan ikusten dugu belaunaldi gazteek ezin dutela Internetez entitate bereizi gisa hitz egin. Sareko jarduera haien bizitzaren parte izan da jaio zirenetik eta horregatik bizitza modernoaren oinarrizko eskakizuntzat hartzen dute, ia oxigenoa, ura edo elektrizitatea bezainbeste. Internet jada nazio (super)garatuetan hezkuntzaren elementu integrala da eta seguru esan dezakegu alor honetan duen garrantzia hazten jarraituko duela hamarkada honetan zehar mundu osoan.
Hori bai, internetek hezkuntzan duen eragina ez da zuzena. Hasteko, gogoratu beharra dago munduko biztanleriaren erdiak baino gehiagok ez duela inolako zuzeneko esperientziarik Internet erabiliz. Eta telefonia mugikorren hedapen globalarekin hori alda daitekeen arren, Internet erabiltzeko modu ahaltsu eta aldakorrenetarako sarbide desberdinen arazoak kezkagarri izaten jarraitzen du. Gainera, ikasgelako irakaskuntzan eta paper- eta arkatzezko azterketetan oinarritutako prestakuntza-eredu tradizionalak gailentzen jarraitzen duela iradokitzen duen bezala, Interneten garaian bizitako hezkuntza-aldaketak konplexuak dira eta, sarritan, gutxi gorabehera. Internet eta hezkuntzaren gaiari heltzean kontu handiz jarraitu behar dugu. Hori dela eta, artikulu honek galdera hauek aztertuko ditu:
Internet hezkuntza tresna gisa
Analista askorentzat, Internet berez hezkuntza tresna izan da beti. Izan ere, askok esango lukete Interneten oinarrizko ezaugarriak hezkuntzaren oinarrizko interesekin bat datozela neurri handi batean. Esaterako, Internet zein hezkuntza informazioa trukatzea, komunikazioa eta ezagutza sortzea dute helburu.
Interneteko aplikazio eta jarduera sozial askoren izaera parte-hartzailea eta komunitarioa giza ikaskuntzaren oinarrizko ezaugarriekin bat dator, hots, sortzea, partekatzea, elkarlanean aritzea eta aztertzea.
Internet ez da komunikaziorako tresna indartsua soilik. Inprenta asmatu zenetik ikasteko eta berrikuntzarako indarrik indartsuena da, dudarik gabe. Eta ziurrenik Amerikako borrokarik gogorrena eta aukerarik handiena denaren oinarrian, hau da, aro eraldatzaile baterako hezkuntza definitzen duena.
Gehiegikeriak alde batera utzita, internetek hezkuntzan eta ikaskuntzan duen eragina gutxienez lau angelu ezberdinetatik ikus daiteke. Lehenik eta behin, gizabanakoei askatasun handiagoz ikasteko ematen dien potentziala dugu, mundu errealaren lotura eta murrizketarik gabe. Horrek esan nahi du orokorrean Internetek muga lokalak, espazialak, denborazkoak eta geografikoak murrizten dituela, gizabanakoek kalitate handiko hezkuntza-euskarriak eta ikaskuntza-aukerak eskura ditzaten, beren egoera partikularrak kontuan hartu gabe. Hala, Internet izango litzateke hezkuntza edozein unetan, edozein lekutan eta edozein erritmotan ematea ahalbidetzen duen euskarri hori. Badaude askatasun horiek eragozpen sozial eta materialak gainditzeko hedatu dituzten analistak, eta horrela Internet funtsean euskarri demokratiko gisa ulertu dute. Hezkuntza-interakzio eta esperientzia askeagoak eta bidezkoagoak laguntzeko gaitasuna.