Peter Zeihan estratega geopolitikoak baztertu egin du datozen 10 urteetan ibilgailu elektrikoak (EV) nagusi bihurtzeko aukera, materialen mugak eta konpondu gabeko hornikuntza-katearen arazoengatik.
“Litioa leku batetik dator eta dena Txinan prozesatzen da. Beraz, prozesatzeko azpiegitura alternatiboa eraikitzea besterik ez... eta, bide batez, Errusia ere inbaditu behar dugu... Ibilgailu elektrikoak eskalan egiteko materialak lortzea barregarria da hurrengo hamarkadarako. Materialen zientzien aurrerapen teknologiko berri bat behar dugu hori posible izan aurretik”, esan zuen Zeihanek irailaren 8an, San Antonion, Texasen, ECC PerspECCtive Urteko 54. Konferentzian.
Bere webgune pertsonaleko argitalpen batean, Zeihanek adierazi du "dena" elektrifikatzeko kobre, litio, nikel, kobalto, zink, kromo, grafito, silizio, lur arraroak eta beste material gehiago beharko direla. Auto elektriko bakar batek material horietako 200 kilogramo (441 kilo) behar ditu eta ohiko auto batek, berriz, 50 kilogramo (110 kilo) baino gutxiago behar ditu.
Petroliotik urruntzeak hornikuntza- eta garraio-sistema konplexu, askotan bortitzak eta beti kritikoak urruntzea esan nahi du, "gutxienez 10 gehiagorekin ordezkatzeko", esan du.
Estatu Batuak herrialdeen aurre
Estatu Batuek Errusiarekin, Iranekin eta Saudi Arabiarekin ez ezik, Txile, Bolivia, Hegoafrika, Peru, Mexiko, Alemania, Indonesia eta Txina bezalako herrialdeekin ere egin beharko dute aurre, non ibilgailu elektrikoetarako beharrezkoak diren material horiek pilatzen diren. .
Maiatzean, Carlos Tavares Stellantis auto-ekoizlearen zuzendari nagusiak ohartarazi zuen 2024-25 urterako munduak ibilgailu elektrikoentzako bateria eskasia izan zezakeela, eta ondoren ibilgailu elektrikoak ekoizteko material eskasia. Horrek ibilgailu elektrikoak hartzea motelduko du 2027-28rako, esan zuen CNBCren arabera.