Bere lehen proba fasean 623 km/h-ra iritsi zen eta munduko errekorra hautsi zuen. Uste da azken fasean T-Flight trena 1.000 km/h-ra iritsiko dela.
Hau da hegazkin bat baino azkarrago dabilen bala-tren berria: lebitazio magnetikoko lehen ibilbideak.
Garraio industriak historiako tren azkarrenaren sorrera ospatzen du. T-Flight aipatzen ari gara, China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) erakundearen azken sorkuntza, gure burua garraiatzeko modua iraultzen ari dena.
Baldintza normaletan, hegazkin batek batez besteko abiaduran egiten du bidaia 885/933 km/h inguruko kilometroetan. Tren honen garatzaileek bere azken proba fasean 1.000 km/h-ko abiadura gainditzea espero dute, bere lebitazio magnetikoaren teknologiari esker.
Trenaren azken aurkezpenean, CASIC, bere fabrikatzaileak, makineria 623 km/h baino gehiagora igo zela jakinarazi berri du probaren lehen fasean. Proben azken helburuan pentsatu gabe, abiadura hori lortuta, ibilgailu supereroale edo maglev batek inoiz lortu duen azkarrena bihurtzen da.
Txinako CASIC konpainiak denetarik diseinatu, garatu eta fabrikatzen du espazio-ontzietatik hasi eta misiletaraino, baina Hyperloop batean ari da lanean.
Nola funtzionatzen du trenak?
T-Flight-aren funtzionamendua lebitazio magnetikoaren sisteman oinarritzen da. Erabili imanak trena bidetik ateratzeko eta aurrera bultzatzeko. Horrek esan nahi du trena errailetatik flotatzen duela eta aire-kuxin baten gainean ibiltzen dela. Horrela, maglev trenak ohiko trenak baino azkarragoak eta isilagoak dira. Zuzeneko isuririk sortzen ez dutenez, ingurumenerako ere hobeak dira. Maglev trenak Txinan, Hego Korean eta Japonian erabiltzen dira dagoeneko, baina abiadura motelagoan funtzionatzen dute.
Probak egiteko bigarren fasean, CASIC probako pista 60 kilometro inguru luzatuko du, T-Flight-ak are abiadura handiagoak izan ditzan. Trena azkenean 1.000 km/h-ra iritsiko dela espero da, hau da, Shenzhenetik Shanghaira ordubete pasatxoan iritsiko zara.